To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Problem z porannym odpaleniem 1.6 Sce LPG

JS - 2022-03-23, 22:01
Temat postu: Problem z porannym odpaleniem 1.6 Sce LPG
Witam wszystkich i pytam.
Mój Duster z 2017 r. 1.6Sce z fabrycznym LPG ma przejechane 93.000. Serwisowany regularnie, olej i filtry maksymalnie co 15.000, bak z Pb zawsze pełny, jeżdżony normalnie, bez zrywania asfaltu, ale i bez i zamulania. Garażowany. Odpalam czekając, aż pompa zassie paliwo.

Do tej pory palił od kopnięcia. Od kilku dni przy odpaleniu porannym albo po kilkugodzinnym postoju przy odpaleniu silnik przez kilka sekund kręci jakby na sucho, tzn. jakby nie dochodziło paliwo. Kiedyś takie objawy miałem w innym aucie przy awarii pompy paliwowej. Odnoszę wrażenie, jakby przestawił się zapłon albo był jakoś opóźniony.
Jaka może być przyczyna takiego zachowania silnika? Dodam, że kolejne odpalenia, nawet po kilku minutach, są bezproblemowe.

Jutro spróbuję z wyłączoną kontrolką LPG.

Sajmon117 - 2022-03-23, 22:14

Zawór zwrotny zdechł
JS - 2022-03-23, 22:18

A co to za ustrojstwo i gdzie to jest? Czy ASO ogarnie temat czy też nabierze wody w usta, że niby TTTM?
dovectra - 2022-03-24, 09:52

wyreguluj luz zaworowy.
No chyba że masz zawalony filtr paliwa,
Sprawdż świece i cewki (czy co on tam ma)

Bogdan Misiek - 2022-03-25, 21:27

Nie wiem czy doświadczenie z innych modeli innych marek z LPG coś daje?
Miałem taką awarie w dwóch samochodach.
1. Tzw. zawór par paliwa (benzyny) był uszkodzony. (zawór oczujnikowany był i badanie komputerem wykazało feler).
2. Uszczelnienia, przepony itp. wewnątrz reduktora gazu zużyły się. Mechanicy benzynowi długo naprawiali i nie wiedzieli. Dobry gazownik zorientował sią prędko.

JS - 2022-03-26, 18:04

Dzięki, to może być właściwy trop.
kmg - 2022-08-27, 17:58

JS, udało się naprawić? Co było przyczyną?
JS - 2022-08-28, 12:55

Tajniki motoryzacji to ścieżki dla magików. Już wstępnie umówiłem się z ASO na kontrolę tego stanu, ale po miesiącu problem minął jak ręką odjął. Ponieważ jeżdżę zawsze z pełnym bakiem PB (uzupełniam przynajmniej raz w miesiącu, zimą może trochę częściej), przypuszczam, że w zbiorniku było jakieś stare paliwo, które spowodowało problem z odpaleniem. Wody być nie powinno, bo zbiornik zawsze jest pod korek. Od tamtego czasu pali bez kłopotu.
kmg - 2022-08-28, 19:38

JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

LESNICZYy - 2022-08-29, 09:22

kmg napisał/a:
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali .

JS - 2022-08-29, 19:54

W zimę dolewam rzadziej, żeby jednak był obieg paliwa stare/nowe, chociaż pewnie powinienem zadbać o to latem, kiedy schodzi go mniej.
kmg - 2022-08-30, 00:34

LESNICZYy napisał/a:
kmg napisał/a:
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali .

Nie chcę robić off topu, ale wg zasady 'nie znam się, więc się wypowiem', poniżej moje przemyślenia...
Oczywiście każdy robi, jak uważa za stosowne.
Wg mnie trzymanie pełnego baku, w momencie kiedy jeździ się non stop na gazie mija się z celem. Każdy przypadek jest indywidualny w zależności od ilości przejechanych km-ów. Ale biorąc pod uwagę fakt, że benzyna ma termin przydatności przy dobrych wiatrach około 6 miesięcy i mając samochód zatankowany na full cały czas, to jaki procent paliwa podlega rotacji? 5%? 10%? w skali miesiąca? to przez pół roku 'wymieniasz' pół baku paliwa. Wg mnie średnio. Dochodzi jeszcze kwestia jazdy z pełnym bakiem cały czas, a więc z dodatkowym balastem. Gdzie tu oszczędności?

LESNICZYy - 2022-08-30, 07:39

kmg napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
kmg napisał/a:
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana...

Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali .

Nie chcę robić off topu, ale wg zasady 'nie znam się, więc się wypowiem', poniżej moje przemyślenia...
Oczywiście każdy robi, jak uważa za stosowne.
Wg mnie trzymanie pełnego baku, w momencie kiedy jeździ się non stop na gazie mija się z celem. Każdy przypadek jest indywidualny w zależności od ilości przejechanych km-ów. Ale biorąc pod uwagę fakt, że benzyna ma termin przydatności przy dobrych wiatrach około 6 miesięcy i mając samochód zatankowany na full cały czas, to jaki procent paliwa podlega rotacji? 5%? 10%? w skali miesiąca? to przez pół roku 'wymieniasz' pół baku paliwa. Wg mnie średnio. Dochodzi jeszcze kwestia jazdy z pełnym bakiem cały czas, a więc z dodatkowym balastem. Gdzie tu oszczędności?


Dobrze myślisz , trzyma się około ćwierć baku benzyny z powodu starzenia i ciężaru . Robię tak od 20 lat na LPG i nigdy nie miałem jakiś problemów .

JS - 2022-08-30, 08:11

Macie niewątpliwie rację, ale jak wobec tego rozumieć zalecenia mistrzów tankowania, żeby szczególnie zimą zbiornik był jak najpełniejszy, żeby nie gromadziła się woda? Przecież to rady także znane od lat. Wiem, że na pewno dotyczą jeżdżących na samym Pb/ON. Przemyślę temat. Dzięki za info.
Lelupi - 2022-08-30, 19:28

Tak dokładne, jest to prawda znana od wielu, wielu lat, ale dotycząca metalowych zbiorników i zapobieganiu korozji wewnętrznej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group