Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr FAP lub DPF ?
Autor Wiadomość
SE-MEN

Marka: dacia
Model: duster
Napęd: 4x2
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 182
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-09-17, 10:45   Filtr FAP lub DPF ?

Drodzy użytkownicy tegoż urządzenia czy moglibyście przybliżyć (czyt. wytłumaczyć) temat oddnośnie eksploatacj , oczyszczania , problemów z tym związanych .
Cały czas spotykam się z opiniami że jest to wielki problem taki filtr cząstek stałych wysokie koszty naprawy w razie awari i wogle lepiej gdyby tego niebyło a jak zapytałem delikwenta co siał defetyzm czy zna kogokolwiek co miał problem z takim urządzeniem to się okazuje że wzasadzie to nikogo nie zna ale w internecie "pisali" ;-)
No to właściwie jak to jest :roll: :?: :!:
Miał już ktoś jakieś doświadczenia związane z Dasterem + FAP
_________________
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 11:01   

Jak narazie nic nie zauwazylem :(
jak narazie mam 5 tys zrobione wiec i DPF pewnie czysty jest :)
PS przy okazji sie zapytam jak ty to robisz ze masz spalanie ponizej 5 ???? ja takiego czegos nie potrafie uzyskac chyba ma za ciezka noge :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
SE-MEN

Marka: dacia
Model: duster
Napęd: 4x2
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 182
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-09-17, 11:30   

poprostu staram się jeździć delikatnie do około 2,5 tyś/obr spalanie małe jest tylko w mieście na trasie wzrasta ale średnia jest zadawalająca :mrgreen:
_________________
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 11:36   

Czyli moje spalanie jest adekwatne do mojej nogi :)
PS ile masz juz nalatane ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-09-17, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-17, 11:36   

Problemy z FAP/DPF ujawniaja sie powyzej jakis przebiegow, czasem jest to 50tys a czasem 150tys km, zalezy jak kto jezdzi.
Znam przypadki ktorzy mieli czysczenie DPF(w serwisie) juz przy przebiegach rzedu 20tys i wlasnie przez taka ekonomiczna jazde(Nissan Quasqhai dci110 - czyli silnik jak w Dusterze). U kolegi w Oplu przy 170tys wycinka i tak bym mogl duzo wymieniac.
Ogolnie nowe diesle z tymi urządzeniami nie lubia ekonomicznej jazdy, czasami trzabe im dac po garach (jak to sie mowi) :mrgreen:
Wlasnie to ustrojstwo bylo jednym z powodo dlaczego nie kupilem diesla, chociaz mialem i wiem jaka dynamika dysponuja diesle w porownaniu do mojej benzynki :-P
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-17, 11:38   

BoloSr napisał/a:
Czyli moje spalanie jest adekwatne do mojej nogi :)
PS ile masz juz nalatane ???


I tu sie powinienes cieszyc bo tylko da ci to, ze DPF wytrzyma dłuzej. ;-)
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 11:38   

Moze w Nissanie nie ma takiego wypalania jak w Dacia i tu jest problem ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-17, 11:39   

BoloSr napisał/a:
Moze w Nissanie nie ma takiego wypalania jak w Dacia i tu jest problem ???


Ale przeca to to samo, no ale moze soft jest inny, kto tam ich wie ;-)
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 11:39   

tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Czyli moje spalanie jest adekwatne do mojej nogi :)
PS ile masz juz nalatane ???


I tu sie powinienes cieszyc bo tylko da ci to, ze DPF wytrzyma dłuzej. ;-)


Wychodzi na to ze w kazdy weekend robie trase i przez to auto ma sie dobrze jak narazie :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 11:40   

tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Moze w Nissanie nie ma takiego wypalania jak w Dacia i tu jest problem ???


Ale przeca to to samo, no ale moze soft jest inny, kto tam ich wie ;-)


moze tak a moze nie widziales jak wyglada kolektor wydechowy w Daci z DPF ma dodatkowy wtryskiwacz a nissan moze tego nie miec :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-17, 11:41   

Poza tym te filtry nie lubia jazdy na krotkich odcinkach, znaczy jazda po kilka km dziennie , np. krotka jazda po miescie czesto.
One lubia dluzsze trasy.
Takze kupowanie diesla do jazdy po miescie moim zdaniem mija sie z celem na dluzsza mete. No chyba, ze ktos zmienia auta np. co 3 lata to wtedy nie ma sie czym martwic. :mrgreen:
Martwic sie bedzie nastepny wlasciciel :-/
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 11:44   

Dlatego jak diesle to tylko nowy albo od wlasciwego czlowieka :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
SE-MEN

Marka: dacia
Model: duster
Napęd: 4x2
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 182
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-09-17, 12:01   

ja znaczy mój DD przelataliśmy lekko ponad 10 tysi średni dystans jaki codziennie pokonuje to około 60 km 30 w jedną stronę także mam czas na ewentualne "wypalanie" a co będzie dalej czas pokaże ale trzymam nogę na pulsie ;-)
_________________
 
     
SE-MEN

Marka: dacia
Model: duster
Napęd: 4x2
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 182
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-09-17, 12:09   

Cytat:
moze tak a moze nie widziales jak wyglada kolektor wydechowy w Daci z DPF ma dodatkowy wtryskiwacz a nissan moze tego nie miec :)

a może ktoś ma i może udostępnić schemat dotyczący układu wydechowego cobyśmy wiedzieli i widzieli o czym rozmawiamy
_________________
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 12:48   

musze sie z kumplem spotkac w koncu i zatwic sobie to co trza bo widze ze nikt tego nie ma :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10