|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Filtr FAP lub DPF ? |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej Zajczuk
AjZ
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Wiek: 68 Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 86 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-09-20, 21:18
|
|
|
BoloSr napisał/a: | musze sie z kumplem spotkac w koncu i zatwic sobie to co trza bo widze ze nikt tego nie ma :( |
A co niby trzeba mieć? |
_________________ Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1,6 |
|
|
|
Gulliver
Marka: Dacia
Model: Duster/1310
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: DG
|
Wysłany: 2016-04-20, 15:24
|
|
|
Ktoś podzieli się uwagami co do FAPa? Najlepiej ktoś kto jeździ głównie po mieście |
_________________
|
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2016-04-20, 16:38
|
|
|
Ogólnie nie ma się za bardzo czym przejmować.
Masz nowe autko, więc można spać spokojnie.
Podstawowa zasada, jeśli cały czas kręcisz w koło ,,komina,, to przynajmniej raz w miesiącu knkretnie przegonić go w trasie, dobrze się sprawdza zabawa w grząskich piaskach, obciążenia i obroty które tam występują dobrze wpływają na fapa, choć niekoniecznie na sprzęgło i spalanie. Jeśli często się zatrzymujesz tzn. gasisz odpalasz, tzw krótkie odcinki, to częściej przeganiać i powinno być ok.
Nie ,,zamulać, przeciążać silnika - np. 50 km/h przy +- 1300 obr/minna 6 biegu (cierpi nie tylko fap ale i dwumasa.
Samo wypalanie fapa odbywa się automatycznie, to komputer decyduje kiedy to następuje bez żadnej informacji dla kierowcy. Chyba że wykonuje się programowo przymusowe wypalanie, ale to inna bajka.
Przykładowo, w moim fapie program wykrył 24,22 G sadzy.
Duster nalatał ponad 100 kkm, ze mną ponad 10 kkm i na razie nie mam z nim problemów, użytkuję go przeważnie ok 40 km dziennie 50/50 miasto i drogi powiatowe, czasami w terenie i dobrze służy jako ciągnik da kempingu. |
|
|
|
Gulliver
Marka: Dacia
Model: Duster/1310
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: DG
|
Wysłany: 2016-04-21, 11:22
|
|
|
Darek, trochę mnie uspokoiłeś w temacie FAPa, ale równocześnie zasiałeś niepokój w związku z dwumasą. Teraz ten temat przeczytam |
_________________
|
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2016-04-21, 14:59
|
|
|
Też nie ma tragedii, trzeba stosować się do kilku podstawowych zasad to powinno długo posłużyć.
Na niskich biegach starać się nie wciskać energicznie pedału gazu, nie ,,szarpać,, silnikim
Nie zamulać na wysokich biegach, bardziej szkodzi niż szarpanie.
Starać się nie ruszać z piskiem opon
Ja jeszcze stosuję zasade odpalenie i gaszenie silnika (czy to zimny cz gorący) na wciśniętym pedale sprzęgła.
Tyczy się to wszystkich samochodów wyposażonych w dwumase nie tylko diesla.
Nie znaczy to że jak ktoś nie będzie przestrzegał zasad to dwumasa padnie po kilku tys.km. Ogólnie jest to wytrzymała część, pomijając wady fabryczne , co też mają miejsce.
To jeszcze nie wszystoko.
Turbina też jest zagrożona, nie pomijając układu paliwowego, pompy i wtrysków CR.
Traz może się nasuwać pytanie, ,,ale kupiłam samochód,, nic podobnago.
Przy prawidłowej eksploatacji, posłuży wiele lat i jeszcze dużo więcej kilometrów.
Na ogół są to trwałe i sprawdzone jednostki. |
|
|
|
Gulliver
Marka: Dacia
Model: Duster/1310
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: DG
|
Wysłany: 2016-04-22, 07:57
|
|
|
Często jak czytam o dieslach to pytam siebie- dlaczego nie wybrałem benzyny? A powiedz mi Darku, bo z tego co czytam to masz zdroworozsądkowe podejście poparte wiedzą techniczną- lejesz coś ekstra do baku? Z ropą różnie bywa nawet na tzw markowych stacjach. W promocji kupiłem depresatory i cały rok je dolewam, ale na forum daci (i nie tylko) użytkownicy klekotów piszą o polecanym przez taxiarzy sposobie- dolewaniu mixolu by smarowanie było lepsze. Podobno paliwo mamy suche a mixol pomaga, wycisza pracę silnika. Warto, nie spieprzę nic? |
_________________
|
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2016-04-22, 15:04
|
|
|
Od samego początku, jak kupiłem Dustera tankuję wyłącznie na stacji renomowanej. Jakoś tak nabrałem przekonania do Statoil i trzymam się tylko tej stacji. Co trzecze tankowanie, zalewam miles Plus, ponoć zawiera już w sobie detergenty i środki poprawiające pracę silnika.
Dolewaniem innych dodatków się nie bawię, bo potem nie wiadomo co mogło by zaszkodzić.
Co do mixolu, owszem dobry jest ale do silników starszej generacji, sam dolewam do swojego starego klekota.
Natomiast do dci, to już bym się zastanowił, dla pompy by pomógł, wtryski CR , turbina, nie wiadomo, jak by to się spalało, czy w spalinach nie ma jakichś pozostałości po oleju, które mogły by się osadzać na łopatkach. Jeszcze pozostaje problem fapa, czy też tam nie będzi się coś z czasem bardziej osadzać po mixolu.
Do tego nie mam jakiegoś wyjaśnienia naukowego, piszę to z własnego rozumowania, doświadczenia.
Z programu diagnostycznego wynika że mam w swoim ok. 25 G sadzy już po wypaleniu i nic się niepokojącego nie dzieje.
Oczywiście ostateczny wybór należy do użytkownika, i nic tego nie zmieni |
|
|
|
Gulliver
Marka: Dacia
Model: Duster/1310
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: DG
|
Wysłany: 2016-04-25, 07:52
|
|
|
Dzięki Darku za wyjaśnienia! Widzę że robimy podobnie- co 3-4 tankowanie paliwka premium i wierzymy że jest lepiej ;) a mixol faktycznie zostawię dla Ursusa, ten to nawet małego kotka przepali. |
_________________
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2016-04-25, 10:44
|
|
|
Gulliver napisał/a: | robimy podobnie- co 3-4 tankowanie paliwka premium i wierzymy że jest lepiej ;) |
Też tak robię i "wierzę", że to pomaga zachować wtryski w lepszej kondycji, bo przecież nie ma na to żadnych dowodów. Gdzieś widziałem testy z jazdy na zwykłym paliwie/dieslu i paliwie premium - zdaniem ich autorów, nie było różnicy. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
Gulliver
Marka: Dacia
Model: Duster/1310
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: DG
|
Wysłany: 2016-04-25, 12:20
|
|
|
Cytat: | Gdzieś widziałem testy z jazdy na zwykłym paliwie/dieslu i paliwie premium - zdaniem ich autorów, nie było różnicy. |
Mało tego, na forum Daci ktoś lał tylko i wyłącznie paliwo premium, chuchał dmuchał i mu wtryski poszły. I bądź tu mądry i pisz wiersze. |
_________________
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2016-04-25, 12:50
|
|
|
Póki tanio (dziś w Lublinie po 3,99 na kilku stacjach Orlen i Lotos) możemy od czasu do czasu przepalać premium |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|