Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony wybrać ?
Autor Wiadomość
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-19, 23:10   

Nie wiem czy to nie przedwczesny wniosek, ale widzę że użytkownicy z AWD mają tendencją do kupowania droższych opon. Ciekawe czy ma to związek z wyższą ceną zakupu auta.
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-01-20, 07:55   

Po prostu da się dalej wjechać, żeby dalej wracać po ciągnik. :mrgreen:
 
     
Long Man

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 27 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-01-20, 13:20   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Ja dostałem auto na Conti Cross Contactach, niby też wielosezonowych.

To nie są opony wielosezonowe, ASO wprowadzają klientów w błąd. Są to opony letnie M+S, wystarczy sprawdzić na stronie producenta
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2020-01-20, 13:40   

Marek1603 napisał/a:
Po prostu da się dalej wjechać, żeby dalej wracać po ciągnik. :mrgreen:
w ten oto sposób łączy się przyjemne (off road) z pożytecznym (ruch na świeżym powietrzu :lol:
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-01-20, 18:13   

Long Man napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Ja dostałem auto na Conti Cross Contactach, niby też wielosezonowych.

To nie są opony wielosezonowe, ASO wprowadzają klientów w błąd. Są to opony letnie M+S, wystarczy sprawdzić na stronie producenta

Chyba każdy kto miał prawdziwą zimówkę kapnie się , że to CCC to opony letnie :lol:
Napis M+S to jakiś żart i wcale nieśmieszny .
 
     
tommylee1

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 130
Wysłany: 2020-01-20, 21:44   

Miałem napisać jak wrócę z wyjazdu ale pisze już dziś, przed powrotem.
Ani trochę nie żałuję, że zdecydowałem się na zimówki. Choć nie ma tu wiele śniegu ale sa zmienne warunki drogowe. Jedziemy przez Karpacz dolny zero śniegu, 4 km dalej w Górnym Karpaczu, snieg już jest a na drodze lód. I to jest główny argument za zimówkami. W dużym śniegu praktycznie wszystko pojedzie na lodzi już mało co.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-21, 00:55   

LESNICZYy napisał/a:
Long Man napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Ja dostałem auto na Conti Cross Contactach, niby też wielosezonowych.

To nie są opony wielosezonowe, ASO wprowadzają klientów w błąd. Są to opony letnie M+S, wystarczy sprawdzić na stronie producenta

Chyba każdy kto miał prawdziwą zimówkę kapnie się , że to CCC to opony letnie :lol:
Napis M+S to jakiś żart i wcale nieśmieszny .


Pozwolę sobie się nie zgodzić. Choć na wstępie podkreślę:
1) oznaczenie M+S jest stosowane w wielu oponach zbyt optymistycznie, i to jest fakt (mówiąc prosto producenci często lęcą w bambuko klepiąc "emeskę" na typowej letniej)
2) w oponach terenowych często też jest M+S, choć typowy AT lub MT nie ma ani pół lamelki zimowej. Mimo to, producent dopusza (niby) jej używanie w warunkach zimowych (a może bardziej ma na myśli błoto?).
3) a czyż właśnie opony letnie, z oznaczeniem M+S, to nie opony wielosezonowe (przynajmniej w rozumieniu producenta)?

Teraz puenta.
Porównajmy bieżnik Michelina Cross Climata (czy jak tam ten nowy model się nazywa, niby opona letnia z homologacją zimową, na nasze - "wielosezon") z rzeczonym Contikiem.
Conti ma przynajmniej jakieś lamelki, które mogą udawać, że są przydatne w warunkach zimowych.
Misiek to typowe lato (lata temu takie/podobne kierunki <skrót myślowy od kierunkowej opony> to było typowe lato, i to o sportowym zacięciu). A wszyscy pieją jaki to ten Michelin nie jest super zimowy.
Moim zdaniem, Continental ma większe prawo nazwać swojego Crossa M+S, bo bieżnik przynajmniej udaje że coś w śniegu i błocie "pociągnie". W Miśku - dla mnie to lato.

PS. Oczywiście moje rozważania są czysto teoretyczne, Miśków nie miałem, Contiki zmieniłem na zimówki przed "Zimą". Może w przyszłym sezonie specjalnie spóźnię się z wymianą, i zobaczę tą "zimowość" CrossContactów w praktyce ;-) .
Nie żebym robił antyreklamę Michelinom, ale znam dwa przypadki przedwczesnej wymiany tychże opon na typowe "zimówki". Skrajnie różne auta i rozmiary, ale mniejsza o to - zdanie na temat ich "wielosezonowości" mam wyrobione. Dodam, że w obu przypadkach była to wymiana na budżetowe zimówki, po "taniości". Ciekawe dlaczego?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-01-21, 17:08   

Opona zmowa to przede wszystkim miększa mieszanka gumy i żaden napis M+S nie czyni z typowo letniej CCC opony zimowej . Zimowa ma oznaczenie w postaci płatka śniegu z górą .
Opony AT i MT to opony terenowe nie zimowe z powodu mieszanki i bieżnika . Sam objeździłem 4 zimy na AT-ekach w Suzuki Jimny ale wole zimówki .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-21, 22:53   

Zauważ, że to samo można by powiedzieć o Michelinie Cross Climacie.
A tak na logikę, to opona opisana jako M+S też powinna być ''miększa'' niż typowa letnia.

