Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubytek płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 708
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-09-25, 18:59   

Hiszpan_JS napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
Jaki zamknięty układ :shock: . To są podstawowe wiadomości ...
Podstawowa wiadomość jest taka że układ chłodzenia jest układem... ZAMKNIĘTYM (ciśnieniowym). Po rozgrzaniu silnika, ciśnienie w układzie (sprawnym) oscyluje w okolicach 0,6 - 0,8 bara. Chyba ostatni produkowany silnik z układem otwartym to silnik Andorii. Słynna seria "S" (Nie wszystkie. Część była chłodzona powietrzem.).

Źle mnie zrozumiałeś . Odpowietrznik powoduje upływ ciśnienia z układ więc do końca nie jest w 100 % zamkniętym układem w moim miemaniu .
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-09-25, 19:17   

miałem przjechane mniej niz 1000KM to dolewałem płynu , teraz mam 11000 i trzyma poziom
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-09-25, 19:34   

LESNICZYy napisał/a:
Odpowietrznik powoduje upływ ciśnienia z układ więc do końca nie jest w 100 % zamkniętym układem w moim miemaniu .
Przyznaję, źle Cię zrozumiałem :oops: . Ale to trochę też Twoja wina :-P . Kluczem jest słowo "odpowietrznik". To bardziej zawór ciśnieniowy, jak odpowietrznik :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 708
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-09-25, 20:12   

badboy85 napisał/a:
miałem przjechane mniej niz 1000KM to dolewałem płynu , teraz mam 11000 i trzyma poziom

1000KM to ma Toyota Supra po tuningu , Ty masz 1000 km :mrgreen:
P0 10 kkm dużo nie może ulecieć chyba że masz wyciek .
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 708
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-09-25, 20:14   

Hiszpan_JS napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
Odpowietrznik powoduje upływ ciśnienia z układ więc do końca nie jest w 100 % zamkniętym układem w moim miemaniu .
Przyznaję, źle Cię zrozumiałem :oops: . Ale to trochę też Twoja wina :-P . Kluczem jest słowo "odpowietrznik". To bardziej zawór ciśnieniowy, jak odpowietrznik :-) .

Przeca to prawie zwykła dziura w korku zbiorniczka przeważnie czy się mylę :?: :mrgreen:
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-09-26, 10:42   

Witam.
U mnie po 30 tyś. ubytek płynu jest niewielki. Przy zimnym silniku stan trochę powyżej min. :-D
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-09-26, 14:46   

LESNICZYy napisał/a:
Przeca to prawie zwykła dziura w korku zbiorniczka przeważnie czy się mylę :?: :mrgreen:
Korek zbiorniczka to wbrew pozorom dość skomplikowane urządzenie. To zawór upustowy (ciśnieniowy) który ma za zadanie z jednej strony, dbać o to by pompa wody nie rozerwała Ci węży i chłodnicy (są silniki w których pompa na wysokich obrotach potrafi dać 1.5 bara), a z drugiej strony dba żeby przy stygnięciu silnika nie wytworzyło się za duże podciśnienie (możliwość uszkodzenia chłodnicy i nagrzewnicy).

P.S.
To co napisałem tyczy się układu w którym nie ma korka na chłodnicy. Jeżeli na chodnicy jest korek, to on przejmuje wszystkie te zadania, a korek na zbiorniczku wyrównawczym ma wtedy (jak to napisałeś) prawie zwykłą dziurkę :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-09-26, 22:34   

LESNICZYy napisał/a:
badboy85 napisał/a:
miałem przjechane mniej niz 1000KM to dolewałem płynu , teraz mam 11000 i trzyma poziom

1000KM to ma Toyota Supra po tuningu , Ty masz 1000 km :mrgreen:
P0 10 kkm dużo nie może ulecieć chyba że masz wyciek .

Niech i tak będzie ;)
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-12-30, 17:10   

14200 przejechane , a od nowości już dolałem 0.65L. Pan co przyjmuje auto do aso stwierdził , że norma na rok to 200ml.

