Gdzie jest mój płyn do chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-16, 18:11
|
|
|
lajkonik napisał/a: | A płożenie auta względem poziomu nie ma znaczenia? Ba ja uważam, że też ma. | Połozenie ma znaczenie . To oczywista oczywistość .
lajkonik napisał/a: | Czyli trzeba by sprawdzać zawsze na zimnym i w poziomej pozycji auta (bez krawężników, podjazdów, i in). | Dokładnie tak. Ewentualnie, w celach porównawczych (sprawdzenia czy nie ubywa) można byłoby robić przy jakimś pochyleniu, ale za każdym razem takm samym (np. w znanym nam, konkretnym miejscu pod domem, na parkingu itp.). |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
HuroN_PL
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 133 Skąd: Z Zaskoczenia
|
Wysłany: 2015-01-17, 02:19
|
|
|
moje zdanie:
położenie auta względem podłoża ma tylko i wyłącznie znaczenie do odczytu ( i to tylko 'ukośna kreska')
czemu?
ponieważ na zimnym silniku pojemność układu chłodzącego równa jest cont. (pomijam tu martwą przestrzeń reaktora, która musi być marginalna ze względów technicznych) |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-17, 03:11
|
|
|
Właśnie chodzi o odczyt... bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie twierdził, że położenie auta względem podłoża wpływa na objętość cieczy w układzie chłodzenia.
Dodam jeszcze, że położenie auta względem podłoża rownież nie wpływa na kolor (jego zmianę) płynu w układzie chłodzenia . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
BLONDI83
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 40 Dołączyła: 02 Paź 2013 Posty: 276 Skąd: ok. Częstochowy
|
Wysłany: 2015-01-17, 08:19
|
|
|
Koledzy.... ja w pon podjadę na oględziny i poszukamy sprawcy wycieku na pewno podzielę się z Wami, gdzie on się ukrywał. |
_________________ Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
|
|
|
|
lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-01-19, 08:11
|
|
|
A ja obstawiam, że nic Ci nie znajdą. |
_________________
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-21, 02:10
|
|
|
->BLONDI83: I nie lej już więcej koncentratu, tylko kup sobie wodę destylowaną (np. w hipermarkecie) i mieszaj z koncentratem w stosunku 1:1 - z tego co pamiętam to daje roztwór o temp. krzepnięcia ok. -35*C. Tyle w naszych warunkach klimatycznych wystarczy.
Po ostatnich zimach to mam wrażenie, że nawet -25-- -20*C wystarczyłoby... o ile nie mieszkamy/bywamy w Suwałkach . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
BLONDI83
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 40 Dołączyła: 02 Paź 2013 Posty: 276 Skąd: ok. Częstochowy
|
Wysłany: 2015-01-23, 08:25
|
|
|
Hej koledzy. Miałam się odezwać- nie odezwałam się odnośnie tego płynu. Niestety mam teraz inne rzeczy na głowie, (a raczej na kręgosłupie gdyż dwie sarny wpadły mi na auto (nie Dasti) ) i nawet nie mam jak podjechać z tym płynem, chcę Wam tylko powiedzieć, że co prawda po uzupełnieniu uciekło mi jak pisałam około 1 cm może 1,5 cm, ale więcej już nie ucieka... Więc chyba jest OK? Mógł sobie po uzupełnieniu, "wypić" trochę płynu? Jakby się sączyło to by go dalej ubywało, a tak jest już cisza....
DD - ja i tak rozcieńczyłam, trochę przeraził mnie ten zielony kolor koncentratu |
_________________ Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-29, 02:36
|
|
|
BLONDI83 napisał/a: | Jakby się sączyło to by go dalej ubywało, a tak jest już cisza.... |
To obserwuj dalej, może będzie dobrze .
BLONDI83 napisał/a: | DD - ja i tak rozcieńczyłam, trochę przeraził mnie ten zielony kolor koncentratu |
Aaa, to OK . Wiesz, odniosłem się do Twoich słów z poprzedniej strony wątku: BLONDI83 napisał/a: | Wczoraj dolałam oryginalny koncentrat, zobaczymy co dalej.... | Być może odebrałem je zbyt dosłownie . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
adamantos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 07 Maj 2021 Posty: 24
|
Wysłany: 2021-07-07, 08:10
|
|
|
kilka dni temu zauwazylem , ze w moim dusterze tez ubylo plynu. Gdy odbieralem smochod w maju poziom byl na max, a teraz zszedl do poziomu okolo 2 mm powyzej minimum. Przejechane mam 1100 km. Wg serwisu to normalne bo uklad sie prawdopodobnie odpowietrzyl.
Jednak gdy dolewalem plyn zaniepokoila mnie inna rzecz. Plyn w zbiorniczku wyrownawczym smierdzi. Trudno mi okreslic ten zapach, jest delikatnie mowiac nieprzyjemny. Czy to normalne? Jak to wyglada u Was? Mozecie sprawdzic? |
|
|
|
Slav
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Wiek: 55 Dołączył: 26 Maj 2020 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-08-11, 20:30
|
|
|
W moim też stwierdziłem spadek płynu poniźej minimum, doleję i zobaczę co będzie dalej. Dziwne to, bo jeśli nie ma wycieków (a nie ma, stwierdziłbym na polbruku) to płyn raczej nie paruje. |
|
|
|
|