Nie żebym jakoś tam specjalnie bronił serwisów/salonów Dacii, ale jeśli tutaj ktoś kogoś wprowadza w błąd, to Continental swoich klientów (w tym przypadku Dacię jako firmę, albo i cały koncern, jeśli któreś Renault/Nissany też na takich wypuszczają).

Co do płatka śniegu na tle góry, widziałem Falkena o nazwie <cośtamAllSeason> z oznaczeniem M+S oraz tymże płatkiem śniegu. To jako to jest opona wg producenta?
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2020-01-21, 23:18   

https://www.continental-o...crosscontact-lx
I wszystko jasne.
_________________
Piotrek
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-23, 23:38   

OK - mój błąd.
Faktycznie ci z Continentala uważają tą oponę za letnią. Jutro postaram się zweryfikować napisy na boku opony.
Czyli jednak salony/serwisy Dacii wprowadzają klientów w błąd, a nie Continental jako taki.
Na swoje usprawiedliwienie dodam, że zasugerowałem się wyglądem bieżnika (no i tym, co usłyszałem przy odbiorze auta). Wszystkie klocki są ponacinane lamelkami, które są typowe dla zimówek i ewentualnie wielosezonów, za to nie występują przy oponach letnich.

PS.
Czyli dobrze, że wziąłem "zimówki". Co i tak planowałem. Pozostaje pytanie, o terenowe walory tychże opon, którymi to chwali się Continental. Skoro to opona letnia, to ma za twardą mieszankę żeby "pracować" w błocie.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-01-24, 15:41   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Skoro to opona letnia, to ma za twardą mieszankę żeby "pracować" w błocie.

Nie nie ma , jestem nawet pod wrażeniem jak idzie przez błoto :mrgreen: . Sprawdzone w praktyce , dlatego nie zakładam AT bo po co :roll:
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-24, 20:48   

Ta dyskusja zatacza coraz szersze kręgi.
Nawet "Auto Świat" zabrał dziś głos:

https://www.auto-swiat.pl...rcc=ucs&utm_v=2
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-24, 23:13   

LESNICZYy napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Skoro to opona letnia, to ma za twardą mieszankę żeby "pracować" w błocie.

Nie nie ma , jestem nawet pod wrażeniem jak idzie przez błoto :mrgreen: . Sprawdzone w praktyce , dlatego nie zakładam AT bo po co :roll:


No właśnie - patrząc na bieżnik, conti to typowa opona wielosezonowa. I ma oznaczenie M+S, (sprawdzałem), więc niejako z definicji ma bardziej miękką mieszankę niż typowy letniak.

I teraz powstają wątpliwości. Skoro Conti na swojej stronie chwali się, że ten model to opona letnia, to co robi na jej boku oznaczenie M+S (z angielskiego błoto i śnieg)?. Przecież jeżeli mamy oponę przystosowaną do pracy w błocie i/lub śniegu, a nie jest to typowa zimówka, to w gruncie rzeczy (tak na chłopski rozum) mamy do czynienia z oponą wielosezonową.
Krótkie pytanie
- dlaczego opona letnia ma oznaczenie M+S, i co one w takim wypadku właściwie oznacza?.

PS. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale mam dziwne wrażenie, że Conti Cross Contact LX (zarówno 1 jak i 2) były projektowane jako typowy wielosezon, ale z racji tego, że mają "padłe" parametry w warunkach zimowych, to Continental woli się tym zbytnio nie chwalić, i w zależności od sytuacji, albo udaje że to "typowe lato" (jak na ich stronie), albo (ponieważ gdzieś tam na boku małym druczkiem dodali M+S), że to wielosezon.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-02-03, 00:09   

Cześć.
Też mam "wielosezonowe" opony M+S. W Zieleńcu pod górę napęd 4x4 dawał radę, ale w dół potrzebowałem ponad 100m, żeby zahamować z prędkości 30km/h.

Także kolejna ściema sprzedażowa salonu Dacii.

Teraz kupiłem Matador mps400 variant all weather 2 3pmsf. Test za dwa tygodnie... jeżeli będzie śnieg.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10