DD2 Prestige 1.6 + LPG |
Autor |
Wiadomość |
Majestrro
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 27 Maj 2019 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-27, 15:42
|
|
|
Wyjaśnij proszę, dlaczego lubryfikacja jest błędem?
Poza tym nie lobbuję BRC a założyłem ją tylko dlatego, że nikt inny nie daje ubezpieczenia silnika w fabrycznie nowym aucie na okres gwarancji
Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem. Chodzi generalnie o to, by była to dobrej klasy, precyzyjnie wystrojona instalacja.
Ponadto wybrałem zakład, który polecili mi znajomi mający FLOTY samochodowe i auta różnych marek w tym Toyoty, Hyundaie Ranault i oczywiście Dacie. W rodzinie mam chyba już naste auto zagazowane i poza normalną obsługą nie było problemów. Jasne, że nowe auta, a raczej nowe silniki są problematyczne ale w tym sensie, że wymagają nieco większej uwagi ze strony użytkownika. Uznajmy zatem, że obaj mamy rację a jeśli kupisz fabrycznie nowy samochód i założysz w nim gaz no i zaczniesz go eksploatować, to dopiero wtedy wypowiadaj się. Tak będzie lepiej :) |
_________________ 😀 |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-05-27, 16:18
|
|
|
Majestrro napisał/a: |
Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem. |
Lepsze polskie intalacje STAG lub LPGTECH
O Landi Renzo chyba żaden forumowicz nie chce słyszeć |
Ostatnio zmieniony przez LESNICZYy 2019-05-27, 17:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Majestrro
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 27 Maj 2019 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-27, 16:43
|
|
|
Masz na myśli STAG? Rozmawiałem z nimi i również znam ich opinię na temat omawianego silnika a teraz najciekawsze: Landi Renzo robi fabryczne LPG do Dusterów z rocznik 2019 a gdy rozmawiałem z nimi to facet twierdził że... gaz rozwali mi silnik ;) Masz jakieś teorie na ten temat? I ciekawa rzecz:) na autocentum.pl również był omawiany temat fabrycznych instalacji LPG do Dacii i nie wyczytałem żadnych pozytywnych opinii o nich, natomiast nie było żadnych negatywnych zakładanych w firmach zewnętrznych i każdy chwalił swoją, zatem dobrze zrobiona instalacja będzie działać niezależnie od tego, którą wybierzemy i oby tak pozostało :) |
_________________ 😀 |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-05-27, 17:46
|
|
|
Temat gazu nie jest taki prosty jakby się mogło wydawać. Zapraszam do rozmowy na PW jeśli jesteś zainteresowany - to było do kolegi tommylee1 |
Ostatnio zmieniony przez yunior81 2019-05-27, 17:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-05-27, 17:47
|
|
|
LESNICZYy, „wesprzyj mnie” bo juz nie daje rady ;) |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-05-27, 20:19
|
|
|
Majestrro napisał/a: | Wyjaśnij proszę, dlaczego lubryfikacja jest błędem? |
Tak za bardzo, żeby nie wchodzić w szczegóły to lubryfikacja jest potrzebna jak dzwonki na jajach zająca podczas polowania. Jeżeli ktoś myśli, że kropelka podana co jakiś okres czasu do silnika uratuje zawory i zabezpieczy silnik to życzę powodzenia. Do większości instalacji BRC monter zaleca i z reguły zakłada lubre.
Kolektor po 2 latach na lubryfikacji..jpg
|
|
Plik ściągnięto 113 raz(y) 167,18 KB |
Cdn.jpg
|
|
Plik ściągnięto 118 raz(y) 228,76 KB |
|
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-05-27, 20:46
|
|
|
Majestrro napisał/a: | Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem. |
W dalszym ciągu błądzisz i podajesz bardzo złe przykłady instalacji a już o LAndi Renzo nie powinieneś na tym forum wspominać ;)
Majestrro napisał/a: | Uznajmy zatem, że obaj mamy rację a jeśli kupisz fabrycznie nowy samochód i założysz w nim gaz no i zaczniesz go eksploatować, to dopiero wtedy wypowiadaj się. Tak będzie lepiej :) |
No widzisz, tak się składa, że kupuje ostatnio tylko nowe samochody i zakładam do nich gaz na gwarancji.
Chyba masz jakieś kompleksy na punkcie nowych samochodów ;)
I teraz najważniejsze: twój pierwszy posta na forum i od razu chwalisz instalację BRC - skoro nie chcesz się przyznać, to napiszę za Ciebie - robisz typową reklamę i nie wmówisz mi, że jest inaczej.
Następnie piszesz o instalacji o której nie masz bladego pojęcia, nie podajesz żadnych konkretów jak np. jakie elementy instalacji zostały zamontowane, jakie węże zostały użyte, jakie opaski i oczywiście nie wklejasz zdjęcia z montażu co powinno być oczywiste , skoro chwalisz się instalacją.
