Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to w końcu z tym przyspieszeniem? Diesel vs benzyna.
Autor Wiadomość
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-11-29, 19:21   

steiner napisał/a:
Powiem tak. Mam w domu 1.5 dci 4x4 i 1.3Tce 130 4x2. Po przesiadce z 1.6 105 w DDI na 1.5 115 w DDII wydawało mi się że on jest mega zrywny i elastyczny, do momentu kiedy żona kupiła 1.3 130 i zacząłem jej zazdrości przyśpieszenia (co prawda 4x2 i bez koła zapasowego jest dużo lżejszy) więc postanowiłem podnieść moc w swoim dci. 130KM/330Nn pozwoliło na spore odbicie się od wyników w 1.3 130. Żona na odzień jeżdżąca swoim Tce, okazyjnie wsiadając za kierownice mojego dci za każdym razem potwierdza że lepiej jeździ się jej moim autem, zarówno przyspieszenie, jak i elastyczność (na trasie) jest wyraźnie lepsza, a do tego znacznie pewniej trzyma się drogi, mniej nerwowo reaguje na ruchy kierownica i wiatr. Przyspiesza na autostradzie załadowany po dach bez żadnego wysiłku do 180 km/h - więcej nie próbowaliśmy.
Z AdBlue żadnych problemów, tylko uzupełnianie zbiornika kiedy wskaże komputer czas na to...


Fajna sprawa, czekam tylko do końca gwarancji.
1.5 jest trochę cięższy od 1.3. Sam zbiornik AdBlue i jego całe oprzyrządowanie, sam silnik diesla też waży. Napęd 4x4 dodatkowa waga. Poza tym reszta jest taka sama.
Więc porównanie przyśpieszenia 1.3 4x2 w/s 1.5 4x4 jest mało miarodajne, przy prawie identycznych parametrach mocy i momentu.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-12-06, 23:30   

W jeździe codziennej bardziej niż przyspieszenie do setki liczy się elastyczność.
W czym zwykle Diesel przegania benzynę, bo daje przy mniejszej mocy lepszy zapas momentu (a więc siły), co daje wrażenie, że robi te (dajmy na to 10s do setki) bez zbędnego "piłowania", gdzie benzyna, a i owszem też da 10s, tylko przy jakich obrotach i ile spali przy takiej jeździe?

Przykład:
Pamiętam porównanie sprzed wielu lat (AŚ) elastyczności różnych aut. Co mnie zbiło z tropu:
Mazda RX-8 vs Volvo S40
1,3 Wankel 230 koni vs diesel (chyba 2.0l), coś 115 koni. Słownie 115.
przyspieszenie na 6 biegu 80 -120 km/h.
Mazda przegrała. Słownie - przegrała.

Gdzie jest pies pogrzebany? Ano tutaj - Wankel, z racji swej specyficznej budowy, przy litrażu typu 1.3 daje koni jak 3.0 benzyna, ale Niutonometrów tyle co 2.0 benzyna (albo jeszcze mniej).
Innymi słowy - Mazda wygrała by w cuglach, ale gdyby robiła to na drugim biegu, nie ostatnim.
jeszcze inaczej, jeśli nie jeździsz jak Vin Diesel, to nomen omen Dieslem będzie ci się na codzień jeździło przyjemniej. Bo sprawnie i bez wysiłku rozpędzi ci auto do "normalnych prędkości*", da też pewność wyprzedzania, a wszytko bez kręcenia do 7 tys obrotów i bez spalania 20l paliwa na 100 km.

* normalnych, czyli w przedziale 0-150 kmh, a nie 200 wzwyż.

PS.
Oczywiście, turbosprężarka to trochę zmienia, bo w telegraficznym skrócie daje lepszy dół, zwiększając niutonki (konie zresztą też).
Ja osobiście nie czuję jednak 130 koni w swojej, a do setki to mam chyba z 15 sekund (przy czym nie zdarza mi się "piłować"). Dużo jednak zmienia krótka skrzynia w 4x4.
Benzyna 150 koni powinna (przy tym samym napędzie) być mimo wszystko szybsza niż diesel 115 koni, czy ile on tam ma, ale szybka nią jazda okupiona zostanie znacznie wyższymi kosztami paliwa, niż w przypadku poczciwego diesla.
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-12-08, 14:30   

Kapitan Shinobi, ładny wykład :idea:

Ja ostatnio miałem okazję się przejechać qasqaiem chyba 1.5 dCi i w porównaniu do mojego dustera 1.6SCe to nissan jest rakietą. Aż żałuję, że nie wziąłem tego silnika :oops: no, ale wiadomo - kasa. Wtedy chyba było drożej o 7k w stosunku do mojego wyboru.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-12-08, 22:47   

W 2019 różnica w cenie między 1.6 SCe a 1.5 dci wynosiła 12tysięcy PLN. I dlatego też kupiłem benzyne.
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2020-12-10, 15:33   

a skrzynia biegów się nie liczy? W silnikach 1,3 przy skrzyni 6 biegowej nie ma mowy o żadnym przyśpieszeniu. Ten samochód to wół i chyba moment obrotowy niewiele tu pomoże chyba że ktoś będzie co drugi bieg wkładał lub jakieś inne manewry.
 
