To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - 1,5 dCi nie taki zły

piku - 2014-09-04, 14:52
Temat postu: 1,5 dCi nie taki zły
Często słyszy się opinie o awaryjności silników 1,5 dCi. Tu dla odmiany piszą, że mało awaryjny (przepraszam za jakość "podania"):
Zalety: wysoka kultura pracy, niska awaryjność silnika, dobra dynamika, niskie spalanie. (no, Cav się będzie złościł; już widzę, jak czerwienieje i z wypiekami na twarzy wyszukuje te stare, znane wszystkim artkuły nt. wad silnika 1,5 dCi - może niepotrzebnie go wzywam do tablicy ;-) )
Wady: wtryskiwacze Delphi awaryjne w kontakcie z paliwem słabej jakości (w moim aucie są te lepsze już, mniej wrażliwe na paliwo - mówił mi to nawet mechanik z ASO), obracające się panewki.
Źródło:
http://www.motodiesel.pl/...2969&Itemid=438

HuroN_PL - 2014-09-04, 15:45

Czytałem w magazynie Auto, że dwumas do tego silnika jest jednym z najtańszych na rynku (koszt w okolicy 500 zł).
Btw. Miałem jednostkę 1,5 dCi w Thali (z salonu) i mam gdzieś filmik jak nagrałem średnie zużycie na trasie 2,8 na dystansie 300 km :) ale było to tylko dla sprawdzenia ile da radę najniżej zejść.
Samochód został w rodzinie i teraz ma przejechane koło 98 kkm.
Jedyne co robione w nim było to chłodnica od klimy - po 3 latach od wyjazdu z salonu rozpadła się w rękach.

wadam - 2014-09-05, 08:14

ja mam Thalię z tym silnikiem w rodzinie od nowości i też potwierdzę, że żadnych awarii przez te kilkanaście lat silnika nie było. Jasne, jego kultura pracy jest na poziomie szamba (czyli brak kultury) ale jeżeli chodzi o ekonomiczność i trwałość nic tej jednostce w Thalii nie mogę zarzucić.

Inna sprawa, że w odświeżonych wersjach dla DD może być już zupełnie inaczej. Poza tym masa aut jest zdecydowanie różna (thalia ok 900kg, duster około 1700).

BoloSr - 2014-09-05, 08:20

1700 to chyba zaladowany Duster :)
piku - 2014-09-05, 09:35

wadam napisał/a:
kultura pracy jest na poziomie szamba (czyli brak kultury) (...) masa aut jest zdecydowanie różna (thalia ok 900kg, duster około 1700).


Kultura pracy 1,5 dCi 110 KM jest bardzo dobra, zwłaszcza po rozgrzaniu. Do rozgrzania można mieć zastrzeżenia (przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu słychać zawory, trzeba rozgrzewać silnik delikatnie).
Co do wagi: Thalia może waży tyle bez ładunku, natomiast Duster 1,5 dCi 110 KM Laureate II ma wpisane w dowodzie 1387 kg (dołożyłem do tego ok. 20 kg wytłumienia więc mam już ponad 1400 kg).

szanto - 2014-10-10, 16:37

Cytat:
Duster 1,5 dCi 110 KM Laureate II ma wpisane w dowodzie 1387 kg

No to mocno go odchudzili, bo mój model 2014 Dustera dCi 1,5 110 KM 4x2 Laureate ma wpisane w dowód masę własną 1278 kg.
Może dodatkowy napęd na 4x4 tyle waży....

Janzet - 2014-11-11, 23:47

piku napisał/a:
wadam napisał/a:
kultura pracy jest na poziomie szamba (czyli brak kultury) (...) masa aut jest zdecydowanie różna (thalia ok 900kg, duster około 1700).


Kultura pracy 1,5 dCi 110 KM jest bardzo dobra, zwłaszcza po rozgrzaniu. Do rozgrzania można mieć zastrzeżenia (przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu słychać zawory, trzeba rozgrzewać silnik delikatnie).
Co do wagi: Thalia może waży tyle bez ładunku, natomiast Duster 1,5 dCi 110 KM Laureate II ma wpisane w dowodzie 1387 kg (dołożyłem do tego ok. 20 kg wytłumienia więc mam już ponad 1400 kg).