Idźmy dalej, nic nie napisałeś o demontażu kolektora do wykonania nawiertów pod wkrętki i ewentualnej wymiany jego uszczelek - zdradzę ci tajemnicę: BRC na szkoleniach - NIE ZALECA DEMONTAŻU KOLEKTORA ;). Jest jeszcze sporo rzeczy o których powinieneś wspomieć a o nich nie piszesz ale nie będę ci podpowiadał, sam z biegiem czasu zostaniesz "zmuszony" przez instalację BRC do wniknięcia w temat LPG trochę bardziej.
Nie piszę tego po złości i życzę ci miliona przejechanych kilometrów bezawaryjnej jazdy z BRC. Fora są po to, żeby wymieniać się poglądami na dany temat.
A teraz napiszę ci jak mogłaby by wyglądać porządna instalacja w twoim samochodzie:
- sterownik STAG Q-box lub ALEX Idea
- wtryski bardzo dobre Barracuda (oczywiście pojedyncze, broń Boże Listwa) lub jak ktoś chce na bogato to Keihin
- butla standard w koło
- węże gazowe Faro i Parker (najczęściej są montowane Semperit :) ale wiadomo co będzie z nimi po kilku tysiącach)
- reduktor KME Tur lub ACR 02
- opaski na węzach we wszystkich miejscach mocowań i połączeń samozaciskowe lub sprężyste np. Oetiker - najczęściej są montowane skręcane :) gazownicy lubią taniość, tylko dla klienta to się póżniej żle kończy.
- kolektor demontowany do nawiertów oraz dokumentacja foto z tej czynności
- strojenie instalacji na drodze a nie w garażu na postoju po autokalibracji i to jest bardzo ważna rzecz zaraz po prawidłowym montażu, żeby nie było problemów z silnikiem czy głowicą, szczególnie ważna sprawa w silnikach z ręczną regulacją zaworów.
I najważniejsze: gazownik z prawdziwego zdarzenia, który wie co robi i wykona montaż bardzo profesjonalnie. Cena montażu za ww zestaw to ok 2400zł. |
|
|
|
Majestrro
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 27 Maj 2019 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-27, 21:31
|
|
|
Noooo i kto tu robi reklamę? Widzisz, ja wypowiadam się o instalacji jaką faktycznie posiadam w aucie i nie mówię, że BRC jest cacy a STAG jest beee czy odwrotnie. Mamy konkurencję i wolny rynek, czy nie? A klient decyduje i wybiera. Tyle w temacie
...wydaje się, że niniejsze forum jest po to, by dyskutować o ewentualnych problemach podczas eksploatacji samochodów i sposobach ich rozwiązania. Widać, pomyliłem się... Szkoda czasu |
_________________ 😀 |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-05-28, 02:22
|
|
|
Ja w swoim pierwszym poście nie zachwalam instalacji, którą akurat mam pod maska ;)
Jeśli jesteś zadowolony ze swojej instalacji to super i o to chodzi.
Ze swojej strony poproszę cię o wrzucenie kilku zdjęć z montazu instalacji. Jestem ciekaw jak to wyglada pod maska. |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2019-09-04, 08:44
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: |
O Landi Renzo chyba żaden forumowicz nie chce słyszeć |
Witajcie! To mój pierwszy post. Czasowo dostęp do sieci mam tylko z telefonu, więc będzie krótko... Instalację LR mam fabrycznie założoną w Corsie D i tam jakoś dramatu nie ma. Czytałem wcześniej forum Dacii i Skody i mam wrażenie, że wina leży raczej po stronie softu i nieogarnięcia tego przez Dacię. Instalka LR w tej wersji stanowi jedynie przedłużenie fabrycznego ECU i korzysta z jego map przy jednoczesnym aktualizowaniu korekt. To ostatnie nie zawsze udaje się innym instalacjom nawet z uwagi na opór samego ECU. Tego ma się nie konfigurować. W fabrycznych ustawieniach czasu wtrysku też nikt zazwyczaj nie grzebie. Jak padnie wtryskiwacz benzyny to nie wszczepia się innego i grzebie w ECU, tylko wstawia oryginał albo zgodny zamiennik. Tą instalację od LR tak właśnie należy traktować. Po prostu Dacia nie ogarnęła jej nastawień. |
|
|
|
JacekEL
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Dołączył: 14 Lip 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-09-25, 14:20
|
|
|
witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera
Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-09-25, 16:22
|
|
|
JacekEL napisał/a: | witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera
Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG |
Czyli nie narzekać ?
Ja uwielbiam temat . |
|
|
|
JacekEL
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Dołączył: 14 Lip 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-09-25, 18:18
|
|
|
Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ? |
|
|
|
AndrewMD
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 11 Lip 2019 Posty: 39
|
Wysłany: 2019-09-25, 23:56
|
|
|
JacekEL napisał/a: | witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera
Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG |
Hej, ja mam z fabrycznym lpg i przełącza się bardzo szybko. |
|
|
|
Voxmord
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019 Posty: 78
|
Wysłany: 2019-09-26, 07:36
|
|
|
JacekEL napisał/a: | Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ? |
Średnio po ok. 3 minutach, czyli na zimnym silniku. Niebieska kontrolka gaśnie dopiero po pewnym czasie od przełączenia na gaz. |
Ostatnio zmieniony przez Voxmord 2019-09-26, 21:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|