To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - 10 najczęściej wykorzystywanych modyfikacji w moim Dusterze

maugu - 2021-04-10, 17:17
Temat postu: 10 najczęściej wykorzystywanych modyfikacji w moim Dusterze
Mam chwilkę czasu to wypiszę w jednym miejscu niektóre modyfikacji w moim Dusterze bo może się te lub podobne rozwiązania komuś przydadzą. Generalnie nie są to jakieś drogie i skomplikowane rzeczy, niektóre banalne i kupione już gotowe urządzenia, inne zaś raczej niespotykane w innych samochodach, ale wszystkie dość znacznie poprawiły mi różne funkcjonalności mojego Dusterka. Opiszę poniżej tylko istotę tych dodatków/przeróbek i dodam reprezentatywną fotkę(ki), lub zamieszczę linki do miejsc gdzie opisywałem je wcześniej. Zamieszczam to wszystko w dziale modyfikacje, a nie np. mój Duster, ponieważ łatwiej będzie tutaj do nich trafić. Fotki wrzucam na końcu z przyporządkowaniem do tematów. Wszystkie prezentowane modyfikacje została przeze mnie przetestowana, tak, że jeżeli ktoś chciałby coś podobnego zamontować to mogę je polecić i ewentualnie omówić (w granicach mojej wiedzy) ich funkcjonowanie, lub mankamenty.
Tematy:
1. Zestaw kamer (+rejestrator) umożliwiający wyjazd (przodem/tyłem) zza bocznej przeszkody - z podglądem w MNe.
2. Zintegrowanie przycisków przedniej kamery akcesoryjnej 180° i 4 kamer bocznych.
3. Dodatkowe gniazdo +12V z regulatorem mocy (dostępne z tylnych siedzeń).
4. Elektryczne podgrzewanie strefy parkowania wycieraczek przedniej szyby. http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2492
5. Zastąpienie anteny tzw. płetwą rekina.
6. Usztywnienie mocowania klamer zapinania pasów w tylnej kanapie zapobiegające ich „uciekaniu” w trakcie wpinania.
7. Zmiana wysokości mocowania stoperów zapięć przednich pasów.
8. Inny sposób mocowania KUK (kultowa uszczelka klubowa).
9. Organizer kierowcy na różne drobiazgi – długopisy, okulary, karty chipowe itp.
10. Wideorejestrator przód+tył (typowa zabudowa z nietypowym zasilaniem).
11. Inne...... ;) dodam po zakończeniu okresu gwarancyjnego.

Nie piszę o akcesoryjnych dodatkach typu kamera przód 180°, pakiet Adventure, spojler, hak, chlapacze itp. bo są powszechnie spotykane i były już niejednokrotnie omawiane.
Poniżej zamieszczam poglądowe fotografie do w/w tematów - niestety mogę dodać tylko 10 fotek .
PS. Kolejność fotek się trochę rozjechała i niestety nie mogę tego poprawić :(

LESNICZYy - 2021-04-10, 17:59

KUK (kultowa uszczelka klubowa) ?
Możesz mi wyjaśnić . Naklejka :?:

maugu - 2021-04-10, 18:39

Tak klejona - trzyma się bardzo dobrze i w trakcie np. mycia zapobiega spływaniu brudów do wnętrza.
LESNICZYy - 2021-04-10, 20:47

Lepiej za bardzo nie uszczelniać komory silnika . Silnik musi być trocha brudny :mrgreen: , byle nie z oleju :roll:
maugu - 2021-04-10, 21:04

Niestety często parkuję pod drzewami - lubię ptaszki, a one chyba mój samochód i go nagminnie ...... (dekorują). Zmywanie (spłukiwanie) tego wszystkiego do silnika trochę mnie "osłabiało" dlatego taki pomysł z uszczelnieniem. Jeżeli chodzi o kurzenie silnika to i tak tam masa powietrza i kurzu wpada poprzez przednie kratki, ale moje poczucie estetyki już w to nie wkracza :)
Tur - 2021-04-10, 21:06
Temat postu: Re: 10 najczęściej wykorzystywanych modyfikacji w moim Duste
maugu napisał/a:
1. Zestaw kamer (+rejestrator) umożliwiający wyjazd (przodem/tyłem) zza bocznej przeszkody - z podglądem w MNe.


