Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie macie przebiegi? Może jakaś ściąga dla nowych...
Autor Wiadomość
bluffer
bluffer

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-17, 12:21   Jakie macie przebiegi? Może jakaś ściąga dla nowych...

Witam,
Może podalibyśmy swoje przebiegi i ewentualne awarie/koszty i przy jakim przebiegu. Szczególnie nowy silnik 1.3 TCe mnie ciekawi. Po pewnym czasie powstanie bardzo przydatne info.

Ja zacznę :-)
Duster 1.3 130 KM 2WD, przebieg 12 000 km, po 1 wymianie oleju przy 10k (seryjny ELF). Poza wyciem skrzyni wszystko ok. Jedna szkoda. Chyba kuna pogryzła wąż od turbo. Koszt samej rury 550 zł + robocizna. Całość z ubezpieczyciela poszło, nie znam finalnych kosztów.

rura.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 217,21 KB

 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-07-17, 22:44   

Mojemu stuknęło 4000km i tez jest po wymianie oleju.
,,W niemalowane" do tej pory śmiga aż miło, nie zaobserwowałem żadnych incydentów. Może jeszcze za mało wyjeździłem :mrgreen:
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-07-18, 00:43   

8000 km . 2 wymiany oleju, przy drugiej wymianie oleju był ponad stan (zasmarkany filtr cząstek stałych), piszczący pedał sprzęgła , czasami blokuje się drążek zmiany biegów i nie idzie przesuwać lewo prawo, klima kiepsko chłodzi w porównaniu z moim starym VW, a tak poza tym ok :)
 
     
Mieschko
Dusteromaniak

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 23
Skąd: PO / PZ
Wysłany: 2020-07-18, 05:03   

114500 (2011 rok), tylko przeglądy okresowe z wymina oleju, standardowo klocki, tarcze. Cieszę się bezawaryjnością...
46000 (2015 rok) ta sama sytuacja... Zero problemów...
_________________
Duster Laureate 2011 1,6 105km
Duster Laureate 2015 1,6 105km
Tak, 2 szt... :D
 
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-20, 14:42   

Mój ma ponad 37 tys km. W sumie największą awarię zaliczył na przełomie kwietnia i maja - awaria wtrysków, ale to po wymianie pism z dealerem udało się naprawić w ramach gwarancji. Za tym na samym początku użytkowania w 2018 roku z powodu gorąca zgłupiał komputer pokładowy oraz karta przestała uruchamiać auto :shock: . Duster pojechał na przeprogramowanie do ASO i więcej nie miałem z tym problemów.
Nierozwiązana natomiast pozostaje kwestia świrujących czujników martwego pola, ale na to mają jeszcze rok gwarancji. :-P
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2021-04-06, 15:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dyzio
Pozdrawiam

Marka: Dacia
Model: Duster II 1.3
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Lis 2019
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-07-27, 17:42   

Pozdrawiam 10500 km bez problemów
Pozdrawiam
_________________
Dyzio
 
     
Kamil92

Marka: Dacia, Peugeot
Model: Duster II, 508 SW 2.0HDI
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2020-07-28, 12:18   

Prawie 19 000 km :mrgreen: Poza wymienionym olejem 2 razy ( pierwszy raz po dotarciu - przy ok 1300 km, a drugi raz przy ok 16 000 km ) wszystko ok :-) i "w niemalowane" oby tak dalej :-) Tylko czasami zastanawiam się czy nie zamienić go na Dusterka z silnikiem 1.3 130 km lub 150 km. Po prostu w trasie brakuje tej elastyczności :-D Macie może jakieś przemyślenia, spostrzeżenia odnośnie tego silnika 1.3 ( zużycie paliwa, kultura pracy jednostki) ? Czy mieliście jakieś przykre niespodzianki z tym silnikiem ?
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-07-28, 14:16   

66.000 km. Przy 50.000 wymiana lewego wahacza i co jakieś 15.000 km problemy z LPG - iglica w elektrozaworze się zatyka, bo trzeba zlać syfek, który się tam nagromadził i powoduje problemy przy przełączaniu, szczególnie na zimnym silniku. Poza tym spala ok. 9l gazu na 100 przy jeździe średnio 110 km/h po różnych drogach, ale bez off roadu.
Mnie Dusterem jeździ się świetnie - ostatnio porównałem go z Capturem: ten jest na pewno twardszy.
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-08-04, 23:00   

22000 przejechane i zero problemów. Dwie wymiany oleju, klocki zużyte w 30%
Silnik do jazdy miejskiej idealny, nie zastanawiam się czy filtr będzie miał odpowiednie warunki do wypalenia się bo go nie ma.
Niestety odwiedziła mnie kuna i zeżarła trochę wygłuszenia, na szczęście przewodów nie lubi :lol:
 
