4x4 benzyna 1,6 - kupilibyście jeszzce raz? |
Autor |
Wiadomość |
ttss
tomek
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2018-12-04, 23:43 4x4 benzyna 1,6 - kupilibyście jeszzce raz?
|
|
|
Witajcie, mam prośbę o opinie na temat silnika 1,6 w aucie 4x4. Zrobiłem przedpłatę na taki samochód i zaczynam mieć wątpliwości czy dobrze zrobiłem i czy nie warto, póki mozna, zmienić opcji. Nie mam żadnnego doświadcznia z ropniakami, cały życie jeździłem na benzynie, stąd to był dla mnie oczywisty wybór. No i wiem oczywiście że diesel mocniejszy, zrywniejszy, że turbina etc -- ate teraz zależałoby mi na opiniach użytkoników jeżdzących 4x4 z wolnossącym 1,6. Jak to daje radę na szosie? Jak w terenie? Jak awaryjność?
Podstawowe pytanie: Jeśli jeździcie autem w takiej konfiguracji - czy ponownie byście je wybrali???
Będę wdzięczny za każdy komentarz.
Pozdrawiam wszystkich
tomek |
_________________ Tomek |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-12-06, 18:42
|
|
|
Witam serdecznie. Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony. Nie brałem napędu 4x4. 2X4 też sobie dobrze radzi na polnych drogach.Pozdrawiam. |
_________________ Witek |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2018-12-06, 19:35
|
|
|
Witek1952 napisał/a: | Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony. |
"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/ |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2018-12-06, 20:32
|
|
|
A ja mam 1,6Sce 4x4 i kupiłbym jeszcze raz chociaż nie mam gazu i przy większych prędkościach lubi sobie trochę więcej łyknąć.
Kupiłem nie dla spalania, bo się z tym liczyłem ale dla własności użytkowych. |
|
|
|
ttss
tomek
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2018-12-07, 03:50
|
|
|
Wielkie dzięki za słowa otuchy :) W międzyczasie oczywiście dalej 'czytałem internety' i więcej wiem o technicznych szczegółach - i zostaję z tą kombinacją! Odbieram dopiero za 4 m-ce, więc póki co mogę się tylko ponakręcać filmikami ... Coraz bardziej mi się to auto podoba.
Serdeczności! |
_________________ Tomek |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-12-07, 13:26
|
|
|
yunior81 napisał/a: | Witek1952 napisał/a: | Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony. |
"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/ |
Z tego co czytałem to jeden z najlepszych współczesnych silników do zagazowania. Znajomy ma już zaliczony spory przebieg i trochę przy samochodzie musiał zrobić ale to byała wymiana tarcz, klocków itp a nie naprawy związane z silnikiem i instalacją LPG. |
_________________ Witek |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2018-12-07, 13:40
|
|
|
Źle mnie zrozumiałeś, silnik jest bardzo dobry, natomiast problemy beda z czasem z instalacja. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2018-12-07, 17:02
|
|
|
yunior81 napisał/a: | Witek1952 napisał/a: | Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony. |
"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/ |
K4M wytrzymuje ponad 300000 km na LPG
H4M jest problematyczny przy LPG
Fabryczna instalacja LPG rzeczywiście jest problematyczna .
Na szczęście mam ten pierwszy + STAG
W poprzednim STAGU zrobiłem 90kkm i wymieniałem tylko filtry . |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2018-12-07, 18:37
|
|
|
K4M ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych więc bezobsługowy.
H4M nie jest sam w sobie problematyczny przy LPG co jego serwisowanie. Regulacja luzów szklankami, a te są podobno dostępne tylko w ASO i koszt kompletu to około 1500zł. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2018-12-07, 18:53
|
|
|
Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu ... Dlatego ASO wycofała się z fabrycznej instalacji LPG .Szkoda zachodu ... |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2018-12-07, 20:04
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.
"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/ |
LESNICZYy napisał/a: | Fabryczna instalacja LPG rzeczywiście jest problematyczna . |
|
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2018-12-07, 20:12
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu |
Cały bajer polega na tym, że te silniki już fabrycznie mają źle ustawione luzy zaworowe. Nie jest realne, żeby po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy prawidłowych wartościach luzów zaworowych, robić głowice. Kolejną sprawą jest to, że ciężko jest znaleźć speca, który się podejmie kontroli i ewentualnej regulacji luzów - oczywiście profesjonalnie a nie na chybił trafił.
Renault strzeliło sobie w czoło nowym silnikiem ale pewnie jakiś tam cel był, żeby go wprowadzić. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2018-12-07, 20:36
|
|
|
yunior81 napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu |
Cały bajer polega na tym, że te silniki już fabrycznie mają źle ustawione luzy zaworowe. Nie jest realne, żeby po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy prawidłowych wartościach luzów zaworowych, robić głowice. Kolejną sprawą jest to, że ciężko jest znaleźć speca, który się podejmie kontroli i ewentualnej regulacji luzów - oczywiście profesjonalnie a nie na chybił trafił.
Renault strzeliło sobie w czoło nowym silnikiem ale pewnie jakiś tam cel był, żeby go wprowadzić. |
Głowica padnie do 100kkm a nie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów . Kilkadziesiąt to dla większości mały przebieg . Renault wycofała swój pancerny silnik bo nie spełniał już normy EURO . |
|
|
|
ttss
tomek
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2018-12-07, 20:37
|
|
|
Marek1603 napisał/a: | K4M ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych więc bezobsługowy.
H4M nie jest sam w sobie problematyczny przy LPG co jego serwisowanie. Regulacja luzów szklankami, a te są podobno dostępne tylko w ASO i koszt kompletu to około 1500zł. |
Czy te probemy z zaworami występują w ty silniku także bez LPG? |
_________________ Tomek |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2018-12-07, 20:58
|
|
|
ttss napisał/a: | Czy te probemy z zaworami występują w ty silniku także bez LPG? |
Trzeba mieć świadomość, że luzy zaworowe kontroluje się i reguluje również na samej benzynie. Montaż instalacji tylko skraca interwał kontroli i ewentualnej regulacji. |
|
|
|
|