Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowe przełączanie z LPG na PB
Autor Wiadomość
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2021-12-08, 22:33   Nietypowe przełączanie z LPG na PB

Słuchajcie

Dziś przy zimnym otoczeniu jakie panuje, takie zjawisko.

Przy już dobrze rozgrzanym silniku po ok 40 km jazdy zauważyłem albo nawet poczułem szarpanie .
Przełącza się na PB i to przy każdym mocniejszym depnięciu ze świateł i przy przyspieszaniu progresywnym

A jak pojawiła się rezerwa to mu niby przeszło

Myślę że już okej a tu raptem koniec LPG i nie chciał się już przełączyć na LPG

Po postawieniu pod sklepem auta na 5 min cyk guziczek a tu gaz leci

Patrze na zasięg a tu pokazuje jeszcze 90 km

Jak mu depnąłem to znowu brak LPG

Ot taka ciekawostka

Umówiłem się na serwis i uwaga na 17 12 2121 r Zdunek Gdynia

A teraz dymaj na PB bo kolejka

Normalnie szok :lol: :lol: :lol:
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-08, 23:02   

Jedno to pewnie temp. i niska ilość gazu (rezerwa). Ale poczytaj też jak to działa tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...1828659#1828659
m.in.
Cytat:
- Nagłe przejście z LPG na Benzynę, gdy na dworze jest zimno i silnik jest jeszcze zimny, jest absolutnie normalne, ponieważ wyższy przepływ LPG wymaga szybszego odparowania cieczy w gazie, a niska temperatura uniemożliwia szybkie odparowanie, stąd przełącznik do benzyny, aby sprostać zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.

Ja teraz zaczynam zawsze na zimnym silniku na benzynie (przełącznik na stałe benzyna), jeżdżę delikatnie do 2 kresek na wskaźniku temp. cieczy (1/4) - to około 40 stopni. A potem puszczam gaz i przełączam na LPG. Do pełnego nagrzania bez szaleństw i wszystko chodzi jak w zegarku.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2021-12-09, 15:50   

Czasy parowozów już minęły

Ma działać bez ingerencji mojej

Jak się nagrzeje to powinien jechać a nie szarpać
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-09, 21:56   

Całkowita niewdzięczność w stosunku do ery/epoki pary. A jest za co dziękować :-) .

Ciekawe "co to się stanęło się". Napisz jak już spece z ASO Ci naprawią.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2021-12-11, 08:56   

tomkasz napisał/a:
Całkowita niewdzięczność w stosunku do ery/epoki pary. A jest za co dziękować :-)


Chodziło mi oto że w tych czasach czujników i elektroniki kolega Mi proponuje żebym patrzał na temperaturę kreski i sam przełączał z PB na LPG
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-11, 15:30   

Ja napisałem jak ja robię. Każdy oczekuje od samochodu, że będzie działać poprawnie. Dlatego ciekaw jestem co się okaże po wizycie w ASO.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-12-11, 18:05   

Takie i inne problemy z fabryczną instalacją LPG to już norma , niestety ...
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 304
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-12-13, 22:56   

Na ciepłym silniku też Sajmonowi117 przerzucał z gazu na benzynę.
Kiedyś (nie w dusterze) przy takiej "usterce" w ramach gwarancji ASO serwisant zwiększył wydajność reduktora i jest dobrze (BRC mam).
To tak jest w takich systemach zasilania, że czasem trzeba coś podregulować, itp.
I popierałbym Tomkasza w w tym, żeby takim lekko krytycznym okiem nadzorować jak instalacja pracuje. Takie trochę późniejsze przełączenie na benzynę w zimie i delikatne rozgrzewanie raczej korzystne jest.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-12-14, 15:22   

Bogdan Misiek napisał/a:
Na ciepłym silniku też Sajmonowi117 przerzucał z gazu na benzynę.
Kiedyś (nie w dusterze) przy takiej "usterce" w ramach gwarancji ASO serwisant zwiększył wydajność reduktora i jest dobrze (BRC mam).
To tak jest w takich systemach zasilania, że czasem trzeba coś podregulować, itp.
.