     
Godefroy_1987

Marka: Dacia
Model: Duster 150KM, 4x4
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 16
Wysłany: 2020-12-12, 10:28   

Nie zaglądałem kilka dni a tu tyle odpowiedzi.

Zdecydowałem się na benzynę 150KM, w dużej mierze przez to, że chyba wole silniki benzynowe. Do tego osłony plastikowe nadkoli i osłony stalowe podwozia, żeby było mniej stresu w terenie. Robię co prawda duże trasy wiosną i latem, ale zimą auto najczęściej jeździ blisko po mieście. W terenie też często jest podjeżdżanie, sprawdzam jedno miejsce i przejeżdżam 500m dalej i znowu i znowu.

Jak będę miał szczęście to odbiór koniec stycznia, jak pecha to koniec marca.

Jeszcze od razu zmienię pewnie opony na całoroczne o lepszym bieżniku.

Ktoś pisał, że przyspieszenie to ocena subiektywna, o swoim Siedci 107KM mam opinię, że przyspiesza fajnie (ok 11s), inny powie, że muł.

Ale ja wcześniej jeździłem Nissanem Almerą 90KM (0-100 13.5s), a wcześniej na studiach czasem Grande Punto 65KM (0-100 16.5s) a jeszcze dawno temu u wujka Unem 40KM (o-100 ok. 20s).

Jak czytam o spalaniu i raportach od ludzi, to Duster 150KM nie powinien mi palić więcej niż obecne Sedici.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-12-12, 17:54   

Ja zaczynałem od Zaporożca. Potem pilnowałem aby nie kupować samochodu słabszego od poprzednika. Dzięki temu mam poczucie, że zrywność Dustera jest wręcz nadmiarowa. To wymiar subiektywny. Jest też ten obiektywny. Nie miałem jeszcze takiej sytuacji, że "brakło pary" :mrgreen: To pewnie zasługa mojego stylu jazdy. :-/

Co do skrzyni, nie podważam odczuć kolegi robercik-a, zwyczajnie moje odczucia są skrajnie inne. Dla mnie ta skrzynia z tym silnikiem są super. Sześciobiegowa to ona jest formalnie. W praktyce (zgodnie z zaleceniem z instrukcji) w 99% na asfalcie ruszam z dwójki. Zwykle trójkę wrzucam przy 30km/h ale jeśli trzeba później to też się nic nie dzieje. Odcięcie trójki następuje powyżej setki. Wiem bo pobawiłem się dziś na obwodnicy... w praktyce nigdy nie potrzebowałem trzymać jej aż tak długo. Dogodny moment na wrzucenie czwórki zawsze następował. Piątka i szóstka przy ustabilizowaniu osiągniętej prędkości jazdy.
W drugą stronę też jest ok. Nie sprawdzałem przy jakiej prędkości i na jakim biegu mój Duster by się krztusił. Nie miałem serca. Nigdy jednak nic takiego mnie nie spotkało.
Reasumując: dobrze jest ;-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-12, 19:51   

klazow napisał/a:
Zwykle trójkę wrzucam przy 30km/h ale jeśli trzeba później to też się nic nie dzieje.

Nie za nisko ? Szkoda skrzyni i silnika .
Po co jeździć tak emerycko przy tej mocy ?!?
Niech jeszcze ktoś napisze że mój klasyczny silnik jest mułowaty . Ja wyżej zmieniam biegi :mrgreen:
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-12-13, 00:08   

LESNICZYy napisał/a:
klazow napisał/a:
Zwykle trójkę wrzucam przy 30km/h ale jeśli trzeba później to też się nic nie dzieje.

Nie za nisko ? Szkoda skrzyni i silnika .
Po co jeździć tak emerycko przy tej mocy ?!?
Niech jeszcze ktoś napisze że mój klasyczny silnik jest mułowaty . Ja wyżej zmieniam biegi :mrgreen:


Wedle życzenia:
Twój klasyczny silnik jest mułowaty. ;-)
A jaki ma być, jak te 110 koni dźwiga takiego klocka jak DD? 1,6 i ok 100 koni to fajnie jeździło w BMW E30, a nie w DD, przy czym oba auta służą zupełnie innym celom, więc i Dusterki 1.6 spokojnie pomykają, nieprawdaż?
PS.
A jeździł ktoś z was słynnym volkswagenowskim 1.9 Tdi tylko bez turbo? On się w tedy nazywa SDi. Dla ułatwienia dodam, że ja miałem kiedyś taki zaszczyt ;-) . Wrażenia są mniej więcej takie, jakby w normalnym silniku odciąć jeden gar (z tym, że silnik nadal równo pracuje).
PS2
ja też wyżej zmieniam biegi, ale to stąd że mam wrażenie, że słuchając biego-niańki robię się strasznym mułem na drodze, a silnik nie ma w ogóle siły by "ciągnąć". A jest co, wbrew pozorom.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-13, 10:18   

