Woda z klimy pod dywanikami |
Autor |
Wiadomość |
RAFFI
Marka: Dacia
Model: Duster 1 (ph2 , K4M)
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 05 Sie 2023 Posty: 3
|
Wysłany: 2023-08-06, 14:32 Woda z klimy pod dywanikami
|
|
|
Witam serdecznie, mam problem z prawidłowym odprowadzaniem skroplin z parownika klimatyzacji. Pacjent to Dacia Duster 2015r. 1.6 16V K4M po lifcie. Część skroplonej wody z klimy przedostaje się do kabiny i spływa pod dywaniki, głównie na przód pod nogi pasażera. Przecieka na styku pomiędzy obudową nagrzewnicy/parownika a uszczelką/korkiem odpływu. Zamieszczam zdjęcia wykonane od spodu czyli od ujścia skroplin w podłodze. Wygląda na to iż otwór wyjściowy z parownika nie jest centralnie nad otworem/kanałem wylotowym w podłodze. Ponadto otwór w ujściu obudowy parownika wygląda na przysłonięty w połowie przez jakąś piankę, nad tą pianka jest parownik - zaglądałem tam endoskopem. Zarówno parownik jak i ten otwór jest czysty tzn. nie ma tam żadnych liści. Wlewając wodę opryskiwaczem od strony filtra kabinowego, cała woda wydostaje się prawidłową drogą czyli tylko odprowadzeniem pod samochód. Do kabiny woda zaczyna się przedostawać po włączeniu wentylatora.... silny strumień powietrza wydmuchuje skropliny utworzoną nieszczelnością pomiędzy obudową parownika a gumą, czyli tak jakby nieszczelność robiła się pod wpływem wydmuchiwanego powietrza przez dmuchawę.
Miejsce z którego wycieka fajnie widać w tym filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=_PdD881I_bc
IMG_0007.JPG Otwór spustowy w środku - endoskop włozony od strony podwozia (nad osłoną termiczną) |
|
Plik ściągnięto 34 raz(y) 98 KB |
IMG_0011.JPG Widok korka spustowego z zewnątrz. |
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 103 KB |
|
|
|
|
keisyzrk
Marka: opel
Model: omega
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 21 Skąd: lubaczów
|
|
|
|
RAFFI
Marka: Dacia
Model: Duster 1 (ph2 , K4M)
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 05 Sie 2023 Posty: 3
|
Wysłany: 2023-08-07, 10:02
|
|
|
Keisyzrk - dzięki, za link. Wg tej strony wygląda na to że do porządnego repozycjonowania otworu spustowego trzeba niestety zdejmować kokpit żeby poluzować śruby mocujące moduł nagrzewnicy :(
Zastanawiam się jeszcze nad jakimś alternatywnym rozwiązaniem bez zdejmowania kokpitu.
W pierwszej kolejności spróbuję delikatnie przesunąć tą gumę, tak żeby ten otwór spustowy przynajmniej o 2-3 mm odsunąć od krawędzi w stronę środka. Dodatkowo coś podłożę jeszcze, tak żeby docisnąć styk gumy i podstawy obudowy parownika. |
|
|
|
RAFFI
Marka: Dacia
Model: Duster 1 (ph2 , K4M)
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 05 Sie 2023 Posty: 3
|
Wysłany: 2023-08-07, 11:03
|
|
|
Patenty "na szybko" - z dodatkową podkładką lub propozycja całkiem nowego odpływu zrobionego z gruszki lekarskiej ;)
https://www.drive2.ru/l/6976706/
Ta rynienka z odprowadzeniem wody na dywanik jest również dobra ;) |
|
|
|
|