Hej :-) Te kamerki są jakoś zintegrowane z zestawem multimedialnym Dustera? Ja mam zwykłe radio, więc się zastanawiam, czy to ma szansę działać. I czy w ogóle montowanie tego na gwarancji jest możliwe bez jej utraty? Możesz podać link do zestawu?

maugu - 2021-04-10, 21:45

To ustrojstwo - składa się z kilku różnych - oddzielnych podzespołów. Sam koncentrator był kupiony na Aliexpress - myślę, że bez trudu można go tam odnaleźć (taki lub podobny) - foto w załączeniu. Kamery były kupione na Allegro - pewnie gdzieś mam link do nich - link będzie nieaktualny, ale można poszukać identycznych. Sam manipulator był dorabiany przez wykonawców i tu specjalnie nie pomogę, ale może - jeżeli będziesz zainteresowany uzyskam jakieś wskazówki (schematy). Wszystko było podłączone w trakcie montażu przedniej kamery 180st tak by można było podmienić sygnał z przedniej kamery na ten z koncentratora. Mam gdzieś opisy to mogę to też odnaleźć. A propos gwarancji wszystko jest tak zrobione, że wszystkie dodatki można w ciągu 10 minut odłączyć i przywrócić do stanu fabrycznego (no prawie bo jest dodatkowe złączka na kabelku kamery 180st). Działa mi to chyba już ze dwa lata i czasami bardzo pomogło włączyć się do ruchu bez obawy, że mi ktoś się wpakuje w tyłek.

Edit. Znalazłam(tak na szybko) fotkę całości zmontowanej pod schowkiem pasażera

Hipolit - 2021-04-12, 10:43

maugu, szacunek za te patenty i ich opisanie na forum.
maugu - 2021-04-12, 12:18

No niestety opis jest zdawkowy, ale jeżeli się pojawią pytania, a moje inżynierskie (?) wykształcenie nie pozwoli mi odpowiedzieć ad hoc to postaram się dopytać wykonawcy i mam nadzieję, że mając ogólne "pojęcie o okręcie" nie poplączę czegoś przy opisie :)
Darek - 2021-04-13, 18:40

To w sumie ile jest tych kamer, bo się już pogubiłem.
Modyfikacje podobnie jak u mnie. Z tym że mam 6 kamer. Dwie niezależnie są tylko od rejestratora aktywują się automatycznie, reszta to oryginalna w radiu.
Najlepiej proponował bym też prowadzić swój opis w temacie Nasze samochody, łatwiej będzie Cię odnaleźć. W wielu tematach można się wtedy odnieść do swoich modyfikacji jak i samego samochodu. ;-)

maugu - 2021-04-13, 22:12

W sumie mam 8 kamer, jedna fabryczna cofania, druga akcesoryjna przednia 180°, dwie od rejestratora – przód , tył (w lusterku z ekranem i z tyłu) no i cztery boczne na narożnikach samochodu. Obraz z nich (czterech) też jest rejestrowany w sumatorze obrazu. Jeżeli chodzi o ich używanie to w zasadzie obrazu z rejestratora przedniego nie oglądam na żywo to tak jakby tej kamery nie było. Sporadycznie korzystam z przedniej kamery 180° i w zasadzie tylko z funkcji „patrzenie pod nogi” przy dokładnym parkowaniu. Najbardziej użyteczna jest fabryczna kamera cofania, no i od czasu do czasu, ale za to mocno przydają się 4 kamery boczne – skierowane prostopadle do osi samochodu.
Mógłby ktoś zapytać, a dlaczego tak, a nie inaczej zostało to wszystko połączona? Ano dlatego, że po zakupie samochodu i lekturze forum też poddałam się sugestiom o możliwej kolizji wszelkich przeróbek z gwarancją i mocno nalegałam by zrobiono mi instalacje tak by można było wrócić zawsze do stanu fabrycznego. W efekcie wykonano tylko jedno cięcie w przewodzie video i to nie fabrycznej, a akcesoryjnej kamery i jeżeli byłyby jakieś wątpliwości ASO to w każdej chwili można było ją zdemontować i wrócić do stanu sprzed instalacji.
Samo podłączenie kamer jest odręcznie dorysowane na zamieszczonym poniżej rysunku z powielonej instrukcji mocowania przedniej kamery akcesoryjnej. By wszystko narysowane tam dodatki się odliczyły to dodaje jeszcze fotkę z modułem przekaźnikowym (video), który też znajduje się na schemacie.
Co do sugestii bym opisała moje modernizacje w dziale „naszych samochodów” to też się nad tym zastanawiałam, ale wydawało mi się, że jednak mój opis będzie bardziej pasował w dziale modyfikacje – być może można było to rozbić na tematy, ale niektóre są tak mało znaczące, że trochę problematyczne byłoby zakładanie oddzielnych pozycji dla takich drobiazgów.