Mam trzeciego STAGa , czasami olewam regularny serwis i nic takiego się nie dzieje :mrgreen: .
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-14, 22:05   

Ja to nie kumam tylko jednego: auto na benzynie (wtryski, komputer, pompa) przejeżdża np 200 000 km bez regulacji ... a ciągle gdzieś czytam, że instalacja LPG to powinna być ciągle regulowana ... czy to nie jest jednak jakieś "naganianie" do zbędnych wydatków?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 304
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-12-15, 00:45   

Nie, że ciągle regulować.
-
Instalacja LPG jest czymś "dołożonym" do samochodu, jest dalece idącą modyfikacją.
I to taką, że jeszcze każdy może mieć w innym wariancie i z różnej jakości komponentów wedle życzenia (pomijając serie fabryczne).
W przypadku mojego BRC zamontowanego przez dealera tak to mu wyszło, że potrzebne było już po rozpoczęciu eksploatacji zwiększyć maksymalną wydajność zaopatrzenia silnika w gaz.
Potem przez 100 tys. km nie było żadnych regulacji.
Ale po 5 latach trzeba było regenerować reduktor.
--
Jeśli taka modyfikacja samochodu np. (zwłaszcza przy ubogiej mieszance powietrzno-gazowej) może przyspieszać zużycie gniazd zaworowych, to w części samochodów muszą być sprawdzone i regulowane luzy zaworowe.
Kolega opisywał na forum, że mu duster bardzo mało palił LPG i ma wykończoną głowicę.
Może nigdy i nikt z serwisantów nie podłączył odpowiednich narzędzi diagnostycznych, nie interweniował, i kierowca tak jeździł.
---
Proste: dokładasz dodatkowe instalacje - zwiększasz możliwość wystąpienia dodatkowych zdarzeń, a na pewno ilość dodatkowych planowych czynności serwisowych. I pewnie sporo zależy od solidności tunera-gazownika.
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 304
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-12-15, 00:51   

Cytat:
przejeżdża np 200 000 km bez regulacji

Tak napomknę, że żadne "oryginalne" benzynowe czy dieslowe autko "bez zaglądania pod maskę" nie przejedzie 200 kkm, a jak przejedzie to nie chciałbym takiego kupić jako drugi właściciel.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-15, 12:57   

Nie zrozumieliśmy się. Ja zadaję proste pytanie: dlaczegóż to instalacja LPG 4 generacji (sekwencyjny wtrysk) wymaga jakichś "magicznych adaptacji i regulacji"?

Zakładamy, że instalacja jest profesjonalnie wykonana (fabryczna czy dokładana) - tzn. tak jak powinna. Odpowiednio dobrany parownik/reduktor, wtryski, "komputer" + jego konfiguracja itd.

Nasunięcie się tego pytania spowodowało chwalenie się przez niektórych "gazowników" jacyż to Oni nie są świetni (ale również mówią o magii adaptacyjno-regulacyjnych wizyt ...) bo robią wszystko tak jak należy (dobrze, profesjonalnie, korzystając z doświadczenia). A tak powinno być w standardzie. Drugi powód to, żeby ktoś mi wyjaśnił jakież to magiczne zaklęcia adaptacyjno-regulacyjne są wymagane w instalacji LPG 4 generacji sterowanej jednocześnie przez aż 2 ECU: benzynowy z którego dane otrzymuje gazowy, który je obrabia i dodaje dane nie występujące przy zasilaniu benzyną. Czyż nie od tego jest ECU LPG żeby sobie poradzić w każdych warunkach i przez te np magiczne 200 000 km?

PS A przez te 200 000 km przy samej części instalacji LPG pod maską - tylko wymiana filtrów i świec (+ inne czynności eksploatacyjne dla samochodu jako całości: oleje, filtry, klocki, żarówki itd.).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2021-12-18, 19:37   

Co do tematu który otworzyłem

Jestem już po wizycie serwisowej

Awarii nie wykryto .{Jest teraz ciepło ,to było do przewidzenia }

Awaria przełączania z LPG na PB występowała przy mrozie znacznym powyżej 7 st

Zalecenia serwisu

Obserwować obserwować

Jak zacznie przełączać znowu to bezpośrednio prosto do serwisu :lol: :lol: :lol:

Dla pewności wgrano na nowo oprogramowanie do LPG

Wizyta była wiadoma że tak będzie

Mam na dzieje że Daciakowi przeszło

:lol: :lol: :lol:
 
     
adamra

Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Wiek: 48
Dołączył: 17 Gru 2021
Posty: 1
Skąd: Warszaw
Wysłany: 2021-12-18, 21:08   

Obiawy takie same po odbiorze nowego - diagnoza: wadliwy czujnik ciśnienia gazu, Wymieniony okazał się też wadliwy, kolejny wymieniony będzie 31 grudnia. Tak przynajmniej obiecują
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
totalna biologia
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10