Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
gasnący duster
Autor Wiadomość
smi76

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Lip 2021
Posty: 5
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 2021-07-20, 22:14   gasnący duster

Mój duster jakieś 2 miesiące temu po raz pierwszy zgasł, w trakcie hamowania przed światłami.
Z czasem częstotliwość gaśnięcia wzrastała, ale dotyczyło to na początku tylko sytuacji gdy jeździł na gazie - przy około 1500, obroty lecą na łeb, na szyję – a przy benzynie ratunek „przychodził” w ostatniej chwili (mrugła kontrolka zasilania)
Nic się nie zmieniło po przeglądzie gazu, a także wymianie świec (wraz z olejem, filtrami i rozrządem).
Podpięcie do komputerów u gazownika, jak i mojego mechanika, nie pokazało żadnych błędów, podobnie diagnostyka w ASO (miałem nadzieję, że mają bardziej „czuły” sprzęt).
Zarówno mój mechanik, jak i w ASO stwierdzili, ze są bardzo małe szanse, by winę za te problemy, ponosiły cewki.
Żadna poprawa nie nastąpiła także po wykonaniu zaleconych przez ASO czynności, czyli: oczyszczenie przepustnicy, sprawdzenie kompresji. Z czasem problem zaczął dotyczyć coraz częściej także i benzyny.
Czasami przejadę 50, czy 150 kilometrów i nic, a jak tylko zgaśnie na skrzyżowaniu, czy przed światłami, to jest duże prawdopodobieństwo, że zaraz historia się powtórzy.
Żeby nie dopuścić do zgaśnięcia silnika, musiałbym obserwować obrotomierz i w przypadku, gdy obroty lecą w przepaść, jednocześnie z hamulcem wcisnąć gaz.
Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-07-21, 13:04   

W sceniku męża gasło w podobny sposób, gdy padała sprężarka klimatyzacji.
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
smi76

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Lip 2021
Posty: 5
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 2021-07-22, 09:38   

Padała sprężarka klimatyzacji - czyli nie chłodziła po czasie, czy od razu jak pojawił się problem z gaśnięciem? bo u mnie na razie chłodzi

a pamięta Pani może, czy wtedy auto gasło tylko przy włączonej klimatyzacji, czy także przy wyłączonej?
 
     
keisyzrk

Marka: opel
Model: omega
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: lubaczów
Wysłany: 2021-07-22, 10:11   

Jaki przebieg auta i jaki przebieg na LPG?
Uszkodzony reduktor od gazu może dawać takie objawy, ale równie dobrze mogą to być zawory..
 
     
smi76

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Lip 2021
Posty: 5
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 2021-07-22, 13:43   

na gazie 46.000 km w 2lata, a total 130.000 km
 
     
smi76

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Lip 2021
Posty: 5
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 2021-07-22, 13:49   

też myślałem że może to reduktor, ale na benzynie ostatnio też gaśnie :(
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-07-23, 13:07   

smi76 napisał/a:
Padała sprężarka klimatyzacji - czyli nie chłodziła po czasie, czy od razu jak pojawił się problem z gaśnięciem? bo u mnie na razie chłodzi

a pamięta Pani może, czy wtedy auto gasło tylko przy włączonej klimatyzacji, czy także przy wyłączonej?


gasł tylko jak na klimie jeździł
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
keisyzrk

Marka: opel
Model: omega
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: lubaczów
Wysłany: 2021-07-23, 20:38   

Na odległość ciężko stwierdzić co to może być, bo może być wszystko..
Filtry wymienione? świece?Przewody WN?Cewka?
 
     
smi76

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Lip 2021
Posty: 5
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 2021-07-23, 20:52   

tak, wszystko wymienione
cewka tak jak napisałem wyżej została praktycznie wykluczona przez mojego mechanika jak i mechanika z ASO
 
     
tomekptk
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2021-07-24, 09:09   

Nie wiem, cz to pomoże, ale reset sterownika silnika. W moim ostatnim aucie z gazem KIA SPORTAGE po jakimś czasie jeżdżenia auto nie zapalało na benzynie. Po dłuższym okresie walki z problemem odkryłem, że dopiero odłączenie klem akumulatora na kilka minut przywracalo na jakiś czas normalny stan i auto normalnie zapalało i jezdzilo.
_________________
I like Duster
 
     
keisyzrk

Marka: opel
Model: omega
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: lubaczów
Wysłany: 2021-07-24, 15:54   

To może lewe powietrze na dolocie albo uszkodzona przepustnica?
 
     
tomekptk
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2021-07-25, 13:17   

keisyzrk napisał/a:
To może lewe powietrze na dolocie albo uszkodzona przepustnica?


Jak najbardziej. Też przerabiałem ten problem w KIA. Gaśnięcie, falowanie obrotów. Dziura w rurze z przepływomierza. Spasowała wtedy rura z kombajnu Bizon :lol:
_________________
I like Duster
 
     
leoon321`
:)


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 12 Sie 2021
Posty: 20
Skąd: KUJ-POM
Wysłany: 2021-09-23, 14:58   

Przy renault Thalia 1,4 falujące obroty były spowodowane błędna pracą silniczka krokowego.
Najpierw Falują a następnie nie ma w ogóle jałowej pracy......

W moim Dustrzeze 1,6 PB/LPG też czasem mam podobne wrażenie że się silniczek niedługo skończy.

Silniczek jest TANI i w przeciągu 30 min i 1 piwa można ogarnąć samemu
_________________
:)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
https://columbus.biz.pl/
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 11