Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjność 1.0 TCE LPG
Autor Wiadomość
setech_skce

Marka: DUSTER
Model: 1.0 TCE LPG
Dołączył: 11 Gru 2021
Posty: 7
Wysłany: 2021-12-12, 21:53   Awaryjność 1.0 TCE LPG

Hej,
pierwszy post na forum i nie do końca przyjemny, ale cóż życie zmusiło.

Posiadam Dustera 1.0 TCE z LGP rocznik 2020.

Nie wiem jak się na to zapatrujecie, może akurat taki trafiłem egzemplarz, ale strasznie awaryjny to sprzęt :(
Pierwszy rok jazdy ok bez uwag.

Potem się zaczęło.

Po przejechaniu 25 tysięcy km uszkodzenie turbosprężarki - dźwignia zmiany skoku łopatek obcierała o coś tam. Efekt to głośny metaliczny dźwięk. Zdaniem ASO wada fabryczna.
Zatem wymiana. Trwało to ponad miesiąc czasu, ponieważ ASO, potem Renault Dacia nie było w stanie ściągnąć drugiej sprężarki na wymianę.
Oczywiście samochód zastępczy, mimo pakietu easy service nie przysługiwał mi, ponieważ "jakoś dojechałem do serwisu". W końcu po ponad 30 dniach odebrałem naprawionego dustera.

Kolejna usterka - raz na powiedzmy 10 uruchomień nie można uruchomić silnika - można sobie kręcić rozrusznikiem do oporu.
Oczywiście parę wizyt w ASO, konsultacje telefoniczne z Renault/Dacia i efekt - brak diagnozy usterki, "ten typ tak ma".
No cóż, gdy się to zdarza to próbuję do skutku modląc się o to żeby coś wreszcie się urwało czy zepsuło, żeby serwis wreszcie to naprawił... :P

Po przejechaniu 30 tysięcy km i kolejna awaria - tym razem nie chce się przełączyć na LPG, centralka piszczy błędem. Na tą chwilę nic nie pomaga, oczywiście ASO nie jest w stanie zdiagnozować problemu gdy podjechałem na check, trzeba auto zostawić /oby nie na kolejny miesiąc/

Dodam tylko, że posiadałem już całkiem sporo samochodów z turbiną, z LPG, wszystkie kupowane używanie i żadne z nich nie psuł się tak często jak fabrycznie nowy Duster.

O takich drobiazgach jak zawieszające się media nav, czy kamera cofania, która lubi się czasem nie uruchomić nie wspominam bo to nie są problemy krytycznie uniemożliwiające jazdę.

A teraz pytanie.
Czytam forum i praktycznie nie widać problemów i awarii Dustera.
To rzeczywiście jestem takim pechowcem czy też DD nie jest aż tak cool jak byśmy chcieli go widzieć?
 
     
dudu$


Marka: Dacia
Model: Duster II SCe
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 20 Cze 2021
Posty: 28
Wysłany: 2021-12-12, 22:49   

