Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z porannym odpaleniem 1.6 Sce LPG
Autor Wiadomość
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-03-23, 22:01   Problem z porannym odpaleniem 1.6 Sce LPG

Witam wszystkich i pytam.
Mój Duster z 2017 r. 1.6Sce z fabrycznym LPG ma przejechane 93.000. Serwisowany regularnie, olej i filtry maksymalnie co 15.000, bak z Pb zawsze pełny, jeżdżony normalnie, bez zrywania asfaltu, ale i bez i zamulania. Garażowany. Odpalam czekając, aż pompa zassie paliwo.

Do tej pory palił od kopnięcia. Od kilku dni przy odpaleniu porannym albo po kilkugodzinnym postoju przy odpaleniu silnik przez kilka sekund kręci jakby na sucho, tzn. jakby nie dochodziło paliwo. Kiedyś takie objawy miałem w innym aucie przy awarii pompy paliwowej. Odnoszę wrażenie, jakby przestawił się zapłon albo był jakoś opóźniony.
Jaka może być przyczyna takiego zachowania silnika? Dodam, że kolejne odpalenia, nawet po kilku minutach, są bezproblemowe.

Jutro spróbuję z wyłączoną kontrolką LPG.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-03-23, 22:14   

Zawór zwrotny zdechł
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-03-23, 22:18   

A co to za ustrojstwo i gdzie to jest? Czy ASO ogarnie temat czy też nabierze wody w usta, że niby TTTM?
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2022-03-24, 09:52   

wyreguluj luz zaworowy.
No chyba że masz zawalony filtr paliwa,
Sprawdż świece i cewki (czy co on tam ma)
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-03-25, 21:27   

Nie wiem czy doświadczenie z innych modeli innych marek z LPG coś daje?
Miałem taką awarie w dwóch samochodach.
1. Tzw. zawór par paliwa (benzyny) był uszkodzony. (zawór oczujnikowany był i badanie komputerem wykazało feler).
2. Uszczelnienia, przepony itp. wewnątrz reduktora gazu zużyły się. Mechanicy benzynowi długo naprawiali i nie wiedzieli. Dobry gazownik zorientował sią prędko.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-03-26, 18:04   

Dzięki, to może być właściwy trop.
 
     
kmg


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022
Posty: 19
Wysłany: 2022-08-27, 16:58   

JS, udało się naprawić? Co było przyczyną?
_________________
Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-08-28, 11:55   

Tajniki motoryzacji to ścieżki dla magików. Już wstępnie umówiłem się z ASO na kontrolę tego stanu, ale po miesiącu problem minął jak ręką odjął. Ponieważ jeżdżę zawsze z pełnym bakiem PB (uzupełniam przynajmniej raz w miesiącu, zimą może trochę częściej), przypuszczam, że w zbiorniku było jakieś stare paliwo, które spowodowało problem z odpaleniem. Wody być nie powinno, bo zbiornik zawsze jest pod korek. Od tamtego czasu pali bez kłopotu.
 
     
kmg


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022
Posty: 19
Wysłany: 2022-08-28, 18:38   

JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...
_________________
Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2022-08-29, 08:22   

kmg napisał/a:
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali .
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-08-29, 18:54   

W zimę dolewam rzadziej, żeby jednak był obieg paliwa stare/nowe, chociaż pewnie powinienem zadbać o to latem, kiedy schodzi go mniej.
 
     
kmg


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022
Posty: 19
Wysłany: 2022-08-29, 23:34   

LESNICZYy napisał/a:
kmg napisał/a:
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali .

Nie chcę robić off topu, ale wg zasady 'nie znam się, więc się wypowiem', poniżej moje przemyślenia...
Oczywiście każdy robi, jak uważa za stosowne.
Wg mnie trzymanie pełnego baku, w momencie kiedy jeździ się non stop na gazie mija się z celem. Każdy przypadek jest indywidualny w zależności od ilości przejechanych km-ów. Ale biorąc pod uwagę fakt, że benzyna ma termin przydatności przy dobrych wiatrach około 6 miesięcy i mając samochód zatankowany na full cały czas, to jaki procent paliwa podlega rotacji? 5%? 10%? w skali miesiąca? to przez pół roku 'wymieniasz' pół baku paliwa. Wg mnie średnio. Dochodzi jeszcze kwestia jazdy z pełnym bakiem cały czas, a więc z dodatkowym balastem. Gdzie tu oszczędności?
_________________
Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2022-08-30, 06:39   

kmg napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
kmg napisał/a:
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali .

Nie chcę robić off topu, ale wg zasady 'nie znam się, więc się wypowiem', poniżej moje przemyślenia...
Oczywiście każdy robi, jak uważa za stosowne.
Wg mnie trzymanie pełnego baku, w momencie kiedy jeździ się non stop na gazie mija się z celem. Każdy przypadek jest indywidualny w zależności od ilości przejechanych km-ów. Ale biorąc pod uwagę fakt, że benzyna ma termin przydatności przy dobrych wiatrach około 6 miesięcy i mając samochód zatankowany na full cały czas, to jaki procent paliwa podlega rotacji? 5%? 10%? w skali miesiąca? to przez pół roku 'wymieniasz' pół baku paliwa. Wg mnie średnio. Dochodzi jeszcze kwestia jazdy z pełnym bakiem cały czas, a więc z dodatkowym balastem. Gdzie tu oszczędności?


Dobrze myślisz , trzyma się około ćwierć baku benzyny z powodu starzenia i ciężaru . Robię tak od 20 lat na LPG i nigdy nie miałem jakiś problemów .
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-08-30, 07:11   

Macie niewątpliwie rację, ale jak wobec tego rozumieć zalecenia mistrzów tankowania, żeby szczególnie zimą zbiornik był jak najpełniejszy, żeby nie gromadziła się woda? Przecież to rady także znane od lat. Wiem, że na pewno dotyczą jeżdżących na samym Pb/ON. Przemyślę temat. Dzięki za info.
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-08-30, 18:28   

Tak dokładne, jest to prawda znana od wielu, wielu lat, ale dotycząca metalowych zbiorników i zapobieganiu korozji wewnętrznej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
lawetawarszawa24.pl
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10