Modyfikacja świateł tył |
Autor |
Wiadomość |
raczek_p
Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-11-14, 23:23 Modyfikacja świateł tył
|
|
|
Czy ktoś modyfikował światła w tylnych lampach Duster II:Jak włączy się światła mijania to świeci się cała czerwona część kwadratowej lampy ale już po załączeniu świateł STOP zapala się
oczywiście bardziej intensywnym światłem tylko zewnętrzna część lampy.Mam na myśli taką modyfikację aby STOP także zapalał się w całej lampie.
STOP.png
|
|
Plik ściągnięto 105 raz(y) 251,39 KB |
|
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2020-11-15, 10:27
|
|
|
Trzeba rzeźbić. Np. Wymienić oprawkę żarówki 5w na żarówkę 21/5W jak w światłach stop. Podciągnąć zasilanie i albo zmienić bezpiecznik (obciążenie w obwodzie świateł stop wzrośnie o dodatkowe 42 waty) albo podciągnąć dodatkowe zasilanie (choćby z modułu haka jeśli jest) i zrobić przekaźnik sterowany zasilaniem fabrycznych świateł stop. |
|
|
|
raczek_p
Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-11-20, 15:37
|
|
|
arnold napisał/a: | Trzeba rzeźbić. Np. Wymienić oprawkę żarówki 5w na żarówkę 21/5W jak w światłach stop. Podciągnąć zasilanie i albo zmienić bezpiecznik (obciążenie w obwodzie świateł stop wzrośnie o dodatkowe 42 waty) albo podciągnąć dodatkowe zasilanie (choćby z modułu haka jeśli jest) i zrobić przekaźnik sterowany zasilaniem fabrycznych świateł stop. |
To nie jest zupełnie tak jak piszesz:
W lampie są zamontowane dwie żarówki 21/5W w odpowiednich oprawkach a na wewnętrznych jest wykorzystane fabrycznie tylko włókno żarówki 5 W Pomysł nasunął mi się przy wymianie żarówki.Tworząc temat liczyłem że ktoś zbada dokładniej temat lampy. |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2020-11-20, 18:17
|
|
|
Przy jakiejkolwiek ingerencji w oryginalne lampy, trzeba się liczyć z konsekwencjami. Lampa wtedy traci homologację. Wszystkie przeróbki robimy na własne ryzyko.
Sam miałem zamontowane światła do jazdy dziennej w reflektorach tzw.DLR-y. Diagnosta przymkną oko, policja myślała że tak ma być, ale w razie większej szkody biegły papuga jak będzie chciał znajdzie wszystko, żeby się wymigać od odszkodowania |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-11-20, 19:32
|
|
|
Głos rozsądku ... |
|
|
|
ptakooo
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 02 Lip 2019 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-11-20, 21:48
|
|
|
Ja bym widział w swoim światła led tak jak w wersji brazylijskiej. Obwódka podświetlana na stałe i mod świateł stop na 100% powierzchnii zamiast zewnetrznej połówki. |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2020-11-20, 22:06
|
|
|
raczek_p napisał/a: | arnold napisał/a: | Trzeba rzeźbić. Np. Wymienić oprawkę żarówki 5w na żarówkę 21/5W jak w światłach stop. Podciągnąć zasilanie i albo zmienić bezpiecznik (obciążenie w obwodzie świateł stop wzrośnie o dodatkowe 42 waty) albo podciągnąć dodatkowe zasilanie (choćby z modułu haka jeśli jest) i zrobić przekaźnik sterowany zasilaniem fabrycznych świateł stop. |
To nie jest zupełnie tak jak piszesz:
W lampie są zamontowane dwie żarówki 21/5W w odpowiednich oprawkach a na wewnętrznych jest wykorzystane fabrycznie tylko włókno żarówki 5 W Pomysł nasunął mi się przy wymianie żarówki.Tworząc temat liczyłem że ktoś zbada dokładniej temat lampy. |
To zmienia postać rzeczy, jeszcze nie zdejmowałem mojej lampy. |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2020-11-24, 12:09
|
|
|
Przeanalizowałem temat.
No to żeby wykorzystać drugie włókno w żarówce pozycyjnej należy i tak rzeźbić w oprawce w celu przygotowania styku, zrobić zasilnie i przygotować instalację na zwiększony pobór -zarówno kwestia obwodu świateł stop (bezpieczniki, styki w centralce) jak i obciążenie masy we wtyczce lampy.
Są jeszcze kwestie homologacyjne, a to się rozbija o to że natężenie światła ze wszystkich żarówek 21W plus jeszcze trzecie światło stop, będzie oślepiało kierowców stojących z tyłu. |
|
|
|
|