Jakie opony wybrać ? |
Autor |
Wiadomość |
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-19, 23:10
|
|
|
Nie wiem czy to nie przedwczesny wniosek, ale widzę że użytkownicy z AWD mają tendencją do kupowania droższych opon. Ciekawe czy ma to związek z wyższą ceną zakupu auta. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2020-01-20, 07:55
|
|
|
Po prostu da się dalej wjechać, żeby dalej wracać po ciągnik. |
|
|
|
Long Man
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 27 Lis 2019 Posty: 17
|
Wysłany: 2020-01-20, 13:20
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Ja dostałem auto na Conti Cross Contactach, niby też wielosezonowych. |
To nie są opony wielosezonowe, ASO wprowadzają klientów w błąd. Są to opony letnie M+S, wystarczy sprawdzić na stronie producenta |
|
|
|
Zywiec
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 346
|
Wysłany: 2020-01-20, 13:40
|
|
|
Marek1603 napisał/a: | Po prostu da się dalej wjechać, żeby dalej wracać po ciągnik. | w ten oto sposób łączy się przyjemne (off road) z pożytecznym (ruch na świeżym powietrzu |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-01-20, 18:13
|
|
|
Long Man napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | Ja dostałem auto na Conti Cross Contactach, niby też wielosezonowych. |
To nie są opony wielosezonowe, ASO wprowadzają klientów w błąd. Są to opony letnie M+S, wystarczy sprawdzić na stronie producenta |
Chyba każdy kto miał prawdziwą zimówkę kapnie się , że to CCC to opony letnie
Napis M+S to jakiś żart i wcale nieśmieszny . |
|
|
|
tommylee1
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 130
|
Wysłany: 2020-01-20, 21:44
|
|
|
Miałem napisać jak wrócę z wyjazdu ale pisze już dziś, przed powrotem.
Ani trochę nie żałuję, że zdecydowałem się na zimówki. Choć nie ma tu wiele śniegu ale sa zmienne warunki drogowe. Jedziemy przez Karpacz dolny zero śniegu, 4 km dalej w Górnym Karpaczu, snieg już jest a na drodze lód. I to jest główny argument za zimówkami. W dużym śniegu praktycznie wszystko pojedzie na lodzi już mało co. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-21, 00:55
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | Long Man napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | Ja dostałem auto na Conti Cross Contactach, niby też wielosezonowych. |
To nie są opony wielosezonowe, ASO wprowadzają klientów w błąd. Są to opony letnie M+S, wystarczy sprawdzić na stronie producenta |
Chyba każdy kto miał prawdziwą zimówkę kapnie się , że to CCC to opony letnie
Napis M+S to jakiś żart i wcale nieśmieszny . |
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Choć na wstępie podkreślę:
1) oznaczenie M+S jest stosowane w wielu oponach zbyt optymistycznie, i to jest fakt (mówiąc prosto producenci często lęcą w bambuko klepiąc "emeskę" na typowej letniej)
2) w oponach terenowych często też jest M+S, choć typowy AT lub MT nie ma ani pół lamelki zimowej. Mimo to, producent dopusza (niby) jej używanie w warunkach zimowych (a może bardziej ma na myśli błoto?).
3) a czyż właśnie opony letnie, z oznaczeniem M+S, to nie opony wielosezonowe (przynajmniej w rozumieniu producenta)?
Teraz puenta.
Porównajmy bieżnik Michelina Cross Climata (czy jak tam ten nowy model się nazywa, niby opona letnia z homologacją zimową, na nasze - "wielosezon") z rzeczonym Contikiem.
Conti ma przynajmniej jakieś lamelki, które mogą udawać, że są przydatne w warunkach zimowych.
Misiek to typowe lato (lata temu takie/podobne kierunki <skrót myślowy od kierunkowej opony> to było typowe lato, i to o sportowym zacięciu). A wszyscy pieją jaki to ten Michelin nie jest super zimowy.
Moim zdaniem, Continental ma większe prawo nazwać swojego Crossa M+S, bo bieżnik przynajmniej udaje że coś w śniegu i błocie "pociągnie". W Miśku - dla mnie to lato.
PS. Oczywiście moje rozważania są czysto teoretyczne, Miśków nie miałem, Contiki zmieniłem na zimówki przed "Zimą". Może w przyszłym sezonie specjalnie spóźnię się z wymianą, i zobaczę tą "zimowość" CrossContactów w praktyce .
