Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
Autor Wiadomość
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2015-06-16, 19:44   

I ja dołączam do grona "szczęśliwców ",po stuknięciu pierwszego tysiączka falowanie nadejszło. Co do przeciekania wody opisanego to mam również to samo,ale kapie na śrubę na deklu. Obstawiać można soft,który nie radzi sobie z obsługą parametrów czujników, wadliwą budową kolektora ssącego,lub prozaiczną niechlujność fabryczną np.brak uszczelnienia, itp.Będę na serwisie to dam znać co i jak.
 
     
yuyelamu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 15:23   

W zeszłym tygodniu dealer zaproponował, żebym zostawił auto w serwisie celem rozwiązania problemu falujących obrotów. Dustera odstawiłem wieczorem, żeby następnego dnia również wieczorem odebrać. Zgodnie z informacją panów z obsługi zostało wgrane nowe oprogramowanie komputera wtrysku, a czynności wykonywał specjalista z Renault.

Na razie trochę za mało przejechałem, żeby ta opinia była definitywna, natomiast widać poprawę. Po uruchomieniu obroty trzymają się na wyższym poziomie, trudniej zrobić kangura, słabsza reakcja na odjęcie gazu i wydaje się, że to falowanie jest mniejsze. Na ciepłym silniku wskazówka też nie stoi w miejscu, ale te delikatne wahania są chyba mniej odczuwalne niż wcześniej na kierownicy, czy na fotelach. Mam wrażenie, że silnik zrobił się odrobinę bardziej żwawy - odrobinę. Spalanie - jeździłem głównie na trasie, nie widzę zmiany.
 
     
zdradzio

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-23, 18:45   

yuyelamu napisał/a:
W zeszłym tygodniu dealer zaproponował, żebym zostawił auto w serwisie celem rozwiązania problemu falujących obrotów. Dustera odstawiłem wieczorem, żeby następnego dnia również wieczorem odebrać. Zgodnie z informacją panów z obsługi zostało wgrane nowe oprogramowanie komputera wtrysku, a czynności wykonywał specjalista z Renault.

Na razie trochę za mało przejechałem, żeby ta opinia była definitywna, natomiast widać poprawę. Po uruchomieniu obroty trzymają się na wyższym poziomie, trudniej zrobić kangura, słabsza reakcja na odjęcie gazu i wydaje się, że to falowanie jest mniejsze. Na ciepłym silniku wskazówka też nie stoi w miejscu, ale te delikatne wahania są chyba mniej odczuwalne niż wcześniej na kierownicy, czy na fotelach. Mam wrażenie, że silnik zrobił się odrobinę bardziej żwawy - odrobinę. Spalanie - jeździłem głównie na trasie, nie widzę zmiany.


Witam,
Ja również w zeszłym tygodniu zostawiłem samochód w serwisie w Bydgoszczy po informacji telefonicznej, że przyjadą "specjaliści z centrali Renault". Musiałem odstawić auto we wtorek celem przygotowania auta tj. czyszczenia świec i przepustnicy przez pracowników z aso Bydgoszcz (tak mi powiedzieli). W środę zostało wgrywane nowe oprogramowanie przez Panów z Warszawy i auto zostało mi wydane. Pierwsze odczucia po kilkudziesięciu km to pedał gazu/przepustnica chodzi bardziej płynnie/delikatnie, falowanie na biegu jałowym nadal występuje, ale słabiej i mniej odczuwalnie oraz podczas porannego rozruchu mam wrażenie, że dłużej trzyma podwyższone obroty i wolniej schodzi do normalnego poziomu. Przez ten tydzień nie było porannego szarpania i kangurowania, które wcześniej często występowało. Oprócz mojego podobno były jeszcze dwa Dustery.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-23, 19:42   

Czy ma ktoś problemy z falowaniem obrotów w Dusterze z 2015r. z silnikiem 1.6 16V 105KM (K4M)?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2015-06-23, 21:52   

Chyba każdy, tylko nie każdy zwraca na to uwagę ;-) . Po wstępnych rozmowach najbardziej prawdopodobne jest to, że w celu Dostosowania pojazdu do nowych norm euro nie dopracowano softu przez co trochę się to sypie,przypadłość ta na niektórych rynkach zbytu nie występuje. Na pierwszą wizytę wstępnie umówiony jestem pod koniec lipca, a wszystkie konkluzje przekażemy do Renault Polska(w piątek rozmawiałem z miłym panem,który obiecał definitywne rozwiązanie problemu). Pożyjom, uwidim.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-23, 22:43   

olo napisał/a:
Chyba każdy, tylko nie każdy zwraca na to uwagę ;-) .
Niektórzy piszą, że nie mają falowania, a i z Twojego poprzedniego postu można wnioskować, że do przebiegu 1Gm też nie miałeś.

