To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Filtr kabinowy DDII

mikeleft - 2020-07-23, 08:39
Temat postu: Filtr kabinowy DDII
Filtr znajduje się "przy stopach" pasażera. To ramka z plastikowym krzyżem, na prawo od żółtego zygzaka. Wkład filtrujący jest w ramce. Strzałka przepływu powietrza na filtrze musi skazywać kierunek od grodzi silnika do kabiny.

Mój filtr po roku i po 14000km był czarny.

Pozdrawiam,
Michał

Viktor - 2020-07-23, 13:02

No to mój, po niecałych pięciu tysiącach, pewnie był w lepszym stanie... :shock:
Przy najbliższej chwili czasu, zobaczę czy łatwy jest do niego dostęp i napiszę o wrażeniach i spostrzeżeniach.

Black Dusty - 2020-07-23, 13:08

Viktor napisał/a:
No to mój, po niecałych pięciu tysiącach, pewnie był w lepszym stanie...
Nie przebieg jest ważny a warunki w jakich go robisz.
Viktor - 2020-07-30, 07:02
Temat postu: Re: Filtr kabinowy DDII
mikeleft napisał/a:
Filtr znajduje się "przy stopach" pasażera. To ramka z plastikowym krzyżem, na prawo od żółtego zygzaka. Wkład filtrujący jest w ramce. Strzałka przepływu powietrza na filtrze musi skazywać kierunek od grodzi silnika do kabiny.

Mój filtr po roku i po 14000km był czarny.

Pozdrawiam,
Michał


U mnie tez to tak wygląda. Ale nie próbowałem go wyciągnąć, bo nie chcę czegoś uszkodzić. Łatwo się go wyciąga? Są jakieś 'zatrzaski'... ?

jammo - 2020-07-30, 11:25
Temat postu: filtr kabinowy DD II.
Viktor filtr w DD II nieco różni się od tego z poprzedniej wersji, czyli od DDI a mianowicie tym, że tam filtr był usztywniony taką plastikową ramką, natomiast tutaj filtr jest wykonany całkowicie z papieru , przez co jest giętki i podatny na zginanie. Sprawa druga to taka, że otwór do kasety tego filtra jet nieco mniejszy od samego wkłady filtra dlatego trzeba ten filtr przy wyciąganiu i wkładaniu trochę zgiąć, ale nie ma obawy, nic się z nim nie stanie. Masz tu fotki na których jest pokazany filtr1 z wersji Dustera 1 i filtr 2 z wersji DD II. Istotna sprawa jest taka, że filtr w DD2 nie zawsze jest biały , zreszta widać to na zdjęci, co może czasami sprawiać wrażenie , że jest brudny, a w rzeczywistości może nie być jeszcze tak źle.
Viktor - 2020-07-31, 09:29

^^^
Dziękuje za tą rzeczowa odpowiedź. W takim razie, daruję sobie zaglądanie do niego, bo jego 'szarość' mogę np uznać za zużycie, czyli brak wymiany... Mogę się nie potrzebnie zdenerwować. :)

Bogdan Misiek - 2020-08-10, 21:08

Filtr z węglem aktywnym przecież też jest taki czarnawy, a bez węgla ma kolor bibuły.

Zużyty, brudny filtr (np. niezmieniany) będzie się wyróżniał dodatkowo dużą ilością innych zanieczyszczeń (kawałki pokruszonych lisci, nasionka, cześci owadów itp.)

Viktor - 2020-08-11, 07:17

Bogdan Misiek napisał/a:
Filtr z węglem aktywnym przecież też jest taki czarnawy, a bez węgla ma kolor bibuły.
...


Czyli mamy tam włożone takie właśnie filtry z węglem, czy jest ich kilka rodzajów, np 'zwykłe'? I wtedy w czasie tych przeglądów gwarancyjnych które z nich wkładają? W wydruku, w pozycji filtr kabiny jest tylko kod '0025'. On oznacza, jaki jest jego rodzaj?

Nerrob - 2020-08-24, 08:51

Viktor napisał/a:

Czyli mamy tam włożone takie właśnie filtry z węglem, czy jest ich kilka rodzajów, np 'zwykłe'? I wtedy w czasie tych przeglądów gwarancyjnych które z nich wkładają? W wydruku, w pozycji filtr kabiny jest tylko kod '0025'. On oznacza, jaki jest jego rodzaj?