Nie żebym robił antyreklamę Michelinom, ale znam dwa przypadki przedwczesnej wymiany tychże opon na typowe "zimówki". Skrajnie różne auta i rozmiary, ale mniejsza o to - zdanie na temat ich "wielosezonowości" mam wyrobione. Dodam, że w obu przypadkach była to wymiana na budżetowe zimówki, po "taniości". Ciekawe dlaczego? |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-01-21, 17:08
|
|
|
Opona zmowa to przede wszystkim miększa mieszanka gumy i żaden napis M+S nie czyni z typowo letniej CCC opony zimowej . Zimowa ma oznaczenie w postaci płatka śniegu z górą .
Opony AT i MT to opony terenowe nie zimowe z powodu mieszanki i bieżnika . Sam objeździłem 4 zimy na AT-ekach w Suzuki Jimny ale wole zimówki . |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-21, 22:53
|
|
|
Zauważ, że to samo można by powiedzieć o Michelinie Cross Climacie.
A tak na logikę, to opona opisana jako M+S też powinna być ''miększa'' niż typowa letnia.
Nie żebym jakoś tam specjalnie bronił serwisów/salonów Dacii, ale jeśli tutaj ktoś kogoś wprowadza w błąd, to Continental swoich klientów (w tym przypadku Dacię jako firmę, albo i cały koncern, jeśli któreś Renault/Nissany też na takich wypuszczają).
Co do płatka śniegu na tle góry, widziałem Falkena o nazwie <cośtamAllSeason> z oznaczeniem M+S oraz tymże płatkiem śniegu. To jako to jest opona wg producenta? |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-23, 23:38
|
|
|
OK - mój błąd.
Faktycznie ci z Continentala uważają tą oponę za letnią. Jutro postaram się zweryfikować napisy na boku opony.
Czyli jednak salony/serwisy Dacii wprowadzają klientów w błąd, a nie Continental jako taki.
Na swoje usprawiedliwienie dodam, że zasugerowałem się wyglądem bieżnika (no i tym, co usłyszałem przy odbiorze auta). Wszystkie klocki są ponacinane lamelkami, które są typowe dla zimówek i ewentualnie wielosezonów, za to nie występują przy oponach letnich.
PS.
Czyli dobrze, że wziąłem "zimówki". Co i tak planowałem. Pozostaje pytanie, o terenowe walory tychże opon, którymi to chwali się Continental. Skoro to opona letnia, to ma za twardą mieszankę żeby "pracować" w błocie. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-01-24, 15:41
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Skoro to opona letnia, to ma za twardą mieszankę żeby "pracować" w błocie. |
Nie nie ma , jestem nawet pod wrażeniem jak idzie przez błoto . Sprawdzone w praktyce , dlatego nie zakładam AT bo po co |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-24, 23:13
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | Skoro to opona letnia, to ma za twardą mieszankę żeby "pracować" w błocie. |
Nie nie ma , jestem nawet pod wrażeniem jak idzie przez błoto . Sprawdzone w praktyce , dlatego nie zakładam AT bo po co |
No właśnie - patrząc na bieżnik, conti to typowa opona wielosezonowa. I ma oznaczenie M+S, (sprawdzałem), więc niejako z definicji ma bardziej miękką mieszankę niż typowy letniak.
I teraz powstają wątpliwości. Skoro Conti na swojej stronie chwali się, że ten model to opona letnia, to co robi na jej boku oznaczenie M+S (z angielskiego błoto i śnieg)?. Przecież jeżeli mamy oponę przystosowaną do pracy w błocie i/lub śniegu, a nie jest to typowa zimówka, to w gruncie rzeczy (tak na chłopski rozum) mamy do czynienia z oponą wielosezonową.
Krótkie pytanie
- dlaczego opona letnia ma oznaczenie M+S, i co one w takim wypadku właściwie oznacza?.
PS. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale mam dziwne wrażenie, że Conti Cross Contact LX (zarówno 1 jak i 2) były projektowane jako typowy wielosezon, ale z racji tego, że mają "padłe" parametry w warunkach zimowych, to Continental woli się tym zbytnio nie chwalić, i w zależności od sytuacji, albo udaje że to "typowe lato" (jak na ich stronie), albo (ponieważ gdzieś tam na boku małym druczkiem dodali M+S), że to wielosezon. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-02-03, 00:09
|
|
|
Cześć.
Też mam "wielosezonowe" opony M+S. W Zieleńcu pod górę napęd 4x4 dawał radę, ale w dół potrzebowałem ponad 100m, żeby zahamować z prędkości 30km/h.
Także kolejna ściema sprzedażowa salonu Dacii.
Teraz kupiłem Matador mps400 variant all weather 2 3pmsf. Test za dwa tygodnie... jeżeli będzie śnieg. |
|
|
|
|