Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Piknik Dacia
Autor Wiadomość
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-03, 11:31   Piknik Dacia

Wybiera się ktoś?
Ja zamierzam odwiedzić salon Dacii w Koszalinie. :mrgreen:
 
     
nikita1589
Nocna Furia :))


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 34
Dołączyła: 02 Paź 2013
Posty: 440
Skąd: LUBLIN / OKOLICE
Wysłany: 2014-06-03, 11:59   

Jeżeli wrócimy z Córcią do domu po czwartkowej wizycie to może uda się nam wpaść na chwilkę do Lublina do Nazaruka :-)
 
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-06-03, 12:11   Re: Piknik Dacia

tomszafa napisał/a:
Wybiera się ktoś?
Ja zamierzam odwiedzić salon Dacii w Koszalinie. :mrgreen:


Jak bede na miejscu to postaram sie zawitac :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-06, 08:12   

Zamierzam przyjechać do Nazaruk Serwis w Lublinie "w dwa" Dustery ok. 11-11.30.
Gdyby byli chętni na wycieczkę Dusterami okolicznymi polnymi drogami, mogę zaproponować widokową trasę, która przejadą także wozy z napędem na jedną oś.
_________________
Piotrek
 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-06-06, 13:02   

A ktoś będzie w Krakowie na Al. Pokoju?
 
     
nikita1589
Nocna Furia :))


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 34
Dołączyła: 02 Paź 2013
Posty: 440
Skąd: LUBLIN / OKOLICE
Wysłany: 2014-06-06, 14:11   

ja dziś dostałam eskiem zaproszenie na piknik :-) heh
 
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-06-07, 17:56   

No to byliśmy z Tomkiem i sie przejechaliśmy nowym Dusterem z silnikiem 1.2 TCE i powiem ze nie zle wrażenia :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-06-08, 20:16   

BoloSr napisał/a:
No to byliśmy z Tomkiem i sie przejechaliśmy nowym Dusterem z silnikiem 1.2 TCE i powiem ze nie zle wrażenia :)
No miałem chęć na to samo ale nie wyszło...
Od jakich obrotów "ciągnie"? Trzeba go mocno kręcić czy jest bliższy do dizla (niżej)?
 
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-06-09, 05:59   

RamoDuster napisał/a:
BoloSr napisał/a:
No to byliśmy z Tomkiem i sie przejechaliśmy nowym Dusterem z silnikiem 1.2 TCE i powiem ze nie zle wrażenia :)
No miałem chęć na to samo ale nie wyszło...
Od jakich obrotów "ciągnie"? Trzeba go mocno kręcić czy jest bliższy do dizla (niżej)?


idzie tak samo jak diesel ale bez takich odglosow :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-09, 09:03   

RamoDuster napisał/a:
BoloSr napisał/a:
No to byliśmy z Tomkiem i sie przejechaliśmy nowym Dusterem z silnikiem 1.2 TCE i powiem ze nie zle wrażenia :)
No miałem chęć na to samo ale nie wyszło...
Od jakich obrotów "ciągnie"? Trzeba go mocno kręcić czy jest bliższy do dizla (niżej)?


Jak dla mnie bardzo fajnie to jedzie, jest moc od dołu i to co jeszcze fajniejsze to skrzynia 6 biegowa, chociaz 6 bieg było bardzo ciężko wrzucić, trzeba niezle machnac lewarkiem :mrgreen:
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-06-09, 09:20   

tomszafa napisał/a:
i to co jeszcze fajniejsze to skrzynia 6 biegowa
Powód jest prosty - silniki z turbiną są "krótkie" czyli trzeba wielu biegów żeby przy ograniczonym zakresie prędkości obrotowej silnika uzyskać duży zakres prędkości jazdy. To samo mam w Sharanie. Moje "testy" na DD 110kM ON pokazały że jak by sie bardzo uprzeć (co oczywiście najzdrowsze dla silnika nie jest) to wystarczą biegi 2, 4 i 6.)
 
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-09, 09:50   

RamoDuster napisał/a:
silniki z turbiną są "krótkie" czyli trzeba wielu biegów żeby przy ograniczonym zakresie prędkości obrotowej silnika uzyskać duży zakres prędkości jazdy. To samo mam w Sharanie. Moje "testy" na DD 110kM ON pokazały że jak by sie bardzo uprzeć (co oczywiście najzdrowsze dla silnika nie jest) to wystarczą biegi 2, 4 i 6.)


