1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie |
Autor |
Wiadomość |
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-07-25, 09:11
|
|
|
To czy został rozwiązany to się okaże po czasie |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-07-25, 11:33
|
|
|
tomszafa napisał/a: | To czy został rozwiązany to się okaże po czasie |
Sluszna uwaga (sam mialem podobne obiekcje wieczorem, ale ostatecznie postanowilem nie psuc ludziom dobrego mastroju ). Byc moze troche sie pospieszylem z odtrabieniem sukcesu (to sie okaze). Skoro jednak owa przypadlosc w Dusterze k. Dar1962 ostatnio jakby mocno przybrala na czestotliwosci wystepowania ("w ciągu ostatniego miesiąca mój egzemplarz po długim okresie spokoju dwukrotnie mi tak zastrajkował", a dawnej to bylo ok. 3-4 razy na rok), to licze na to, ze w miare szybko okaze sie, czy wgranie zmodyfikowanej mapy wtrysku pomoglo, czy nie. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-07-25, 15:37
|
|
|
nie omieszkam poinformować. Na razie pali jak tylko dotknę do kluczyka |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2013-07-29, 12:47
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | Na razie pali jak tylko dotknę do kluczyka |
Aaa, to jakaś modyfikacja zapłonu, że nie trzeba przekręcać |
_________________ Piotrek |
|
|
|
Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 82 Skąd: Breslau
|
Wysłany: 2014-01-10, 00:02
|
|
|
Problem będący tematem tego wątku dotknął również mnie. Podczas wizyty w ASO dowiedziałem się, że faktycznie jest odgórne zalecenie Renault nakazujące serwisom wgranie nowego oprogramowania w przypadku wystąpienia opisanych objawów. Ale żeby było ciekawiej, problem wcale nie musi zniknąć po aktualizacji. W trakcie rozmowy z serwisantem dowiedziałem się, że dostali szczegółowe instrukcje postępowania. Jeśli jakieś tam punkty instrukcji nie będą pasować do czegoś tam pod maską, to istnieje ryzyko, że problem powróci i wtedy pompka paliwa pójdzie do wymiany.
Tak więc problem jest nieco szerszy niż mozna było przypuszczać, ale Renault zna jego rozwiązanie i mieści się ono w ramach gwarancji. Po aktualizacji poproszono mnie tylko, żebym mniej więcej za miesiąc zadzwonił i powiedział, czy problem ustąpił, czy też nie. Jeśli przez ten czas nic się nie wydarzy, to już raczej wydarzyć się nie powinno. No a jeśli znowu któregoś pięknego dnia autko zastrajkuje, to dostanie nową pompkę. Tak czy inaczej myślę, że można spać spokojnie.
Edit: ponieważ problem pojawił się ponownie po niecałych 48 godzinach, samochód wylądował w serwisie, gdzie dostał nową pompkę paliwa i został poddany jeszcze jakimś zabiegom serwisowym zalecanym przez Renault. Po trzydniowej obserwacji przez serwisantów aktualnie znajduje się już pod moją opieką i obserwacją. Teoretycznie powinno być po sprawie. Teoretycznie... |
|
|
|
PIOTR_68
PIOTR_68
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 55 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-06, 14:19
|
|
|
U mnie było tak:
Przy przebiegu 43.000 nasiliły się objawy. Dławienie się zimnego silnika, trudny rozruch ...
Wizyta w serwisie i wykonane zabiegi:
- wgranie nowego softu
- oczyszczenie przepustnicy
- wymiana filtra powietrza
Efekt?
Rozruch bezproblemowy, ale na zimno silnik nadal się dławi, moc faluje.
Ciąg dalszy? Kolejna wizyta za tydzień ...
