|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Zakup Dustera z instalacją LPG |
Autor |
Wiadomość |
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-08-16, 13:43
|
|
|
[quote="Nerrob"] JS napisał/a: |
"brudny" gaz powoduje usterkę. Rynce opadywujo :(. |
Zanim LPG trafi do wtyrysków w normalnej isntalacji przechodzi przez dwa filtry a w nienormalnych prze 1 filtr . I jakoś inni nie narzekają na brudny gaz . |
|
|
|
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-17, 07:14
|
|
|
Nerrob napisał/a: | Przed zakupem naczytałem się i nasłuchałem jaki to Duster jest bezawaryjny i ... może to ja jestem pechowy ? |
Mam Dustera ponad 4 lata. Przejechałem nim ponad 60 tys. km. Mój rzeczywiście jest bezawaryjny. Ale ja ostatecznie zdecydowałem się na silnik Diesla, bo obawiałem się ręcznej regulacji zaworów i ew. wymiany szklanek w silniku Sce.
Może teraz, gdy w ofercie jest silnik Tce 1.0 LPG nie będzie już takich problemów z instalacją gazową? |
_________________ Pozdrawiam - |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 33
|
Wysłany: 2020-08-17, 20:37
|
|
|
mroczny-kosiarz napisał/a: |
Może teraz, gdy w ofercie jest silnik Tce 1.0 LPG nie będzie już takich problemów z instalacją gazową? |
Jeżeli wkładane są takie same komponenty instalacji - nie sądzę, że będą bezawaryjne. Zauważ, że problem z iglicą elektrozaworu znany jest od wielu lat, nie ważne czy silnik H4M czy K4M, ważna instalacja, która nie jest do końca w porządku. I właśnie to mnie ciekawi, dlaczego tyle lat to trwa ? Przecież ludzie, którzy mają instalkę zakładaną poza fabryką, jeżdżą, leją gaz, zmieniają filtry i się śmieją.
Natomiast co do regulacji i wymiany szklanek w SCe - czytam, szukam, przeglądam i jeszcze nie znalazłem jakiegokolwiek wpisu o regulacji i kosztach. Wszyscy piszą, że podobno, że słyszeli, że tak mówią, że ok.2000 zł..
Apeluję, żeby (jeżeli ktoś taki jest na forum) ten, kto ma za sobą wymianę szklanek, opisał jak, gdzie i ile. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-08-18, 15:52
|
|
|
Nerrob napisał/a: | Przecież ludzie, którzy mają instalkę zakładaną poza fabryką, jeżdżą, leją gaz, zmieniają filtry i się śmieją.
. |
Dacia ma bezawaryjność swojej instalcji z du.. . Byle jakoś było na gwarancji bez większych napraw a potem niech się klient martwi . Słabe podejście ... |
|
|
|
toyota555
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: slask
|
Wysłany: 2020-08-18, 20:55
|
|
|
witam .mam dd1.6 z lpg Landi Renzo 2014 do tej pory 84tyś.km jedyna awaria została usunięta samodzielnie to czyszczenie wtryskiwaczy gazu denaturatem 3 krotne płukanie i gotowe góra 30 min.koszt 10 zł.jak to zrobić jest na yt. po tej czynności chyba nawet zaczęły lepiej pykać wtryski |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 33
|
Wysłany: 2020-08-19, 10:29
|
|
|
toyota555 napisał/a: | witam .mam dd1.6 z lpg Landi Renzo 2014 do tej pory 84tyś.km jedyna awaria została usunięta samodzielnie to czyszczenie wtryskiwaczy gazu denaturatem 3 krotne płukanie i gotowe góra 30 min.koszt 10 zł.jak to zrobić jest na yt. po tej czynności chyba nawet zaczęły lepiej pykać wtryski |
To Ci powiem - "zazdraszczam".
Jedynym moim (wątpliwym) pocieszeniem jest to, że nie tylko ja mam problemy z instalacją fabryczną, poszukaj na naszym forum lub zobacz np.: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15797
Jednak po raz kolejny się pytam: skoro od lat jest problem, to dlaczego Renault/Dacia nie potrafi (nie chce) go rozwiązać ??? |
_________________ Pozdrówka. |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 33
|
Wysłany: 2021-08-25, 09:48
|
|
|
Widzę, że cisza w tym wątku. Czyżby nagle wszystkim instalacje zaczęły hulać bezproblemowo ?
Moja instalacja, doprowadziła mnie już do białej gorączki.
Zakończyła się gwarancja fabryczna auta, ostatnia wymiana elektrozaworu tuż przed końcem gwarancji.
Oczywiście po ok. 3 tys. km., problem przełączania na gaz powrócił.
Myślę, OK, umówiłem się do gazownika na wymianę instalacji na STAG-a, koszt ok. 1800 zł., przeboleję a problemy będą wspomnieniem.
Auto oddałem dzisiaj na przekładkę i... nim zdążyłem wrócić do domu, telefon z warsztatu : "jest problem, wszystko jest na jednej wiązce z benzyną, kiedyś w Dusterach były dwie wiązki, dla gazu osobna i dla benzyny osobna, nie można odłączyć komputera gazu ponieważ wtedy silnik w ogóle nie będzie pracować, nie można wejść do kompa ponieważ wszystko zablokowane, elektrozaworu nie da się wymienić na jakiś porządny, ponieważ jest w obudowie parownika, który jest wstawiany w montażu fabrycznym i nie jest do dostania poza ASO, nic nie mogą zrobić , auto do odbioru."
Pomocy !!!!!! Czy ktoś przekładał instalację w Dusterze II 1,6 SCE ? Jeżeli tak , to gdzie ?
Interesuje mnie przede wszystkim Białystok lub Warszawa. |
_________________ Pozdrówka. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-08-25, 19:05
|
|
|
Tylko 1800 zł bo rozumiem że nie kompletna instalacja , piszesz miał zostać reduktor nieszczęsny z elektrozaworem .
Wiem że przekładali całe instalacje LPG ale w francuskim silniku i to z powodzeniem . Były oczywiście problemy po drodze . |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 33
|
Wysłany: 2021-08-26, 10:00
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | Tylko 1800 zł bo rozumiem że nie kompletna instalacja , piszesz miał zostać reduktor nieszczęsny z elektrozaworem .
Wiem że przekładali całe instalacje LPG ale w francuskim silniku i to z powodzeniem . Były oczywiście problemy po drodze . |
1800 za całą instalację, weź pod uwagę to, że odpadają wszelkie przewody, wiązki i ich montaże, miał również zostać stary zbiornik.
Co do reduktora, w pierwszej wersji miał zostać również wymieniony, ale po odkryciu problemów, "urodziła się" wersja z wymianą elektrozaworu na inny, bezawaryjny, niestety, ten pomysł również stał się niewykonalny (w/g gazownika). |
_________________ Pozdrówka. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|