To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Podnoszenie mocy silnika 1.6 benzyna

silvertm - 2016-05-18, 08:11

Z tego co wiem nie trzeba kupować silnika ze wschodu ( info od człowieka z ASO ) wystarczy silnik z laguny czy meganki. Nie pamiętam dokładnie
DD - 2016-05-18, 21:09

Karenzo napisał/a:
Jakieś 30 % powietrza jest zasysane znad kolektora wydechowego co skutecznie obniża moc
Ja tam jesżcze nie zalądałem, a Ty wygląda na to, że tak, więc pytanko czy nie ma tam jakiegoś termostatu (jak bywało w starszych samochodach)? Bo jeśli tak, to może dałoby sie zmodyfikować jego działanie (żeby puszczał mniej ciepłe powietrze), ew. zablokować/zaślepić dopływ powietrza znad kolektora (to raczej na ciepłe/gorące pory roku).

Karenzo napisał/a:
i faktycznie filtry powietrza w dusterach nawet po 30 tyś wyglądają jak po 10 w zwykłych autach .
Filtr powietrza w DD K4M dużo wolniej się brudzi, bo jest dużo wiekszy niż w innych wersjach silnikowych DD (brud rozkłada się na dużo wiekszą powierzchnię).

Karenzo napisał/a:
filtry powietrza w dusterach nawet po 30 tyś wyglądają jak po 10 w zwykłych autach .
No popatrz, a i tak niektórzy wymieniają filtry w DD K4M co ok. 7kkm, a nawet co ok. 3kkm ;-) .

Karenzo napisał/a:
Wszelki wkładki K%N dają efekt
Rozumiem, że chodzi o K&N.

Karenzo napisał/a:
ale spada jakość filtrowanego powietrza = spada żywotność silnika
Dlaczego tak sądzisz o filtrach powietrza mokrych? Masz z tym jakieś złe doświadczenia?

corrado napisał/a:
1 .przelicz sobie ile obnizenie temp zwiekszy objetosc powietrza - jakies procent, dwa max przy spadku o 10stopni C
2. i co z tego jak za tym nie pojdzie zwiekszenie dawki paliwa

samo powietrze to za malo ...
To nie jest jak po uturbieniu ;-) - taki zakres modyfikacji traktu dolotowego, o których pisał kol. Karenzo, spokojnie powienien zostać obsłużony przez oryginalny ECU (bez zmiany softu) i oryginalne wtryskiwacze.
Dar1962 - 2016-05-19, 13:33

DD napisał/a:
No popatrz, a i tak niektórzy wymieniają filtry w DD K4M co ok. 7kkm, a nawet co ok. 3kkm ;-)

jeśli kogoś interesuje, kto tak robi - odpowiadam - ja :mrgreen: czemu? - bo mam zwyczaj każdej wiosny wymieniać filtr powietrza a od ubiegłej wiosny tak się złożyło,że przejechałem 3 kkm

DD - 2016-08-23, 14:49

damiaszek napisał/a:
A ile by kosztowało kupno ze wschodu silnika 2.0 i swap?

silvertm napisał/a:
Z tego co wiem nie trzeba kupować silnika ze wschodu ( info od człowieka z ASO ) wystarczy silnik z laguny czy meganki. Nie pamiętam dokładnie

Jasne, że nie musi być koniecznie ze wschodu, tylko że w UE pewnie Renaultów z silnikiem F4R (2.0 16V) nie sprzedają juz parę lat (a gdy jeszcze były, to inne modele niż Duster), natomiast na wschodzie raczej nadal pakują go do Renaultów Duster (w przeciwieństwie do K4M, który nawet tam na wschodzie wyleciał już z RD na rzecz H4M). Tak więc za kupnem F4R ze wschodu może przemiawiać możliwość znalezienia egzemplarza prawie nowego, ew. bardzo młodego. Poza tym, można wtedy z takiego rozbitka RD 2.0, gdyby to było z jakiegoś powodu potrzebne, mieć również inne części współpracujące z tym silnikiem, a pasujące do DD, np. skrzynię biegów, półosie, i inne.

DD - 2016-08-28, 19:22

Jako uzupelnienie poprzednego posta, tutaj dostępny jest fajny pdf od Renaulta o silniku F4R. Ale dlaczego się ograniczać ;-) tylko do F4R, istnieje przecież też uturbiona wersja tego silnika, która ma oznacznie... jakżeby inaczej, po prostu F4Rt (prawie 180KM, 300Nm, a w wersji RS nawet 265KM, 360Nm).
DD - 2016-09-07, 07:17

A tak wracając do zasadniczego tematu wątku, czyli podnoszenia osiągów silnika K4M, voilà :mrgreen: : https://www.youtube.com/watch?v=iRAWE4xQdmU


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group