     
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-08-11, 21:26   

CZEŚĆ
DD1 (2014, 1,6 4x4) - 103 tyś km (wymiana płynów eksploatacyjnych) i przygotowuję się na wymianę rozrządu. Nie wymieniałem jeszcze oleju od skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej i dyfra.
DD2 (2019, 1,6 Sce 4x4) - 12 tyś km (wymiana czujnika dot. strefy martwego pola, teraz oddaję na serwis - głośne skrzypienie pedału sprzęgła)
pozdro
_________________
DAN
 
     
rusek007 unii

Marka: Dacia
Model: DusterII
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 11 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-09-20, 20:00   

Przebieg 15000, przy 12000 zaświeciła się choinka i komunikaty: sprawdź układ hamulcowy, sprawdź ABS, nie działa asystent ruszania, zjazdu, brak napędu 4x4 itd. Problemy generował napęd 4x4, ponoć nie działało sprzęgiełko tylnej przekładni po jego wymianie wszystko OK.
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2020-10-20, 05:23   

21500 i buczy od początku skrzynia lub jakieś inne diabelstwo w okolicy silnika. Samochód chodzi w terenie. Zawieszenie w miarę ok to dziwne. Jest dość miękkie. Nie ma niestrawności po całym dniu brykania w samochodzie. Silnik 1,3 sprawuje się ok. Bez awarii. Wymiana oleju po 10tyś. Chciałem teraz filtr powietrza wymienić ale Aso nie chciało :-D Nie wiem co myśleć o wymianie po 30tyś. Wg mnie to za długo na samochód użytkowany w terenie i zapyleniu.
 
     
Klombik92

Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2020
Posty: 68
Wysłany: 2020-10-20, 09:47   

JS, co było powodem wymiany wahacza? Czyżby sworzeń? Obecnie przy około 36 000 km zaczęło mi coś hałasować w zawieszeniu na nierównościach i mam 3 diagnozy. Albo sworzeń, albo łączniki stabilizatora, albo przegub wewnętrzny prawej półosi. Ciekaw jestem co się działo u Ciebie??
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-10-20, 10:45   

W ASO stwierdzono po ogólnych oględzinach i krótkiej wspólnej jeździe testowej, że to łącznik stabilizatora (pukało na skręconych kołach i nie tylko, a jeżdżę bez offroadu). Podjechałem do swojego mechanika na sprawdzenie i okazało się, że stabilizatory spoko, ale stuka sworzeń - o dziwo, lewy, nie prawy. Zgłosiłem to do ASO, a ci bez dodatkowego sprawdzania zamówili cały wahacz i po prostu wymienili na gwarancji - dodałem im na wstępie, że przy przebiegu niecałe 50.000 km nawet nie ma mowy o "zużyciu eksploatacyjnym", bo jeżdżę normalnie, zatem w grę wchodzi jedynie naprawa gwarancyjna - i tak się stało. Chyba nie chciało im się wymieniać samego sworznia, więc cały wahacz.

Znam też historię z ASO innej marki, gdzie wezwano do serwisu samochód 2-letni na rzekomą akcję serwisową: wymianę skrzyni biegów (pracowała idealnie!). Włożono nową, a tę niby wadliwą zdaje się przekazano za pół ceny komuś, komu skończyła się gwarancja na auto...

Zresztą w moim poprzednim aucie też dostałem taką cichą ofertę, że padniętą ważną część (pompa ABS) mogę dostać za ok. 1/3 ceny (1500 zamiast 4000), o ile wyczekam na taki sam model auta jak mój, ale na gwarancji... Nie udało się, więc musiałem kupić nową, ale cóś jest na rzeczy. A wejść na halę napraw ani nawet popatrzeć z góry na pracę przy swoim aucie nie można. Tajemnica firmowa, bhp i inne takie...
 
     
Klombik92

Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2020
Posty: 68
Wysłany: 2020-10-20, 13:14   

No właśnie mi po dźwiękach pasuje najbardziej łącznik stabilizatora, ale pierwsza diagnoza na SKP to lewy sworzeń. Nawet nie pomyślałem, żeby zgłaszać to do ASO, od razu myślałem, że będzie to eksploatacja. Ale Twoja historia pokazuje inaczej. Do końca gwarancji mam półtora miesiąca.

Samych sworzni nie wymieniają, bo są nitowane. Dlatego wymieniają cały wahacz, oficjalne info z ASO Łódź Przybyszewskiego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 14