Ostanio napisałem , że nic nie ubywa , a wychodzi na to , że dawno nie zaglądałem pod maskę:D
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-12-30, 21:18   

badboy85, mi po 15k ubyło trochę, jakoś 1-2 cm, ale na przeglądzie mi dolali w ramach ES. Teraz przegląd mam za miesiąc ale zrobiłem ledwie 9k i wydaje mi się, że nic lub b. niewiele ubyło.

Naprawdę płyn chłodniczy ubywa i to jest eksploatacyjne, nie wada? 10 lat w fabii dolewałem i myślałem, że to jakaś zagadka wszechświata czemu tak. Wlałem tam dziesiątki uszczelniaczy, nawet sprzedałem z butelką płynu :-D
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-12-30, 21:47   

Zużycie 200 ml jest eksploatacyjne wg ASO Dacia/Renault . Nie wdawałem sie w sczegóły dzisiaj , bo pojechałem tylko po stempel w książce. Od ostatniego razu nic nie ubyło , a to będzie jakieś 1500km więc jest nadzieja , że będzie już spokój:) .

Z kolei w moim starym VW to wiadrami trzeba dolewać i jakoś mnie to już nie wzrusza :D
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2020-12-31, 10:28   

Po pierwsze tam zawsze jest trochę powietrza, wiec to naturalne odpowietrzenie. Układ na linii napełniany jest w kilkanaście sekund i nikt nie spuszcza się na tym jak mechanik podczas napełnienia układu po obsłudze w warsztacie.

Po drugie może ulecieć cześć gazów (atmosferycznych) rozpuszczonych w płynie, podobny efekt dzieje się w układach CO gdzie zaraz po napełnieniu na świeżo woda też gazuje- rozpuszczalność gazów w cieczach maleje wraz ze wzrostem temperatury (przyducha latem w jeziorach np. ). Płyn podczas napełniania przelewania itp. jest wzburzony i naturalnie oddaje cześć gazów w nim rozpuszczonych. (Nie mówię o pianie)

Po trzecie płyn chłodniczy to mieszanina 50/50 wody i glikolu etylenowego lub propylenowego plus dodatki uszlachetniające, antykorozyjne itp. Woda ma wyższą prężność par i niższą temperaturę wrzenia więc odparowuje powoli z roztworu zmieniając proporcje. Część ubytków poziomu można byłoby uzupełniać samą wodą, szczególnie po kontroli stężenia glikolu.

Nałoży się te trzy zjawiska naraz i w nowym samochodzie wyparowuje pól litra płynu.
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 39
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-03-18, 07:42   

Przebieg 6000 km. Stan na minimum. Nie pamiętam ile było 3 miesiące temu w dniu odbioru, ale chyba w połowie. Jutro przyjedzie płyn to się uzupełni.
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
adamantos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 26
Wysłany: 2021-07-07, 08:09   

kilka dni temu zauwazylem , ze w moim dusterze tez ubylo plynu. Gdy odbieralem smochod w maju poziom byl na max, a teraz zszedl do poziomu okolo 2 mm powyzej minimum. Przejechane mam 1100 km. Wg serwisu to normalne bo uklad sie prawdopodobnie odpowietrzyl.
Jednak gdy dolewalem plyn zaniepokoila mnie inna rzecz. Plyn w zbiorniczku wyrownawczym smierdzi. Trudno mi okreslic ten zapach, jest delikatnie mowiac nieprzyjemny. Czy to normalne? Jak to wyglada u Was? Mozecie sprawdzic?
 
     
fanx

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-07-19, 20:37   

Moze i głupie pytanie ale chcialbym kupić płyn ale na rynku dedykowane do renault/dacia sa ,zielone" lub ,,jasno zielone".....
Ja w zbiorniczku mam żółty a takiego w oryginale noe moge dostać....

Mozecie coś polecić??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10