Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana/naprawa sprzęgła 4WD
Autor Wiadomość
otadek

Marka: duster
Model: 1,5 4x4
Dołączył: 03 Cze 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-06-03, 15:47   Wymiana/naprawa sprzęgła 4WD

Witam
Tu Tadek
Padł mi napęd 4wd, nie włącza się w trybie auto i lock, zaczęło się od lampek związanych z przegrzewaniem a teraz nie działa już wcale
Muszę sprawdzić co siadło i chcę się przygotować stąd kilka pytań:
1. do sprzęgła dochodzą dwie żyły - zapewne prądowa elektromagnesu i czujnika temperatury - która jest która, jaki zakres napięć lub oporu należy się spodziewać, jak sprawdzić
2. czy oprócz elektromagnesu mógł paść jakiś element cierny.
3. czy sprzęgło się da naprawić, czy to element nierozbieralny.
4. czy po odkręceniu sprzęgła od dyfra należy się spodziewać oleju, czy go tam nie ma.
5. ile kosztuje sprzęgło nowe, jak ewentualnie sprawdzić używane.
6. czy w DD 2013 było kilka wersji dyfra czy jedna.
7. jak nie sprzęgło to co mogło paść

Może źle kombinuję, jak ktoś ma jakiś pomysł proszę o sugestię

Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony przez otadek 2020-06-04, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-06-03, 18:17   

6 w Dusterze nie ma mostu :roll:
 
     
tomekptk
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2020-06-03, 19:33   

LESNICZYy napisał/a:
6 w Dusterze nie ma mostu :roll:


No chyba jednak jest most. Koledze chodzi o pewnie o tylny most. Czyli półosie, dyferencjal, wcześniej jest sprzęgło, które stwarza problem. Masz wersję 4x2, więc wg poniższej definicji nie masz tylnego mostu.

Cytat:

Most napędowy - elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne
_________________
I like Duster
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-06-03, 19:44   

Nie kolego, nie ma mostu. Jest dyfer mocowany do nadwozia i z niego wychodzą półosie które nie są niczym osłonięte. Więc zgodnie z definicją którą podałeś nie ma elementu który przejmowałby część ciężaru pojazdu i był elementem nośnym.

Ale może ktoś odpowie na pytanie które zadał otadek? :-)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-06-04, 22:12   

Znajdź sterownik 4WD i sprawdź, czy podaje cokolwiek na wyjściu, zakres od 0.0 do 2.8A. W zasadzie można to sprawdzić na wejściu do sprzęgła.
Obydwa kable to zasilanie cewki elektromagnesu. Czujnik temperatury może znajdować się nad sprzęgłem, ale równie dobrze temperatura może być szacowana na podstawie danych z innych źródeł.
Po odkręceniu od dyfra olej ze sprzęgła się nie wyleje, jest teoretycznie niewymienny, w osobnej obudowie.
Wg serwisów sprzęgło nie nadaje się do naprawy, ale są ludzie, którzy potrafią ogarnąć temat.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
Ostatnio zmieniony przez DS 2020-06-05, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
otadek

Marka: duster
Model: 1,5 4x4
Dołączył: 03 Cze 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-06-05, 09:31   

witam
dzięki za informacje, Masz może namiar do "ludzi, którzy potrafią ogarnąć temat", znalazłem na YT ruski film z remontu, problemem jest dostęp do łożyska oporowego nie ma oznaczeń i nie wiadomo jak dobrać, a cała operacja trochę mnie przerasta :)

https://www.youtube.com/watch?v=0-rcXte_qMU

https://www.youtube.com/watch?v=lP7KLeYdQQQ
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-06-05, 09:51   

Niestety nie mam namiarów, ktoś gdzieś kiedyś na jakimś forum... :(
Mam tylko kilka fotek rozebranego sprzęgła.
EDIT - widzę, że dyfer jest odizolowany (wychodzi z niego wał), więc olej się nie wyleje.
Sprawdź w pierwszej kolejności, czy aby na pewno to nie sterownik, przełaącznik albo przewody :)
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
traks

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 158
Wysłany: 2024-04-11, 16:38   

Odgrzeję starego kotleta. Miiędzy sprzęgłem a dyfrem pojawił się wyciek oleju. Podejrzeważ że puścił uszczelniacz. Orientuje się może ktoś jaki uszczelniacz tam przychodzi? Jakieś numer ew. wymiary
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13