Wnioski:
1. Zaczyna mnie to powoli w...ć
2. Jeśli problemy z takim prostym samochodem są tak trudno rozwiązywalne, to strach pomyśleć o nowocześniejszych konstrukcjach
3. Wymiana filtra powietrza po 60.000 km to jakiś żart. Mój po 43 tys. przy normalnej eksploatacji auta wyglądał jakby ktoś nim czyścił kominek. |
|
|
|
_dust,er
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 55 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: ELA
|
Wysłany: 2014-03-06, 18:29
|
|
|
Witam w klubie. Mam to samo, myślałem że tak musi być, a to jednak jest wada. Samochód potrzebny mi jest praktycznie co dzień, nie mam czasu zostawiać go w ASO, niedługo czeka mnie przegląd po 2 latach, chyba że szybciej nakręcę kilomerty.. |
_________________
|
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-03-06, 18:40
|
|
|
filtr powietrza warto wymienić raz do roku, ja to robię sam każdej wiosny |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-03-06, 19:19
|
|
|
Dokładnie z tym filtrem to nie kumam ze filtr kabiny wymieniany co roku a tu co 3 lata albo przebieg to na pewno nie jest zdrowe dla silnika :( |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
PIOTR_68
PIOTR_68
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 55 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-15, 12:15
|
|
|
Wymiana softu po raz trzeci ...
Ostatnio raptem 2 tygodnie temu.
Ale - UWAGA - wygląda na to, że najnowszy Microsoft Windust działa !
Silnik odpala, przestał się dławić "na zimno".
Przy okazji przepytałem Doradcę serwisowego n/t pompy paliwa.
Twierdził, że absolutnie nie było żadnych zaleceń producenta w tej kwestii. |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-04-02, 07:36
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | filtr powietrza warto wymienić raz do roku, ja to robię sam każdej wiosny |
Nie popadajmy w przesade... robisz dosc male przebiegi roczne, z tego co pamietam tylko ok. 7kkm rocznie, czyli wymieniasz filtr powietrza co ok. 7kkm. Kto chetnemu zabroni ? Nikt . Silnikowi to z pewnoscia nie zaszkodzi, a producetowi filtrow i dystrybutorom zdecydowanie posłuży . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
rzekot
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 154 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-09, 02:34 1.6 - falujące obroty
|
|
|
w pierwszej fazie po uruchomieniu silnika - 1.6 benzyna bez LPG, często zdarza mi się słyszeć i widzieć na wskazówce obrotomierza wyraźne falowanie obrotów, które po rozgrzaniu się silnika oczywiście ustaje... auto jest nowe, ma przejechane ok. 1500 km... niby nic ale przyznam trochę ta sytuacja mnie irytuje, nie wiem czy coś z tym robić, czy zostawić jak jest i samo się ułoży:) dzięki |
_________________ prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:) |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-04-09, 05:59
|
|
|
Jechac do ASO na wgranie softu do kompa. |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
Meikyo
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 37 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2014-04-09, 20:12
|
|
|
A jak to jest w przypadku LPG? Może ktoś się orientuje?
U mnie na niskich obrotach też występuje lekkie falowanie. Nic drastycznego, ale daje sie zauważyć. Gość w serwisie przy przegledzie po 100 km stwierdził, ze jest to wynik tego, ze komputery (gazu i standardowy, samochodu) muszą się "dogadywac" stąd na niskich obrotach taki efekt.
Jak uważacie, ścigać, czy faktycznie TTTM? |
|
|
|
rzekot
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 154 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-09, 23:07
|
|
|
no więc jak mówię u mnie dokładnie to samo, chociaż silnik jest bez LPG, więc nie musi się z nikim dogadywać chyba, ze ze mną:) jeżeli ktoś mi powie, że nie ma to ujemnego wpływu na silnik i nie nasili się np. zima to skłonny jestem z tym dalej jeździć. a swoją drogą, czy wgrywanie nowego softu w ASO to normalna procedura, czy może się coś jeszcze bardziej przy tej okazji pokrzaczyć i lepiej nie ruszać w myśl zasady że lepsze jest złem dobrego, dzięki. |
_________________ prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:) |
|
|
|
|