|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
DUSTER 1,2 TCE |
Autor |
Wiadomość |
juras01
Marka: TOYOTA
Model: AURIS
Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: 2014-04-03, 20:31 DUSTER 1,2 TCE
|
|
|
Cześć
czy ktoś jeździł już Dusterem z tym silnikiem ? Jeśli tak to poproszę o wrażenia. Dzwoniłem dziś do Renault Zdunek w Gdyni, ale wersji demo z tym motorem jeszcze nie mają. |
|
|
|
mysza2111
Marka: kross
Model: city best
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-09-16, 20:50
|
|
|
trochę jakbym podbijał ale odpowiedzi nie widać a tez jestem zainteresowany. wg producenta najlepsze spalanie i osiągi z benzynowych. ma ktoś i może podzielić się wrażeniami? i jka to jest z tym downsaizingiem - silnik szybciej sie psuje w takim samochodzie? |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-09-16, 21:27
|
|
|
nie miałem okazji przejechac się tą wersją ale dane techniczne mówią że jest lepiej od dyzla: 10.4 s vs 12.2 0-100. Wynika to z faktu, że moment max TCe jest @2000 gdy w dCi @1750 (w 1.6 @3750 - trzeba nieźle piłować żeby cokolwiek wykrzesać). Co prawda to "tylko" 200Nm (dCi=240) ale więcej niż w zwykłym z jego 148Nm. Skrzynia (inna niż dCi) jest prawdopodobnie zestopniowana mniej więcej proporcjonalnie do obrotów mocy maksymalnej (czyli większe przełożenia) i dynamika TCe jest porównywalna lub lepsza niż dCi. To tak teoretycznie....
Ja się zdecydowałem (a raczej przekonałem MLP) na dCi110 nie ze względu na oszczędzanie paliwa (droższe auto nigdy mi się nie zwróci w paliwie) tylko właśnie ze względu na dynamikę auta. Pod koniec 2013 jeszcze nie było TCe w sprzedaży. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-09-17, 08:14
|
|
|
RamoDuster napisał/a: | Ja się zdecydowałem (a raczej przekonałem MLP) na dCi110 nie ze względu na oszczędzanie paliwa (droższe auto nigdy mi się nie zwróci w paliwie) tylko właśnie ze względu na dynamikę auta. Pod koniec 2013 jeszcze nie było TCe w sprzedaży. |
Ale też wybrałeś 4x4 (to się nigdy w trakcie eksploatacji nie zwróci w sensie finansowym), a nie mam takiej wersji z silnikiem 1,2 TCe. Uważam, że w przypadku tych, którzy jeżdżą co najmniej 25 tys. km rocznie w dłuższej eksploatacji jednak diesel się zwraca, a przynamniej opłaca finansowo. Moja Rumunka pali średnio 6,5/100. Sądząc z relacji kolegów, którzy jeżdżą na benzynie 1,6, różnica w spalaniu wynosi ok. 2-3 litry na 100 km (biorąc pod uwagę fakt, ze większość to jazdy na dystansie ok. 20 km, raczej 3 l), co daje 10-15 zł na 100 km. w ciągu roku zatem na paliwie oszczędzam 2,5 - 3,5 tys. zł; zapewne faktycznie ok. 3 tys. zł. Po trzech latach zwraca się zatem cena zakupu.
Ja też traktowałem jednak jako podstawową cechę wyboru dynamikę, a nie korzyści wynikające ze spalania. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-09-17, 12:22
|
|
|
piku napisał/a: | Ale też wybrałeś 4x4 (to się nigdy w trakcie eksploatacji nie zwróci w sensie finansowym) | jasne... ale zawsze chciałem mieć 4x4 nawet jeśli takie na niby... :)
piku napisał/a: | , a nie ma takiej wersji z silnikiem 1,2 TCe. | no właśnie. I nie widzę uzasadnienia dla jej braku...
piku napisał/a: | Uważam, że w przypadku tych, którzy jeżdżą co najmniej 25 tys. km rocznie w dłuższej eksploatacji jednak diesel się zwraca, a przynamniej opłaca finansowo. Moja Rumunka pali średnio 6,5/100. Sądząc z relacji kolegów, którzy jeżdżą na benzynie 1,6, różnica w spalaniu wynosi ok. 2-3 litry na 100 km (biorąc pod uwagę fakt, ze większość to jazdy na dystansie ok. 20 km, raczej 3 l), co daje 10-15 zł na 100 km. w ciągu roku zatem na paliwie oszczędzam 2,5 - 3,5 tys. zł; zapewne faktycznie ok. 3 tys. zł. Po trzech latach zwraca się zatem cena zakupu. | ta kalkulacja jest obarczona błędem że po kilku latach eksploatacji cena benzynowca i dizla będzie taka sama a to nieprawda. De facto ta różnica jest mniejsza czyli zwrot jest szybciej lub przy mniejszym przebiegu rocznym.
