Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamarzające pióra wycieraczek .
Autor Wiadomość
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-02-20, 22:14   Zamarzające pióra wycieraczek .

Mrozy i opady śniegu ustały, ale kilkanaście dni temu spotkała mnie niemiła przygoda z zamarzającymi piórami wycieraczek. Przy dużym opadzie śniegu i mrozie poniżej 10 st. C pracująca wycieraczka od strony kierowcy zaczęła obmarzać i powoli zamieniać się w sopelek lodu.
Nie pomagał spryskiwacz, który mieszając się z roztopionym śniegiem spływał na dół i tam w strefie parkowania wycieraczek zamarzał na szybie w efekcie zmuszając mnie do zatrzymania i ręcznego otrzepania pióra i zdrapania lodu z szyby. Wrzuciłam temat „Firmie” na co dzień zajmującej się różnymi wdrożeniami i prowizorycznie z pomocą wkładów do podgrzewania lusterek (można kupić na allegro) zmontowano mi podgrzewacz w szczelinie pomiędzy szybą, a wewnętrznymi plastikami w newralgicznej strefy parkowania. Niestety moc wkładów daleko odbiegała od deklarowanej i w efekcie podgrzewacz słabo działał.
Od paru dni testuję nowy nabytek (foto), który został specjalnie zaprojektowany i zrobiony pod mojego Dustera o zdecydowanie lepszych parametrach grzewczych. Od strony szyby zastosowano miedziany promiennik dostosowany do krzywizny szyby i równomiernie rozprowadzający ciepło z elementów grzejnych. Całość o grubości ok.3mm i wymiarach dokładnie pokrywających miejsce parkowania wycieraczek. Co ważne od środka nic nie widać. Elektryczne zabezpieczenia nie pozwalają rozgrzać się elementowi grzewczemu do temperatury wyższej niż 70st i w testach w ogrzewanym garaży zadziałały po ok. 10 minutach – w tym czasie sama szyba była już dobrze ciepła. Na fotografii widać ostatnią przymiarkę przed zamontowaniem – element grzejny leży co prawda na zewnątrz, ale dokładnie w miejscu przewidzianym do montaży pod szybą. Nie mam w tej chwili wszystkich parametrów tego podgrzewacza, ale gdyby ktoś był zainteresowany to mogę się dowiedzieć.

widok przed montażem.jpg
Plik ściągnięto 318 raz(y) 202,44 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-03-06, 10:13   

A tak to wygląda w działaniu :)

Szyba zmrożona.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 397,72 KB

Ogrzwanie włączone.jpg
Plik ściągnięto 214 raz(y) 304,74 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-03-06, 15:29   

Jest to wsunięte pod szybę bez demontażu deski? Zasilanie lub sygnał dla przekaźnika jest podciągnięty z ogrzewania tylnej szyby? Nie ma w planie uruchomić produkcję, na zamówienie?
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-03-06, 19:07   

Sugestię by ten podgrzewacz był podpięty pod tylną szybę odrzuciłam ponieważ już kiedyś w innym samochodzie jechałam kilka godzin w b.bardzo mroźną i śnieżną noc (pewnie poniżej minus 20) i po prostu wycieraczki ciągle zamarzały. Co jakiś czas musiałam (pasażer) wyskakiwać i je otrzepywać. Myślę, że podobnie byłoby w Dusterze, dlatego teraz pomyślałam o ewentualnym ciągłym odladzaniu - by nie powtarzać tego wyjątkowo nieprzyjemnego manewru. Przy takim założeniu w wersji pierwotnej zaproponowano mi przewymiarowanie grzałki i elektroniczny regulator mocy (i nawet już go kupiłam), ale eksperymentalnie – na szybko, podłączono mi grzanie zrobione z wkładów od lusterek z allegro (pisałam o tym). Test nie wypalił. Teraz mam docelowy panel i dobrano mi tak moc by jednak nie musieć podpinać go do regulatora (regulator będzie wykorzystany do płynnej regulacji temperatury temp. siedzeń bo mata grzeje za mocno tzn. na początku jest OK, ale po kilku chwilach muszę już wyłączać.
Natomiast do załączania odladzania mam oddzielny przycisk i z uwagi na to, że to tylko 4A obyło się bez przekaźnika. Całość jest zabezpieczona zwykłym bezpiecznikiem 5A na kabelku oraz – z tego co wiem, już w samym panelu dwoma szeregowo podłączonymi wyłącznikami temperaturowymi. Jeden to 70st i ten jest powtarzalny tzn. może się wielokrotnie włączać i wyłączać, drugi to jednorazowy i chyba na max. 90st. Jak mnie zapewniano blacha miedziana jest minusem i ewentualne zwarcie do niej spowoduje zadziałanie bezpiecznika 5A a to ponoć na tyle mało, że nie ma groźby pożaru, bo od strony (wewnętrznej ) jest jakiś laminat odporny na grubo ponad 100 st. Wszystko sklejone i wypełnione silikonem wysokotemperaturowym ( przewody grzewcze też są w otoczce silikonowej).
Panel był wkładany od góry – ( to już drugi raz) samo wkładanie trwało 10 minut - tam jest taka szczelina na całej długości i uwaga może tam wpaść np. bilet parkingowy :) Za pierwszym razem (te słabe podgrzewacze) była obawa i sondowanie (kamerowanie) czy tam czegoś nie ma, bo np. na tej zamalowanej szybie są takie małe 3 otworki (w maskownicy) – pytano mnie o nie, ale nie potrafiłam ustalić (na forum) do czego służą (może jakieś czujniki?). Dlatego zrobili mi takie okienko w panelu grzewczym w tym miejscu :) Problem był z przeprowadzeniem kabelka zasilania i dlatego zdemontowano mi poszycie prawego słupka. Generalnie wydaje mi się, że sam montaż – jak się już wie, że tam nic nie ma, to chyba najprostsza rzecz w tej modernizacji.
Co do panelu to ostatecznie dobrano parametry optymalnie i po włączeniu grzania efekty są widoczne po ok. 1 minucie, a w temperaturach ujemnych wyłącznik 70 st się nie odłącza tzn. może grzać non stop – to widzę po wskaźniku napięcia.
I na koniec bonus – wypust z panelu (do ewentualnego wyjmowania panelu) przydaje się do przytrzymywania biletów parkingowych :)
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-03-14, 21:55   

W końcu dokończono mi montaż i w wiązce do odladzania znalazło się odgałęzienie do bezstopniowej regulacji podgrzewania siedzenia (foto dedykowanego gniazda zasilania poniżej). Jak widać (albo i nie) wiązka jest tak zrobiona, że ponoć gdyby potrzebny był regulator mocy w podgrzewaczu szyby to bez problemu można go wpiąć w to odgałęzienie. Na fotkach poniżej mam też widok końcowy przełączników i pokrętła regulatora, oraz – co może kogoś zainteresować widok gdzie upchnięto sam regulator (okolice schowka pasażera).

Wiązka odladzania .jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 104,68 KB

gniazdo z prądem o regulowanej mocy.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 107,75 KB

Widok przełączników i pokrętła .jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 158,54 KB

widok miejsca montażu.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 298,57 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13