Darek - 2021-04-13, 23:51

Czy dobrze rozumiem, obraz z tych czterech kamer masz wyświetlany 360 stopni ?.
Według schematu instalacja z kamer bocznych pośrednio prowadzi do radia.
Kamera przednia jak i tylna świetnie sprawdzają się przy wyjeździe z parkingu, wcześniej widoczne są nadjeżdżające samochody. Pod warunkiem, że są czyste.
W Twoim przypadku widoczność jest jeszcze lepsza.
Co do ASO bym się bardzo nie przejmował, jeśli nic nie stwarza problemu to nie wnikają w szczegóły.
W swoim ingerowałem w instalację elektryczną, (montaż haka, dodatkowe oświetlenie i zasilanie rejestratora, GPS) byłem teraz na przeglądzie jakoś do niczego się nie przyczepili, a trochę modyfikacji było i niekoniecznie z elektryki.
Przegląd przeszedł bez problemu. Jak to mówią pacjent zdrowy będzie żył :-D :mrgreen:

maugu - 2021-04-14, 11:23

Darek napisał/a:
... jakoś do niczego się nie przyczepili, a trochę modyfikacji było i niekoniecznie z elektryki.

No właśnie ja też niepotrzebnie panikowałam i odrzuciłam wszystkie inne koncepcje instalacji, ale generalnie efekt końcowy jest zadowalający – widać to na fotkach porównujących widok z kamery 180° i moich bocznych zrobionych w tym samym momencie. Mogłabym też wybrać obraz tylko z jednej kamery np. przedniej lewej i wtedy byłby widok na cały ekran. Plusem jest manipulator w zasięgu palcy – bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy. Jak widać na fotkach jeszcze przy wyjeżdżaniu przodem to można trochę pocudować i próbować trochę się wysunąć, ale przy wyjeżdżaniu tyłem np. spomiędzy innych samochodów no to klops. Bez kamer musiałabym prosić kogoś o pomoc, albo wysuwać się centymetr po centymetrze i modlić się by ktoś nie zachciał „zreperować” sobie samochodu z mojego OC.

maugu - 2021-04-14, 11:47

Darek napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, obraz z tych czterech kamer masz wyświetlany 360 stopni ?.
Według schematu instalacja z kamer bocznych pośrednio prowadzi do radia.
....

Aaa.. nie odpowiedziałam na pytanie. Kamery boczne "patrzą" prawie prostopadle do osi samochodu i o ile dobrze pamiętam mają szerokość patrzenia ok. 90 st, tak że już w odległości kilku metrów na obrazach z kamer lewych (P, T) lub prawych (P, T) widać ten sam obiekt, natomiast obrazy z kamer przednich L i P, lub tylnych L i P. już się nie pokryją - widać to na fotce gdzie mamy widok z dwóch przednich kamer i z nich się nie dowiemy co mamy na wprost samochodu - dlatego też mam oddzielny rejestrator do przodu i tyłu (na wypadek wypadku).

Viktor - 2021-04-15, 15:17

Mnie zaciekawiła 'płetwa rekina'. Jestem całkiem zielony w tym temacie, więc mam kilka pytań. Czy takowe anteny różnią się od siebie parametrami odbioru sygnału, sposobem montowania, wielkościami... ? Czy po zdjęciu naszej oryginalnej obsady anteny, jest potrzeba robienia np dodatkowych otworów w dachu? Pytam, bo moją oryginalną antenę musiałem skrócić o 2,5cm., by swobodnie wjeżdżać do garażu. Ciągłe odkręcanie jej nie wchodziło w grę, bo mogło by się zdarzyć, że bym o tym zapomniał... (Wjeżdżam tyłem i mógł bym sobie tą antenką 'wcisnąć dach') dodam, że nie zauważyłem przez to skrócenie anteny, gorszego odbioru programów radiowych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group