Jeżdżę silnikami z turbiną od co najmniej 14 lat i zupełnie się z Kolegą nie zgadzam. Wprost przeciwnie - są bardzo elastyczne i można jechać nimi na jednym biegu, zwłaszcza na wyższych biegach, np. 4, 5 i 6 (zależy od skrzyni biegów) w dość szerokim zakresie obrotów. Np. we wspomnianym przez Kolegę Dusterze 110 KM można na 5 jechać od 45 do 80, a nawet 100 km/h (jeśli komuś nie przeszkadzają wysokie obroty); 6 można wcisnąć przy 65 km/h i ciągnąć do 170 km/h. To chyba jest elastyczność i "długość", a nie "krótkość". Pierwsze dwa biegi są w DD 4x4, zwł. dieslu 110 km krótkie, ale powody są jasne: jedynka to typowy bieg terenowy, a dwójka służy do ruszania i nie może być za długa. Trójka i czwórka są już dość długie.
O tym, jak można korzystać z biegów w dieslach z turbiną wiele powiedziała mi jazda z automatyczną skrzynią biegów DSG, która ma tryb normalny i sportowy, a na wyświetlaczu widać zmianę biegów. Jazda pokazywała, jak, w jakim zakresie i w jakich okolicznościach sposób komputer pokładowy pozwalał korzystać z zakresu obrotów, mocy i momentu obrotowego silnika. Polecam takie doświadczenie Szanownym Koleżankom i Kolegom.
Jeżdżę też wolnossącą benzynówką (a także mała benzynówką z turbiną) i mam porównanie.
_________________
Piotrek
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-06-09, 10:09   

Pomimo 30 lat jeżdżenia różnymi autami i ponad miliona kilometrów moje doświadczenie na pewno jest mniejsze niż Twoje Piku niemniej jednak gdyby silnik(i) był tak niesłychanie elastyczny (czego mu nie odmawiam) to producent montowałby trzy biegi jak w starej Warszawie M20 albo Żuku. Skoro jednak daje 6 biegów (a w nowoczesnych automatach 8 i więcej) to chyba nie robi tego bez powodu. To samo dotyczy 1.2TCe - dlaczego jest 6 a nie 5 biegów? Zgodnie z Twoim wywodem nie ma to sensu...

"Krótki" nie oznacza nieelastyczny tylko o małym zakresie praktycznej (optymalnej), użytecznej prędkości obrotowej..
 
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-09, 10:30   

RamoDuster napisał/a:
gdyby silnik(i) był tak niesłychanie elastyczny (czego mu nie odmawiam) to producent montowałby trzy biegi jak w starej Warszawie M20 albo Żuku. Skoro jednak daje 6 biegów (a w nowoczesnych automatach 8 i więcej) to chyba nie robi tego bez powodu. "Krótki" nie oznacza nieelastyczny tylko o małym zakresie praktycznej (optymalnej), użytecznej prędkości obrotowej..


OK. To poniekąd dyskusja akademicka.
Wiadomo jednak, że więcej biegów oznacza większą dynamikę i możliwość wyboru stylu jazdy. Do tego wchodzi w grę kwestia minimalizowania zużycia paliwa. Mam też doświadczenia z jazdy ze starą japońską (4 biegi) i amerykańską skrzynią automatyczną (nie pamiętam czy miała 3 czy 4 biegi) - to było zupełnie co innego niż nowoczesna 7 biegowa skrzyneczka DSG. Na tamte bym się dziś nie zdecydował (wybrałbym manualną), na DSG - jak najbardziej (nie wiem nic o trwałości tego mechanizmu). Warto mieć trochę biegów do "mieszania", a każdy "miesza", jak lubi. Można oczywiście wyprzedzać ciężarówkę na 6, ale można też zredukować do 5, czy nawet 4 biegu, zależnie od prędkości wyjściowej i okoliczności drogowych. Ja generalnie - redukuję ;-)
_________________
Piotrek
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-06-09, 10:50   

piku napisał/a:
Wiadomo jednak, że więcej biegów oznacza większą dynamikę i możliwość wyboru stylu jazdy. Do tego wchodzi w grę kwestia minimalizowania zużycia paliwa.
oczywiście. I przede wszystkim chodzi o spalanie a głównie o czystość (hehe) spalin
piku napisał/a:
DSG - jak najbardziej (nie wiem nic o trwałości tego mechanizmu).
chodzą słuchy, że DSG z pierwszej serii produkcyjnej dało użytkownikom do wiwatu. Też się na to napaliłem jak wchodziło na rynek ale "na szczęście" moje stare auto nie chciało się ze mną rozstać... Podobno DSG już poprawili...
piku napisał/a:
Warto mieć trochę biegów do "mieszania", a każdy "miesza", jak lubi.
To kwestia gustu - mi "mieszanie" nie przeszkadza ale MLP owszem tak. Dla niej najlepszy byłby automat choć oficjalnie twierdzi co innego.
piku napisał/a:
Można oczywiście wyprzedzać ciężarówkę na 6, ale można też zredukować do 5, czy nawet 4 biegu, zależnie od prędkości wyjściowej i okoliczności drogowych. Ja generalnie - redukuję ;-)
No to mamy podobne podejście i styl...

Wracając do 1.2TCe - pytałem o "sztywność" silnika bo zwykłe 1.6 (jeździłem na zeszłorocznym pikniku) to porażka - przynajmniej dla mnie. Konieczność kręcenia na wysokie obroty żeby cokolwiek z niego wykrzesać jest dla mnie nie do zaakceptowania. Prosta matematyka (wg danych katalogowych):
1.6 ma moment maks na 0,65 obr.max (obr.mocy max).
1.5d ma 0,44
a 1,25T ma 0,38 - teoretycznie nawet bardziej elastyczny od dCi a co najmniej porównywalny. I to potwierdził kolega TomSzafa.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10