olo napisał/a:
,przypadłość ta na niektórych rynkach zbytu nie występuje.
Na jakich rynkach? Poza UE?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2015-06-24, 04:37   

Tel.z renault miałem po rozmowie na ten temat. Nie ma problemu na rynkach poza UE. Niezbyt chętnie udzielane są informacje na ten temat, ale zobaczymy co się da wyciągnąć. Technolodzy chyba problem zauważyli.Wczoraj jeszcze po trasie przegoniłem i to na ostro, ale nic to nie pomogło.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-24, 08:42   

Ciekawe, czy oprócz samego zauważenia poblemu zdążyli jeszcze wprowadzić jakieś poprawki do produkcji? Bowiem produkcja DD z tym silnikiem (K4M) zostaje definitywnie zakończona w tym tygodniu.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-25, 22:09   

Dusterowicze :)

Na forum daciaklub użytkownik 8061 napisał niedawno, że wgrali mu do ph2 nowy soft, który rozwiązał opisywane problemy...

tu (post z dnia 2015-05-15, 10:37 , edytowany 06.19)
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=175
i tu (post z dnia 06.07)
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=200

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić tą informację ?

Pozdrawiam,
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-30, 00:59   

radek6 napisał/a:
Na forum daciaklub użytkownik 8061 napisał niedawno, że wgrali mu do ph2 nowy soft, który rozwiązał opisywane problemy...
To jeszcze nie jest takie pewne: http://www.daciaklub.pl/f...1673784#1673784
8061 napisał/a:
Niby jest poprawa, ale ja czekam na niższe temperatury. Póki co raz po upgradzie falowanie wróciło jak odpaliłem go wczesnym rankiem przy temp +8 st.C . W cieplejsze dni jest ok;)
_________________
pozdrawiam DD
 
     
yuyelamu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 10:32   

Moim zdaniem jest lepiej, ale trudno mówić o rozwiązaniu problemu. Pozytywne odczucia wynikają raczej z tego, że silnik po uruchomieniu trzyma dłużej wyższe obroty i być może z tego, że została zwiększona dawka paliwa (jeśli została) - a to niweluje efekty o których sobie tu dyskutujemy.

KUK leży u mnie w szafie, więc komora silnika nie wygląda najczyściej i dzięki temu widać, że podczas wizyty serwisowej ani nie były ruszane świece, ani nie była ruszana przepustnica, czy dolot. Generalnie zdaje się, że nic poza oprogramowaniem nie było dotknięte i z tego by wynikało, że to nie soft jest źródłem problemu, a przynajmniej nie tylko.
 
     
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-09-08, 19:48   

Witam

Miałem wgrywany soft pod koniec czerwca - niestety do tej pory falowanie nie ustąpiło !

Jak bedę miał trochę czasu to zgłoszę to ponownie pozdrawiam.
_________________
DAN
 
     
yuyelamu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-08, 19:57   

Ja slyszalem, ze falowanie ustapi po uplywie okresu gwarancyjnego;)

Pecha maja Ci z was, co wykupili przedluzona gwarancje...

Pozdrawiam!
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-11, 12:05   

Cześć,

Tu:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12251

Xiron napisał wczoraj, że wgrali mu nową mapę i jest ok. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić ? Byłem w salonie kilka dni temu na wymianie "pierdoły" i wtedy jeszcze nic o nowym sofcie nie wiedzieli...

Pozdrawiam,
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-09-17, 00:30   

olo napisał/a:
Chyba każdy, tylko nie każdy zwraca na to uwagę ;-) .
No chyba jednak nie każdy ma problemy z falowaniem obrotów... bo np. ja nie mam żadnych problemów z falowaniem :mrgreen: (jak dotąd ;-) ).
Natomiast gwoli ścisłości muszę wspomnieć, że jakieś tam minimalne falowanie obr. na biegu jalowym występuje, ale tak dosłownie na grubość wskazówki góra-dół. Jednak z tego powodu absolutnie nie ma mowy (w moim przypadku) o jakims gaśnięcu silnika na zakrętach, czy tzw. "kangurkach", o czym niektórzy wspominali na forum. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty mam ciut powyżej 1000rpm. a po chwili, gdy już się nieco nagrzeje, to ok. 750rpm. Tak przynajmniej było/jest teraz w lecie, zobaczymy co będzie w chłodniejszych porach roku, zwłaszcza zimą.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10