Przyśpieszenie K4M jest klasyczne :mrgreen: , jak dobre wino itd. Ostatnio zdziwiłem swoją dynamiką gościa w Oplu , myślał że mnie wyprzedzi a ja na trójce poszłem prawie do końca obrotów 8-) . Bezcenne uczucie :mrgreen: , gość może myślał że wyprzedzi emeryta w tanim suvie a tu taka niespodzianka . Przeważnie dość duży ruch nie pozwala wbić piątki na zwykłych drogach , na autostradzie i eskach tylko można .
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-12-13, 12:30   

LESNICZYy napisał/a:

Nie za nisko ? Szkoda skrzyni i silnika .
Po co jeździć tak emerycko przy tej mocy ?!?


Zapewniam, że we wcześniejszych autach było wyżej... ale tam była klasyczna skrzynia.

Teraz (nie licząc wyjątkowych sytuacji) ruszam z dwójki. Tak więc moja trójka to pierwszy ruch lewarkiem po ruszeniu. Ty wrzucasz w tym momencie dwójkę.
Moje ruszanie z dwójki nie polega na pominięciu jedynki lecz na zastąpieniu jej dwójką.

Nie znam technicznych danych dotyczących różnic pomiędzy normalnymi skrzyniami w 4x2 i tymi z patentem na brak reduktora w 4x4. Subiektywnie odbieram, że moja dwójka jest bliżej jedynki niż dwójki w klasycznych autach. Podobnie trójka...

Różnica nie polega tylko na tym, że jedynka jest inna. Wszystko jest inaczej. Na początku było dla mnie z tym dość dziwnie. Teraz jest normalnie. Przywykłem i polubiłem. ;-)

LESNICZYy napisał/a:

Niech jeszcze ktoś napisze że mój klasyczny silnik jest mułowaty


Rączość silnika to parametry silnika pomnożone przez temperament kierującego.

Im temperament większy tym silnik żwawszy. Przy miernym temperamencie występuje zjawisko mułowatości.
Tego o Twoim klasyku napisać się nie odważę.

Ps.
A w lesie, to widzisz drzewa, czy tylko zielono-brązowe zlewające się mazaje z lewej i prawej strony? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kapitan Shinobi napisał/a:

Wedle życzenia:
Twój klasyczny silnik jest mułowaty. ;-)


Uważaj. Goliat też zlekceważył Dawida... :-P
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-13, 16:46   

klazow napisał/a:


Uważaj. Goliat też zlekceważył Dawida... :-P

Załóż LPG i pogadamy , który silnik jest lepszy czyli więcej przeżyje :mrgreen: . Takie są moje subiektywne kryteria jazdy . Ty robisz 5kkm czyli wokół komina , ja minimum 20-25kkm ...
Dziś zrobiliśmy sobie wycieczkę do gór i mocy jak zwykle nie brakowało . Ogólnie mokro i ślisko , do tego duży Śląski ruch . Na paliwo poszło kilka złotych :roll: .
Na temperament akurat nie narzekam . Od 26 lat wyżywam się na motocyklach więc autem już nie muszę cwaniakować . Jak ktoś nie ma jaj to jeździ tylko autami bo tak wygodniej i bezpieczniej co nie .
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-12-13, 23:14   

LESNICZYy napisał/a:

Na temperament akurat nie narzekam .


I tu jesteśmy zgodni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Masz go bez dwóch zdań.

Co do motocykli.
Pewnie turystyki rowerowej mi nie zaliczysz (takiej prawdziwej z sakwami i namiotem na bagażniku). To było naprawdę... ale dawno. Praktycznie skończyło się gdy przygodę z motocyklami zaczynałeś.
Pozostaje mi więc przełknąć jakże surową ocenę. Jakoś z tym trzeba żyć. :roll:

Ps.
Pozdrawiam wszystkich motocyklistów. Tych zarozumiałych i niezarozumiałych.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-12-13, 23:49   

Ja tam nie mam nic do motocykli, po prostu jednoślady nie są dla mnie. Jak to mówią - urok 4 kółek ;-)
A idioci znajdują się w każdej grupie, więc staram się nie generalizować. Zresztą droga co sezon weryfikuje jakiś % cfaniaków/gierojów/miszczów prostej (czasami kosztem Bogu ducha winnych użytkowników dróg, ale to już temat na osobną dyskusję).
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-14, 18:04   

[quote="klazow"]
LESNICZYy napisał/a:


Pozdrawiam wszystkich motocyklistów. Tych zarozumiałych i niezarozumiałych.

Dzięki :mrgreen: , rowera też nie unikam .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11