czy ten typ tak ma ? |
Autor |
Wiadomość |
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-06-02, 06:39 czy ten typ tak ma ?
|
|
|
witam,
8K na liczniku. wracam z pracy i nic się nie dzieje. samochód postał 30 minut odpalam a tam kontrolka + "skontroluj start&stop" a potem "skontroluj układ hamulcowy". oczywiście ponownie włącz wyłącz silnik i nic nie pomogło. Przejechałem tak 2km odstawiłem auto na 3 godziny, ponowny rozruch silnika i co... ?? kontrolki i komunikatu BRAK :/
już zdążyłem się umówić do ASO ale znając życie to nic nie powiedzą.
pytanie do was i takich komunikatów: czy ten typ tak ma że sam się psuje a potem naprawia ? czy ktoś miał takie przypadek ? |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-06-02, 11:19
|
|
|
27k na liczniku i nie miałem takich atrakcji. Zostawiasz auto na ręcznym? Może tam jakiś czujnik się zablokował. |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-06-02, 14:33
|
|
|
mikeleft napisał/a: | 27k na liczniku i nie miałem takich atrakcji. Zostawiasz auto na ręcznym? Może tam jakiś czujnik się zablokował. |
Tak ręczny. Zobaczymy co w ASO powiedzą :/ |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-06-11, 06:18
|
|
|
Okazało się że błąd przez najprawdopodobniej spadek napięcia akumulatora. poza tym wgrali nowy soft ABS. Póki co cisza, mam nadzieję że nie do świąt Bożego Narodzenia, wtedy lubią się palić choinki ;) |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-06-22, 16:16
|
|
|
dalej to samo :/ |
|
|
|
krimar
Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021 Posty: 10
|
Wysłany: 2021-06-25, 08:20
|
|
|
Objawy wskazują na niedoładowany akumulator. Samochody ze S&S mają tzw inteligentny system ładowania, który działa praktycznie tak, że akumulator jest ładowany tylko w czasie hamowania (tzw system rekuperacji). Co prawda powinien tez być ładowany, gdy napięcie spadnie, ale wtedy wcześniej pojawiają się objawy jak opisałeś. jak ktoś jeździ po mieście i często hamuje nie będzie miał tego problemu, w trasie może się to zdarzyć. Nie wiem czy układ inteligentnego ładowania można wyłączyć systemowo, aby cały czas było pełne ładowanie. Na pewno można go wyłączyć sprzętowo odpinając cienki przewód od minusowej klemy akumulatora (dodatkowo przestaje wtedy działać system S&S). |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2021-06-25, 09:30
|
|
|
A cóż to za herezje ?? |
|
|
|
krimar
Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021 Posty: 10
|
Wysłany: 2021-06-25, 15:52
|
|
|
Te herezje to najnowsza myśl techniczna, akumulator jest celowo niedoładowany, aby w chwili hamowania akumulator mógł przyjąć maksymalną ilość energii. A jak jest niedołądowany to się zasiarcza, napięcie jeszcze mu spada i efekty jak u autora wątku. Akumulator zwykły się nie nadaje, musi być droższy w technologii EFB.
Więcej informacji https://www.autoexpert.pl...entne-ladowanie
Tutaj porównanie rocznych akumulatorów przy jeździe z odłączonym cienkim przewodem od klemy minusowej https://www.forumsamochod...447.htm#p787787 |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-06-25, 16:32
|
|
|
krimar napisał/a: | Te herezje to najnowsza myśl techniczna, akumulator jest celowo niedoładowany, aby w chwili hamowania akumulator mógł przyjąć maksymalną ilość energii.
|
Czyli to jest ta pseudo-ekologia . Pozostaje wziość w łape miernik i prostownik . Czy też nie można Super nowoczesne bezobsługowe g.wna . Dobrze wiedziałem co robię kupując klasyka . |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-06-26, 17:45
|
|
|
krimar napisał/a: | Objawy wskazują na niedoładowany akumulator. |
W ASO powiedzieli AKU sprawny w 100% |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-06-26, 18:17
|
|
|
Jakub napisał/a: | krimar napisał/a: | Objawy wskazują na niedoładowany akumulator. |
W ASO powiedzieli AKU sprawny w 100% |
Pomierzyłeś go ?i I ładowanie alternatora ?
Ja bym im nie wierzył . |
|
|
|
krimar
Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021 Posty: 10
|
Wysłany: 2021-06-27, 22:40
|
|
|
Pewnie akumulator i dobry, tylko po prostu niedoładowany.
W serwisie pewnie podłączyli na chwilę pod prostownik i energii starczyło na 2 tygodnie.
Na youtubie są filmiki jak odłączyć czujnik inteligentnego ładowania i przy okazji pozbyć się systemu start stop np https://www.youtube.com/watch?v=tQ3iU2M-oPI (co prawda po niemiecku ale obraz mówi wszystko) |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-07-03, 06:59
|
|
|
No i serwis wziął się do roboty. Klima też słabo chodziła i nie stabilnie. Okazało się że do wymiany wentylator kabiny + opornica i czujnik podciśnienia w serwie.
czekam na części... idą z Francji... |
|
|
|
Cytrynola
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021 Posty: 135
|
Wysłany: 2021-07-07, 13:50
|
|
|
A powiedzcie, jak w takim razie wygląda sprawa ręcznego doładowania akumulatora w takim inteligentnym systemie? Plus do czerwonego na akumulatorze, minus do masy i pójdzie, czy raczej jest szansa, że jakaś elektronika pójdzie, ale z dymem?
W życiu bym nie pomyślał, że będę musiał pytać o takie rzeczy. |
|
|
|
|