Cześć,
mogę Tobie tylko współczuć. Czy trafiła się Tobie awaryjna sztuka? Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach samochody są tak słabo robione, że to powoli zaczyna być standardem i nie ważne czy to Dacia czy inna marka - przykładem może być nagłośniona sprawa mercedesa za kwote kilku Dusterów w full opcji. Czy w innych markach jest tak samo? Tego nie wiem, od 2017 roku jeździ tylko kilku letnimi Daciami ale podejrzewam, że tak. Trzeba było by wejść na forum, każdej marki czy modelu i poczytać. Ja ostatnio posiedziałem trochę na forum dotyczącego Fiata Tipo. Zazwyczaj słyszy się opinie, że auto super, mało awaryjne itp. a w w praktyce wcale tak kolorowo nie jest. Wracając do Dacii. Obecny Duster jest moja 4tą Dacią. Miałem już 2 sztuki MCV II oraz Lodgy. W każdym coś było nie tak. Jak nie terkocząca skrzynia biegów, to uszkodzona czujnik temperatury, cewka zapłonowa, odklejone belki wzmacniające od poszycia dachu czy stukająca przekładnia kierownicza. Awarie te występowały w autach które miały przebiegi nie większe niż 50tyś km. Dustera posiadam od ponad roku. kupiłem go od pierwszego właściciela jako auto 4 letnie z przebiegiem 44tyś km. Po zakupie zauważyłem delikatne zapocenie przy pokrywie rozrządu na długości 2cm ( silnik 1.6 Sce) które zostało usunięte na gwarancji w czerwcu br. po dużych wojnach z ASO. Kolejny problem z którym żyję do dzisiaj to grzechotanie - popukiwanie podczas jazdy po nierównościach, wystających zjazdach do garaży podziemnych a czasem i podczas jazdy po nie równej kostce brukowej wydobywające się jakby z prawej przedniej strony. ASO nic nie słyszało, więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Wymieniłem mocowanie amortyzatora, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, sprawdziłem całe auto z 5 razy na różnych stacjach diagnostycznych, demontowałem podszybie, zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, nurkowałem pod deskę rozdzielczą, rozbebeszałem drzwi przednie i wiele wiele więcej robiłem i poległem - auto dalej stuka. Szukając tego stuku na stacji diagnostycznej diagnosta poinformował mnie, że na przekładni kierowniczej wyczuwalny jest minimalny luz nie zagrażający w niczym ale po kolejnych 50 czy 100tyś km może być już przekładnia do roboty wiec zmusiłem ASO do wymiany na nową ( czerwiec 2021 r). W wakacje jeżdżąc z otwartymi szybami usłyszałem, ze podczas przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością słychać jakieś dziwne piski jakby turbo. Oczywiście w aso nic nie słyszą, wymieniłem uszczelkę przepustnicy na nową i jeżdżę dalej. Czy nadal piszczy? Nie wiem przestałem zwracać uwagę. Przyszła jesień i postanowiłem zakupić lepsze opony wielosezonowe. Po ich założeniu zacząłem słyszeć wycie skrzyni biegów w na II, III i V biegu w zakresie obrotów 1800-2500. Standard w Dusterach z różnymi silnikami więc, kupiłem dwusiarczek molibdenu i przestałem się tym przejmować. Teraz jeżdżę autem zastępczym - Megane 1.3 Tce 140km z 2020 roku, przebiegiem 22tys km i mimo lepszego wygłuszenia niż w dacii, również słyszę wycie skrzyni . No właśnie auto zastępcze bo Duster od tygodnia stoi w ASO gdzie usuwają trzy 2-3mm ogniska korozji na trzech elementach. Czy to auto jest awaryjne? Moi znajomi śmieją się ze mnie, że nawet w nowym aucie cos wykryję i pewnie coś w tym jest. Mnie wszystko przeszkadza. Inni jeździ i na wiele, rzeczy w aucie nie zwracają uwagi i w takim Dusterze jak mój nic by nie robili bo nic by nie usłyszeli. Ja słyszę ale się do tego przyzwyczajam, tak teraz robią auta, po prostu coraz gorsze. Najważniejsze jest aby auto nie stanęło w drodze i moje jak na razie mnie nie zawiodło. Ty masz gorzej dlatego jak pisałem na początku tego posta Tobie współczuję.
 
     
kakalud

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2021
Posty: 37
Skąd: PCH
Wysłany: 2021-12-13, 09:48   

dudu$ napisał/a:
kupiłem dwusiarczek molibdenu i przestałem się tym przejmować.


Czy ten dwusiarczek molibdenu pomógł na wycie skrzyni?

Cóż... ja też współczuję. Mój Duster póki co sprawuje się dobrze. Kupując go miałem świadomość, co kupuję i nie wymagam od niego nie wiadomo czego. A też kupiłem używany (półtora roczny z przebiegiem 24 tys.km). Ale jest w nim cicho, skrzynię delikatnie słychać.
Wolałem kupić prawie nowego dustera z gwarancją i pakietem serwisowym do 2024 niż 3-4 latka (octavia, leon itp.) z przebiegiem 150tys+ i bez gwarancji.

Kiedyś miałem astrę 3 i tam to dopiero skrzynia wyła - typowa usterka skrzyni M32. I nawet jak wymieniłem ją na inną to po pół roku znowu wyła. Pomogła wymiana łożysk wałka 5 i 6 biegu. Ale to było najbardziej felerne auto jakie miałem. Po Astrze miałem/mam Octavię 1 i odpocząłem psychicznie - lejesz i jeździsz, aczkolwiek jest w niej głośno, słychać skrzynię i pomimo nowego zawieszenia cały czas coś puka z prawej strony.

Powodzenia w nierównej walce z serwisem i autem.
_________________
 
     
setech_skce

Marka: DUSTER
Model: 1.0 TCE LPG
Dołączył: 11 Gru 2021
Posty: 7
Wysłany: 2021-12-13, 16:10   

Dodam tylko, jako drugi samochód posiadamy z żoną Fiata Panda 1.1 2008 rocznik, też z gazem sekwencyjnym.
Aktualny stan licznika to jakieś 250 000 km
Przez ostatnie 10 lat u gazownika byłem trzy razy:
- za pierwszym razem żona parkując tyłem urwała zderzak oraz wlew gazu
- za drugim razem odpadł okrągły przycisk do sterowania gazem - nota bene taki sam jak w Duster
- za trzecim razem wymieniałem butlę z gazem bo starej skończyła się legalizacja.