Jak wam słychać zawory to raczej nie jest to w porządku. Nie maja prawa dzwonić jak są z kompensacja luzów na popychaczach.
Ale głośna (głośniejsza po prostu) praca wtryskiwaczy na zimnym silniku, zwłaszcza przy wciśnięciu gazu - to częste i raczej "normalne" w common railach zarówno z Renówki jak i z PSA.

piku - 2014-11-12, 00:22

Janzet napisał/a:
Jak wam słychać zawory to raczej nie jest to w porządku. Nie maja prawa dzwonić jak są z kompensacja luzów na popychaczach.
Ale głośna (głośniejsza po prostu) praca wtryskiwaczy na zimnym silniku, zwłaszcza przy wciśnięciu gazu - to częste i raczej "normalne" w common railach zarówno z Renówki jak i z PSA.


Może to nie zawory, ale nie tylko o głośniejszą pracę chodzi, ale taki dodatkowy stukot przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu w pierwszych chwilach jazdy zimą. Latem właściwie to nie występuje. W ogóle silnik pracuje głośniej zimą, w chłodne dni (może to kwestia rezonansu sztywnych blach karoserii).

Janzet - 2014-11-13, 09:21

Zapewniam Was że to dawka paliwa we wtryskiwaczach. W zimie na zimnym silniku - większa.

Miałem ciekawe doświadczenie z citroenem 2.0 HDi 90KM, miałem go od nowości i juz od przebiegu 160 000 (a sprzedałem go przy 250 000) miałem taka głośną pracę przy deptaniu gazu, klekot. W serwisie diesli Bosch bo badaniach komputerowych pracy wtrysków (bo PSA ma common rail z Boscha) powiedzieli że to głośny klekot związany z dużą dawką paliwa i klekot ten występował nawet na gorącym silniku przy "deptaniu" gazu (przy tym przebiegu - a wtryski od nowości nie były ruszane). Ale po przekroczeniu obrotów 3200 klekot znikał, jak nożem uciął. Pomimo trzymanego wciśniętego pedału gazu, przy tych obrotach komputer dawkuje już znacznie mniej paliwa.
U mnie w dci w Dusterze też jak zdejmę nogę z gazu klekot cichnie, a na rozgrzanym silniku jest go w ogóle mniej. 1,5 dci z renówki o ile pamiętam ma wyższe ciśnienia wtrysku niż pierwsze 2.0 HDI z PSA. Stąd potwierdzić można wniosek że kultura pracy jest po prostu "taka sobie" (moja Dacia ma 70 tys km).
Common rail na jeden cykl pracy (jeden obrót wału) może mieć po 3 wtryski różnych dawek na każdy cylinder bo tak system steruje równomiernością obrotów silnika - widziałem to na komputerze jak oprócz normalnego wtryski są "przedwtryski" i "powtryski". Wszystkie wtryski do każdego cylindra, ich ilość na cykl, i dawki paliwa. Imponujące to było, wcześniej nawet nie wyobrażałem sobie że tak jest.

DD - 2014-11-18, 01:56

szanto napisał/a:
Cytat:
Duster 1,5 dCi 110 KM Laureate II ma wpisane w dowodzie 1387 kg

No to mocno go odchudzili, bo mój model 2014 Dustera dCi 1,5 110 KM 4x2 Laureate ma wpisane w dowód masę własną 1278 kg.

W katalogu DD ph2 podaja mase wlasna dla 4x2 1.5dCi 90&110 1205kg (1.6 16V 4x2 1171kg). No, ale to sa jakies takie wartosci "uniwersalne" ;-) , bez roznicowana na poszczegolne wersje wyposazenia. Dla porownania w katalogu DD ph1 podaja dla 4x2 1.5dCi 90 1190kg, 4x2 1.5dCi 110 1205kg, 4x2 1.6 16V 1160kg.

szanto napisał/a:
Może dodatkowy napęd na 4x4 tyle waży....

Nie da sie ukryc, ze 4x4 dodatkowo wazy - bazując na danych z katalogu DD ph2, to roznica masy wlasnej miedzy 4x4 a 4x2 (zarowno 1.5dCi 110 jak i 1.6 16V) wynosi 115kg. Dla danych z katalogu DD ph1 ta roznica wynosi w przypadku 1.5dCi 90 98kg, 1.5dCi 110 89kg, 1.6 16V 90kg.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group