Jedyne czego się boję w dCi to zimy i problemów z odpalaniem... zobaczymy. |
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2014-09-17, 12:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-09-17, 12:35
|
|
|
RamoDuster napisał/a: | piku napisał/a: | Ale też wybrałeś 4x4 (to się nigdy w trakcie eksploatacji nie zwróci w sensie finansowym) | jasne... ale zawsze chciałem mieć 4x4 nawet jeśli takie na niby... :)
piku napisał/a: | , a nie ma takiej wersji z silnikiem 1,2 TCe. | no właśnie. I nie widzę uzasadnienia dla jej braku...
piku napisał/a: | Uważam, że w przypadku tych, którzy jeżdżą co najmniej 25 tys. km rocznie w dłuższej eksploatacji jednak diesel się zwraca, a przynamniej opłaca finansowo. Moja Rumunka pali średnio 6,5/100. Sądząc z relacji kolegów, którzy jeżdżą na benzynie 1,6, różnica w spalaniu wynosi ok. 2-3 litry na 100 km (biorąc pod uwagę fakt, ze większość to jazdy na dystansie ok. 20 km, raczej 3 l), co daje 10-15 zł na 100 km. w ciągu roku zatem na paliwie oszczędzam 2,5 - 3,5 tys. zł; zapewne faktycznie ok. 3 tys. zł. Po trzech latach zwraca się zatem cena zakupu. | ta kalkulacja jest obarczona błędem że po kilku latach eksploatacji cena benzynowca i dizla będzie taka sama a to nieprawda. De facto ta różnica jest mniejsza czyli zwrot jest szybciej lub przy mniejszym przebiegu rocznym.
Jedyne czego się boję w dCi to zimy i problemów z odpalaniem... zobaczymy. |
u mnie jedna zima zaliczona i problemow zero :)
ino lac dobry ON i bedzie oki a nie byle co :) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-09-17, 12:41
|
|
|
Jeździłem na jeździe próbnej. Może troche nie miarodajne ale mi się silniczek naprawde podobał. Fajnie się zbierał, 6 biegów, duża elastyczność. Naprawde bardzo pozytywnie byłem zaskoczony jak to jeździ. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-09-17, 17:07
|
|
|
Panowie, gdyby w chwili, gdy potrzebowałem kupić auto był Duster 1,2 TCe 4x4 zapewne bym go wziął. Nie widzę żadnego powodu, żeby nie było takiego silnika, ale... nie wiemy wszystkiego, co wiedzą konstruktorzy Dacii i Renault. Otóż miałem okazję jeździć Superbem w Dieslu i automacie - człowiek ze Skody poinformował mnie, że skrzynia jest 6, a nie 7 biegowa, bo ta druga nie wytrzymałaby czegoś tam (czym się charakteryzuje diesel - pewnie chodzi o moment obrotowy). Zatem i w przypadku Dacii może być jakaś nam nie znana przyczyna konstrukcyjna.
Zimą nie miałem żadnych problemów z odpalaniem. Podobno silniki common rail są na to bardziej odporne niż zwykłe staromodne diesle (z Octavia na pompowtryskiwaczach tez nie miałem problemu z odpalaniem zimą - raz, gdy mi wysiadł akumulator). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-09-17, 22:47
|
|
|
piku napisał/a: | bo ta druga nie wytrzymałaby czegoś tam (czym się charakteryzuje diesel - pewnie chodzi o moment obrotowy). | to jest powód dla którego w VW Sharan wersja 4Motion (czyli 4x4) była tylko z silnikami 115KM choć w ogóle były też 130 i 150KM. Podobno tylny dyfer nie wytrzymywał mocniejszych silników. Tak czy siak nie ma co biadolić nad czymś czego nie ma i cieszyć się z tego co jest.
PS: Dziś znów MLP pozwoliła mi troszkę pojeździć... chyba w końcu wywalę mojego wieśwagena... :) |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|