Tryb ECO |
Autor |
Wiadomość |
rzekot
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 154 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-03-23, 20:36 Tryb ECO
|
|
|
Mam pytanie,
jak wpływa jazda w trybie ECO na silnik, chodzi mi o jazdę w mieście lub włączenie tego trybu na stałe, bo na trasie poza mniejszym spalaniem rozumiem, że nic się nie dzieje. mówimy o nowym silniku, dzięki... |
_________________ prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:) |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-03-24, 08:10
|
|
|
Eco ma za zadanie obniżać zużycie paliwa. Teoretycznie. W praktyce sprawdza się różnie i raczej rozczarowuje. Ja na twoim miejscu w okresie docierania machnąłbym ręką na ten wynalazek i jeździł normalnie, pilnując jedynie,żeby przez pierwszy okres (3-5 tys km) nie narażać silnika na zbędny wysiłek. Czyli: po uruchomieniu zimnego motoru dajemy mu się spokojnie rozgrzać w czasie jazdy nie żyłując obrotów - najlepiej zmieniać je w okolicy 2500 obr/min - z drugiej strony też nie popadajmy w przesadę, bo 1200 czy 1500 obr/min też raczej na zdrowie silnikowi nie wyjdzie, jeździmy z rozsądnymi prędkościami nie przekraczając 120 km/h Po 3-5 tys warto dodatkowo wymienić olej i filtr. Bądź też przygotowany na to,że auto przez co najmniej 5 tys km będzie paliło zauważalnie więcej, niż obiecał producent. To typowe dla tej jednostki. Potem w miarę przebiegu zużycie będzie stopniowo spadało, choć utrzymać fabryczne dane będzie i tak trudno. Auto z racji osiągów zniechęca do sportowej jazdy i szybko od tego oducza. A kierowca zaczyna szybko doceniać inne zalety - chociażby doskonałe zawieszenie pozwalające bezkarne przejeżdżać "leżących policjantów" z prędkościami dla osobówek abstrakcyjnymi. Nawet 2x4 umożliwia w każdej chwili zjazd z asfaltu. Choć off-roadowe wyprawy lepiej planować nieco później, po ułożeniu się jednostki napędowej |
|
|
|
Hi-tek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 23 Skąd: Mikołów/ Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-03-24, 09:41
|
|
|
u mnie na trybie ECO spalanie gazu z ostatnich 900 km 8,8 jazda po mieście (do 110km/h) :P
w czasie wycieczki na mazury schodziło poniżej 7 więc lepiej niż specyfikacji producenta??
Ps. Na włączonym trybie ECO wyczuwalny jest podwójny gaz. Pedał blokowany jest przed całkowitym wciśnięciem w podłogę. Mocne dociśnięcie powoduje czasowe wyłączenie trybu ECO i zwiększenie mocy |
|
|
|
dusty
Marka: Dacia
Model: 1.6 16V LPG
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-24, 11:07
|
|
|
Zamiast włączać tryb eco lepiej się dostosować do zasad eco drivingu (na tyle na ile to możliwe oczywiście) z których Dar1962 już kilka wymienił. |
|
|
|
rzekot
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 154 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-03-24, 21:07
|
|
|
dzięki wielkie,
pytałem bo w salonie odpowiedzieli klasycznie, że silniki dotarte w fabryce na hamowni, a tryb ECO jest spoko i od razu można na nim powozić:) czyli miało być dobrze, a jest jak zwykle:) jeszcze raz dzięki... |
_________________ prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:) |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-06-01, 15:38
|
|
|
Sam byłem ciekaw co znaczy (silnikowo) tryb ECO i zrobiłem prosty eksperyment: przy 70 km/h na V biegu i włączonym ECO nacisnąłem gaz prawie do deski (ważne żeby nie do końca) i po 2 sek wyłączyłem ECO - wyraźnie czuć zwiększenie przyśpieszenia czyli mocy silnka. Jak eco wpływa na klime i inne obciążenia (zgodnie z instrukcją) nie badałem. Mnie interesowała dynamika jazdy która jest zdecydowanie gorsza na ECO. Coś za coś... |
|
|
|
junior
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 87 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-01-21, 13:21
|
|
|
Witam u mnie jazdy na trybie eco jest większa średnio o 30 km na pelnym zbiorniku gazu (35 l okolo 275 km) testowalem kilka razy w trybie normalnym i wychodzilo 28 do 33 km mniej .Pozdrawiam |
|
|
|
Tolkien
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 82 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 2015-01-22, 22:31
|
|
|
Testowałem na trasie i spalanie (wedle komputera) jest o jakieś 0,3 - 0,5 l/100 mniejsze na ECO. W mieście natomiast raczej jeżdżę bez, bo zbieranie się pod górki ze skrzyżowań jest nieco uciążliwe a spalanie jest niewiele większe.
Jeżeli chodzi o użytkowanie klimy i jazdę w trybie ECO nie zauważyłem jakiejś różnicy (choć dużo klimy nie używałem to swoją drogą) |
|
|
|
|