Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder Duster 1,6 K4M
Autor Wiadomość
franek552

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 28 Kwi 2022
Posty: 1
Wysłany: 2023-09-24, 17:56   Wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder Duster 1,6 K4M

Szanowni Dusterowicze.

Mam problem z swoją Daćka 1,6 105km K4M 2014r. - notorycznie wypadanie zapłonu na 2gim czasem 3cim cylindrze. Do tej pory problem występował po nocnym postoju i podczas zimnych ranków, po chwili słychać było że praca silnika się stabilizowała i zaskakiwał na wszystkie cylindry. (zamieniałem świece/cewki lecz niestety cały czas były to te same cylindry czyli 2 i 3 nie paliły.
W ostatnich dniach objawy niepalenia na wszystkie cylindry się nasiliły - mianowicie problem występuje już nie tylko po samym rozruchu silnika, lecz cały czas.
Wymieniłem wszystkie świece na nowe i założyłem dwie nowe cewki na 2 i 3 cylinder wczoraj niby wszystko było ok, lecz dzisiaj rano znów nie palił na dwa cylindry. (po odpaleniu ściągałem zasilanie z cewki 2 i 3 a praca silnika się nie zmieniła. Czyli wiadomo, że na tych cewkach nie było zapłonu. (podmieniałem na stare cewki też zero zmian). Postanowiłem zmierzyć napięcie jakie dochodzi do cewek podczas pracy silnika. okazało się że na cylindrze 1wszym i 4tym multimetr wskazywał ponad 13V na 2gim i 3cim garze wahało się między 1,5V a 3,8V.
Dodam, że sprawdzałem kompresje i na wszystkich garach jest między 12,2 a 12,6, więc w porządku raczej.

Obstawiam winowajcę jako elektronikę i chciałbym jakoś to samemu zweryfikować.

Czy mieliście kiedyś podobny problem?
Posiadacie może schematy elektryczne abym mógł odnaleźć winowajcę w kablach? (potrzebowałbym informacje skąd zasilane są cewki czy istnieją po drodze jakieś przekaźniki i wiadomo kolory kabli piny itp. Pomoże ktoś.
Ewentualnie może jest wśród nas ktoś z Podkarpacia kto mógłby mi pomóc, albo posiadacie namiary do dobrego elektromechanika w tych okolicach?
 
     
tomekptk
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2023-09-27, 19:30   

Poszukaj w Googlach pliku "schema_electrique_duster.pdf". Na ostatnich stronach doukmentacji są rzuty silników i wiązek oraz odniesienia do szczegółowych schematów. Nie wiem, czy będzie on aktualny dla Twojej wersji, ale w moim wcześniejszym aucie z 2012 był przydatny w różnych sytuacjach.
_________________
I like Duster
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11