|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Raport jakości TUV - jak wypada Dacia? |
Autor |
Wiadomość |
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 57 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-24, 11:01 Raport jakości TUV - jak wypada Dacia?
|
|
|
Jak co roku prezentujemy Raport Jakości Auto Świata. Cel? Ocena jakości i trwałości samochodów. I choć na przełomie roku nie należy oczekiwać diametralnych zmian, to – jak pokazują ostatnie miesiące – niektóre marki zaliczyły kilka spektakularnych wpadek, na jaw wypłynęły błędy technologiczne, wiele firm ogłosiło nowe akcje przywoławcze, a nasz ranking testów długodystansowych wzbogacił się o kolejne auta, które zostały rozłożone na najdrobniejsze części i bardzo dokładnie sprawdzone.
Na końcową ocenę składają się też miejsca uzyskane w raporcie TÜV 2016, a także warunki gwarancji, które są swego rodzaju polisą dla potencjalnego nabywcy auta z drugiej ręki. Żeby zachować długą gwarancję, samochód trzeba serwisować w ASO, można więc liczyć nie tylko na jego dobry stan, lecz także łatwą weryfikację historii serwisowej.
Tym razem oceniliśmy 24 marki, a nie 25. Zabrakło Chevroleta – definitywnie już wycofał się z rynku europejskiego (proces zaczął się z początkiem 2014 r.). Jeśli natomiast chodzi o punktację, to jest różna i zależy od wielkości oraz skali awarii. Największy nacisk położyliśmy na typowe usterki, nieco mniejszy – na testy przeprowadzane na dystansie 100 tys. km i akcje naprawcze, a najmniejszy wpływ na wynik końcowy mają raport TÜV, a także gwarancje.
Co i Jak oceniamy oraz Które kryteria uznajemy za najważniejsze
Typowe usterki: 40 pkt - Punktujemy je najwyżej, ponieważ decydują o jakości auta! Wymieniamy najpoważniejsze z ostatnich kilku lat. Oceniamy też koszty ich napraw.
Akcje naprawcze: 20 pkt - Czego dotyczyły, kiedy je ogłaszano i ile aut objęły? W zestawieniu skupiliśmy się na akcjach przywoławczych, które ogłoszono w 2014 i 2015 r.
Raport TÜV: 10 pkt - To statystyka z rynku niemieckiego, oparta na danych z przeglądów rejestracyjnych, z serii: „jak dbasz, tak masz”. Dlatego nieduży udział w ocenie końcowej.
Testy 100 tys. km: 20 pkt - Nasza wizytówka – każde auto przejeżdża 100 tys. km (niekiedy więcej), jest rozbierane na drobne części i szczegółowo sprawdzane. 20-proc. udział w ocenie.
Gwarancja: 10 pkt - Świadczenia gwarancyjne – głównie mechaniki. Oceniamy, jak chronieni są klienci danej marki i na co mogą liczyć w razie wystąpienia problemu.
Ocena Dacii
Typowe usterki (28 pkt.) - najnowsze Dacie ładnie wyglądają, ale czy poprawiła się jakość? Wiele podzespołów pochodzi z półek Renault i wypada przyzwoicie. W ostatnim czasie pod maski trafiły nowoczesne doładowane benzyniaki 0.9 i 1.2 oraz japoński (bardzo dobry) motor 1.6. Czego można się spodziewać? Drobnych wycieków oleju, niedostatków w wykończeniu wnętrza, luzów w zawieszeniu kół, kłopotów z osprzętem diesli. W Dusterze pojawiają się problemy ze skrzynią biegów. Raczej nie można liczyć na bezawaryjne pokonanie 100 tys. km, ale – na szczęście – wydatki nie będą wysokie, a konstrukcja ciągle pozostaje bardzo prosta.
Akcje naprawcze (17 pkt.) - w 2015 r. nie było żadnych akcji naprawczych, w 2014 r. – jedna, dotycząca rygli zamków oparcia tylnej kanapy w Lodgy i Dokkerze. Na polskim rynku objęła 688 egzemplarzy.
Raport TUV (1 pkt.) - najlepsze miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej to 96. lokata Sandero – poniżej średniej, ale dramatu nie ma. Duster dopiero 121., Logan – 127. (na 132 auta). W starszych kategoriach Dacie (najczęściej Logan) są na końcu tabeli (grupa 4- i 5-latków) lub blisko dołu.
Testy 100 tys. km (8 pkt) - testowany Duster 1.5 dCi nie wypadł najlepiej – trzeba było wymienić: hałasującą skrzynię biegów, pływak w zbiorniku paliwa, zestaw wskaźników, wysprzęglik. Pod względem mechanicznym diesel 1.5 cały dystans zniósł bez zarzutu. Ta sama jednostka napędzała testowanego Logana MCV. W tym aucie nie było żadnych większych wpadek.
Gwarancja (5 pkt.) - duży plus: Dacia wciąż jako jedna z nielicznych firm europejskich oferuje ochronę przez 3 lata lub 100 tys. km, z możliwością przedłużenia za dodatkową opłatą nawet do 5 lat (Formuła Non Stop). Gwarancja perforacyjna obowiązuje co prawda tylko przez 6 lat, ale zazwyczaj i tak trudno z niej skorzystać, więc to nieszczególnie istotna wada.
Naszym zdaniem (59 pkt.) - Dacia z pewnością nie należy do najmniej usterkowych marek, ale to uczciwa oferta – za stosunkowo małe pieniądze otrzymacie przyzwoity samochód. Kolejna zaleta to dość tani serwis. W ASO często są stosowane tzw. ryczałty serwisowe – z góry wiadomo, ile będzie kosztowała dana naprawa. Prosta konstrukcja samochodów.
źródło:
http://www.auto-swiat.pl/...awaryjne/k87e23
Marki, które wypadły lepiej:
Honda - 77 pkt.
Mazda -74 pkt.
Toyota 71 pkt.
Kia - 71 pkt.
BMW - 68 pkt.
Mercedes - 67 pkt.
Skoda - 65 pkt.
Ford - 64 pkt.
Mitsubishi - 64 pkt.
Volvo - 62 pkt.
Suzuki - 62 pkt.
Nissan - 62 pkt
VW - 61 pkt.
Opel -60 pkt.
Marka, która wypadła tak samo jak Dacia:
Subaru - 59 pkt.
Marki, które wypadły gorzej:
Fiat - 58 pkt.
Peugeot - 58 pkt.
Renault - 58 pkt. |
_________________ Pozdrawiam - |
|
|
|
ken-wawa
Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 127 Skąd: gdzies na polnocy
|
Wysłany: 2016-04-08, 20:58
|
|
|
Swoja droga te rankingi sa szalenie uznaniowe. Niedawno widzialem gdzies ranking, gdzie subaru byl na drugim miejscu, a w tym rowna do daci. Inna sprawa, ze to drugie miejsce subaru mocno mnie zaskoczylo bo slynnych problemach z wadliwymi dieslami. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|