A tak to działa bezawaryjnie :)

Swoja drogą, orientujecie się czy w ramach przeglądu B /po 30k km/ wymieniane są filtry fazy ciekłej / lotnej?
To jedyna rzecz którą w Pandzie robiłem dodatkowo, tzn raz na 40k km wymieniam filtry u gazownika bo rzeczywiście mega syf się zbiera.

Tymczasem nie jestem pewien czy ASO Duster coś z tymi filtrami robi..
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-12-13, 16:15   

setech_skce, trafił Ci się jakiś "wybitny" egzemplarz. :-/
Też miałem taką Pandę w firmie. One ogólnie są bardzo bardzo trwałe i nie mało skomplikowane.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2021-12-13, 19:19   

Cytat:
Swoja drogą, orientujecie się czy w ramach przeglądu B /po 30k km/ wymieniane są filtry fazy ciekłej / lotnej?
To jedyna rzecz którą w Pandzie robiłem dodatkowo, tzn raz na 40k km wymieniam filtry u gazownika bo rzeczywiście mega syf się zbiera.


Tymczasem nie jestem pewien czy ASO Duster coś z tymi filtrami robi..


Z ciekawości pytam

Czy ktoś widział parownik w 1,0 LPG ?

Czy ktoś widział filtry do LPG

A filtr do paliwa w ogóle czy jest?
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-13, 20:40   

Filtra benzyny nie ma.
Reszta filtrów jest opisana przeze mnie na forum Dacia:

http://www.daciaklub.pl/f...a9f4944#1828621

A parownik jest poniżej opisanego w w/w linku filtra fazy lotnej (za kołem lewym przednim).

Częstość wymian i zakresy A i B masz na wydruku który otrzymałeś przy zakupie i możesz otrzymać w salonie/ASO.

Wg mnie po prostu trzeba po kolei eliminować problemy i awarie. Z tego co piszesz, każda z tych rzeczy jest do wyeliminowania.

Co do elektroniki, a głównie MNE, które odpowiada za dużą jej część - czy masz najnowszą aktualizację MNE zainstalowaną? Pytam bo ja od nowości nie zauważyłem żadnego zawieszania się kamer (360) czy czegokolwiek w samym MNE. Jedynie do czego mogę się przyczepić to do skuteczności sygnalizacji martwego pola (wg mnie to też jest w MNE) - bardzo dużo fałszywych alarmów.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
setech_skce

Marka: DUSTER
Model: 1.0 TCE LPG
Dołączył: 11 Gru 2021
Posty: 7
Wysłany: 2021-12-14, 09:09   

W sumie awarie wychodzą na plus - mam nową sprężarkę, teraz pewnie coś w instalacji gazowej.

Problemem jest niepoważne podejście Renault/Dacia - brak części zamiennych w magazynach - czekanie miesiąc czasu na część to kpina.
Mógłbym to zrozumieć gdybym kupił jakiś nietypowy amerykański samochód a nie jeden z lepiej sprzedających się modeli w Polsce.

Media nav zawiesza nam się latem, podczas upałów, przy podłączeniu telefonu kablem - tryb android car.

Niczego nie aktualizowałem
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-12-14, 09:39   

U mnie Media Nav zawieszał właśnie Android Auto. Od tego czasu AA miało ze 3 aktualizacje i przeszło. Więc to nie wina MN, a telefonu była.

Z opisu wnioskuję, że tel. w lecie się u Ciebie przegrzewa, co powoduje, że procesor przełącza się na mniej wydajne rdzenie i to powoduje zacinanie się AA. Dla potwierdzenia wystarczy wtedy odpiąć kabel od MN. Jeżeli natychmiast MN zacznie działać płynie to wina AA. Pierwsze co się nasuwa, to lepsze chłodzenie tel.: umieszczenie w cieniu, nie zakrywanie itp. A sprawdzenie czy nie ma aktualizacji tel. i samego AA też może pomóc, bo wraz z nimi może zmniejszyć się zapotrzebowanie na moc i problem też się rozwiąże.Aktualizacja MN też przy okazji nie zaszkodzi.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Pavulon

Marka: Dacia
Model: Duster Lpg
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Dołączył: 07 Sty 2021
Posty: 16
Wysłany: 2021-12-14, 18:45   

setech_skce napisał/a:
Problemem jest niepoważne podejście Renault/Dacia - brak części zamiennych w magazynach - czekanie miesiąc czasu na część to kpina.