To co włożą Ci na serwisie zależy od Ciebie (jeżeli spytają jaki chcesz), bądź włożą taki jaki mają najbliżej (żeby się nie nachodzić) :mrgreen:
Filtry można bardzo łatwo dopasować na stronach producentów, np. Filtron :
filtry do Dustera: https://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?vehicleType=cars&vehicleMake=DACIA&vehicleModel=DUSTER+II&action=showSubmodelList&formType=1
filtry do 1,6 SCe, taki jak Twój: https://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showSubmodelFilters&formType=1&vehicleMake=DACIA&vehicleModel=DUSTER+II&vehicleType=cars&vehicleSubmodel=1.6+SCe+115&prodFrom=1%2F2018&hp=114&cc=1598&kw=84&engType=H4M
chyba, że masz DD I : https://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showSubmodelFilters&formType=1&vehicleMake=DACIA&vehicleModel=DUSTER+I&vehicleType=cars&vehicleSubmodel=1.6+SCe&prodFrom=6%2F2015&hp=114&cc=1598&kw=84&engType=H4M
Filtr z aktywnym węglem różni się tym, że ma dodaną literkę "A" i cena jest nieznacznie wyższa.
Ostatnio wymieniłem u siebie na K1321A, za który zapłaciłem ok.30 zł. + wymiana ok. 3 minuty.
W serwisie na przeglądzie, zażyczyli sobie za filtr z aktywnym węglem 125 zł. :shock: + wymiana. Podziękowałem.

Viktor - 2020-08-26, 09:16

Nerrob napisał/a:

(...)
Ostatnio wymieniłem u siebie na K1321A, za który zapłaciłem ok.30 zł. + wymiana ok. 3 minuty.



W przyszłym roku, chyba tez sobie już sam wymienię.
Nadal nie wiem, czy tą 'kasetę' z filtrem, się łatwo wyciąga, czy 'sposobem'...

Nerrob - 2020-08-26, 10:26

Viktor napisał/a:

Nadal nie wiem, czy tą 'kasetę' z filtrem, się łatwo wyciąga, czy 'sposobem'...

Powiem szczerze, po przeczytaniu wielu wątków na naszym forum, podchodziłem do wymiany filtra kabinowego jak przysłowiowy pies do jeża, odwlekałem, myślałem, kombinowałem i dopiero gdy usłyszałem w serwisie, ile sobie życzą za filtr i wymianę - natychmiast się do tego zabrałem i tak jak napisałem, wymiana zajęła mi 3 minuty. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie ma żadnych śrubek, jest tylko zatrzask, który podważam i zaślepka jest już w ręku, potem tylko pociągnięcie filtra i już połowa roboty za nami. Wyciągnięcie odkurzaczem ewentualnych śmieci z obudowy filtra, włożenie nowego, zaślepka - trzask, i minęły 3 minuty. :mrgreen:

Viktor - 2020-08-29, 07:16

Nerrob napisał/a:

(...)
jest tylko zatrzask, który podważam i zaślepka jest już w ręku, potem tylko pociągnięcie filtra i już połowa roboty za nami. Wyciągnięcie odkurzaczem ewentualnych śmieci z obudowy filtra, włożenie nowego, zaślepka - trzask, i minęły 3 minuty. :mrgreen:


U mnie tak to wygląda. Ten zatrzask to pewnie jest nad żółtą strzałką. A w górnej części, 'to coś' (strzałka niebieska), to też jakiś drugi zatrzask? (Żółty kolor strzałki, pokaże się dopiero po kliknięciu na zdjęcie)

jammo - 2020-09-01, 14:02

Ten plastik, czy jak kto woli zatrzask, który pokazuje ta niebieska strzałka nie ma nic wspólnego z demontażem tej pokrywy do filtra kabinowego. Jednak u ciebie na tym samym zdjęciu widać dokładnie u góry po prawej stronie ten srebrny łebek od wkręta, który trzeba wykręcić przed demontażem tej pokrywy. Ja mam Dustera z 2018r i też mam ten wkręt. Demontowałem już go osobiście jak ściągałem tą pokrywę, aby wyciągnąć filtr, wiec potwierdzam to na 100%. Po tym co pisał wyżej kolega, że ma pokrywę filtra montowaną na samych zatrzaskach, myślałem, że może w tych nowszych rocznikach Duster II, czyli 2019- 2020 coś konstruktorzy zmienili, ale chyba raczej jest to samo.
Nerrob - 2020-09-18, 18:45

Wychodzi na to, że Rumuni na mnie przyoszczędzili, faktycznie jest miejsce, otwór na zabezpieczający wkręt, ale niestety, nie miałem go od nowości, dlatego napisałem w poprzednim poście, że tylko klik, klik i filtr wymieniony.
waw - 2021-09-03, 10:47

ja nagralem kiedys filmik jak wymienic filtr w DD II
https://www.youtube.com/watch?v=w4-nDHRbCko



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group