W dzisiejszych czasach to raczej normalność a nie kpina.
 
     
dudu$


Marka: Dacia
Model: Duster II SCe
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 20 Cze 2021
Posty: 28
Wysłany: 2021-12-16, 23:55   

kakalud napisał/a:
dudu$ napisał/a:
kupiłem dwusiarczek molibdenu i przestałem się tym przejmować.


Czy ten dwusiarczek molibdenu pomógł na wycie skrzyni?

Cóż... ja też współczuję. Mój Duster póki co sprawuje się dobrze. Kupując go miałem świadomość, co kupuję i nie wymagam od niego nie wiadomo czego. A też kupiłem używany (półtora roczny z przebiegiem 24 tys.km). Ale jest w nim cicho, skrzynię delikatnie słychać.
Wolałem kupić prawie nowego dustera z gwarancją i pakietem serwisowym do 2024 niż 3-4 latka (octavia, leon itp.) z przebiegiem 150tys+ i bez gwarancji.

Kiedyś miałem astrę 3 i tam to dopiero skrzynia wyła - typowa usterka skrzyni M32. I nawet jak wymieniłem ją na inną to po pół roku znowu wyła. Pomogła wymiana łożysk wałka 5 i 6 biegu. Ale to było najbardziej felerne auto jakie miałem. Po Astrze miałem/mam Octavię 1 i odpocząłem psychicznie - lejesz i jeździsz, aczkolwiek jest w niej głośno, słychać skrzynię i pomimo nowego zawieszenia cały czas coś puka z prawej strony.

Powodzenia w nierównej walce z serwisem i autem.


Skrzynia jak wyła tak wyje, chyba trochę ciszej ale to może być efekt placebo. Ostatni tydzień jeździłem praktycznie nowym Megane Grandtour 1.3Tce 140km i tam skrzynia na 3 biegach też wyła, z tym że lepsze dobrze to ukrywało, ale ja mam wyczulony słuch na stuki, puki i wycia wiec je słyszałem.
 
     
setech_skce

Marka: DUSTER
Model: 1.0 TCE LPG
Dołączył: 11 Gru 2021
Posty: 7
Wysłany: 2021-12-17, 17:35   

Jak pisałem tym razem awaria gazu.
Dzisiaj wstawiłem samochód do ASO.
W ASO wymieniono czujnik ciśnienia - nic nie pomogło, zatem wymiana parownika.
Przewidywany czas naprawy - najwcześniej do 10 stycznia.
Do tego czasu auto stoi unieruchomione w serwisie.

Kontaktowałem się w tej sprawie z Renault Polska, ale okazuje się że w zasadzie nie przysługują mi żadne prawa, trzeba czekać lub na własną rękę odebrać i przewieźć do innego serwisu samochód. No niestety taniość bierze się też ze słabej obsługi klienta.

"...kupię sobie nowy samochód to nie będe miał problemu z naprawami - wszystko nowe i bezawaryjne i będe mógł nim jeździć. Nie tak jak starym, używanym gruchotem który wciąż, raz na kilka lat się psuje.. " :P
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-12-17, 18:39   

A Kolego setech_skce skąd Ty jesteś tak ogólnie, gdzie to autko oddajesz do naprawy?
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-12-17, 18:44   

setech_skce, przecież możesz jeździć na benzynie.
 
     
setech_skce

Marka: DUSTER
Model: 1.0 TCE LPG
Dołączył: 11 Gru 2021
Posty: 7
Wysłany: 2021-12-17, 19:02   

Mieszkam w Skierniewicach i oddaję do serwisu pod Skierniewicami.
Żeby nie było - nie mam żalu do ASO, nikogo nie oczerniam. Ostatecznie to nie wina ASO że nawet nie dwuletni samochód psuje się na potęgę.

Problem polega na tym, że sprzedaje się dużo Dusterów, ale za tym nie idzie rozbudowa sieci serwisów /bo koszty/ więc są problemy z dostępem do napraw/części.

Jeździć na benzynie oczywiście mogę, pomijając fakt że nie po to kupiłem auto z LPG żeby jeździć na benzynie. W sumie nie po to też kupiłem nowe żeby stało tygodniami w serwisie.
Więc pewnie tak zrobię.

Muszę tylko podpisać się na zleceniu naprawy, że odbieram uszkodzone/nie naprawione auto na własną odpowiedzialność. Bo serwis oczywiście rekomenduje poczekanie na naprawę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10