Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DUSTER 1,2 TCE
Autor Wiadomość
juras01

Marka: TOYOTA
Model: AURIS
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 2014-04-03, 20:31   DUSTER 1,2 TCE

Cześć
czy ktoś jeździł już Dusterem z tym silnikiem ? Jeśli tak to poproszę o wrażenia. Dzwoniłem dziś do Renault Zdunek w Gdyni, ale wersji demo z tym motorem jeszcze nie mają.
 
     
mysza2111

Marka: kross
Model: city best
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-09-16, 20:50   

trochę jakbym podbijał ale odpowiedzi nie widać a tez jestem zainteresowany. wg producenta najlepsze spalanie i osiągi z benzynowych. ma ktoś i może podzielić się wrażeniami? i jka to jest z tym downsaizingiem - silnik szybciej sie psuje w takim samochodzie?
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-09-16, 21:27   

nie miałem okazji przejechac się tą wersją ale dane techniczne mówią że jest lepiej od dyzla: 10.4 s vs 12.2 0-100. Wynika to z faktu, że moment max TCe jest @2000 gdy w dCi @1750 (w 1.6 @3750 - trzeba nieźle piłować żeby cokolwiek wykrzesać). Co prawda to "tylko" 200Nm (dCi=240) ale więcej niż w zwykłym z jego 148Nm. Skrzynia (inna niż dCi) jest prawdopodobnie zestopniowana mniej więcej proporcjonalnie do obrotów mocy maksymalnej (czyli większe przełożenia) i dynamika TCe jest porównywalna lub lepsza niż dCi. To tak teoretycznie....
Ja się zdecydowałem (a raczej przekonałem MLP) na dCi110 nie ze względu na oszczędzanie paliwa (droższe auto nigdy mi się nie zwróci w paliwie) tylko właśnie ze względu na dynamikę auta. Pod koniec 2013 jeszcze nie było TCe w sprzedaży.
 
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-17, 08:14   

RamoDuster napisał/a:
Ja się zdecydowałem (a raczej przekonałem MLP) na dCi110 nie ze względu na oszczędzanie paliwa (droższe auto nigdy mi się nie zwróci w paliwie) tylko właśnie ze względu na dynamikę auta. Pod koniec 2013 jeszcze nie było TCe w sprzedaży.


Ale też wybrałeś 4x4 (to się nigdy w trakcie eksploatacji nie zwróci w sensie finansowym), a nie mam takiej wersji z silnikiem 1,2 TCe. Uważam, że w przypadku tych, którzy jeżdżą co najmniej 25 tys. km rocznie w dłuższej eksploatacji jednak diesel się zwraca, a przynamniej opłaca finansowo. Moja Rumunka pali średnio 6,5/100. Sądząc z relacji kolegów, którzy jeżdżą na benzynie 1,6, różnica w spalaniu wynosi ok. 2-3 litry na 100 km (biorąc pod uwagę fakt, ze większość to jazdy na dystansie ok. 20 km, raczej 3 l), co daje 10-15 zł na 100 km. w ciągu roku zatem na paliwie oszczędzam 2,5 - 3,5 tys. zł; zapewne faktycznie ok. 3 tys. zł. Po trzech latach zwraca się zatem cena zakupu.
Ja też traktowałem jednak jako podstawową cechę wyboru dynamikę, a nie korzyści wynikające ze spalania.
_________________
Piotrek
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-09-17, 12:22   

piku napisał/a:
Ale też wybrałeś 4x4 (to się nigdy w trakcie eksploatacji nie zwróci w sensie finansowym)
jasne... ale zawsze chciałem mieć 4x4 nawet jeśli takie na niby... :)
piku napisał/a:
, a nie ma takiej wersji z silnikiem 1,2 TCe.
no właśnie. I nie widzę uzasadnienia dla jej braku...
piku napisał/a:
Uważam, że w przypadku tych, którzy jeżdżą co najmniej 25 tys. km rocznie w dłuższej eksploatacji jednak diesel się zwraca, a przynamniej opłaca finansowo. Moja Rumunka pali średnio 6,5/100. Sądząc z relacji kolegów, którzy jeżdżą na benzynie 1,6, różnica w spalaniu wynosi ok. 2-3 litry na 100 km (biorąc pod uwagę fakt, ze większość to jazdy na dystansie ok. 20 km, raczej 3 l), co daje 10-15 zł na 100 km. w ciągu roku zatem na paliwie oszczędzam 2,5 - 3,5 tys. zł; zapewne faktycznie ok. 3 tys. zł. Po trzech latach zwraca się zatem cena zakupu.
ta kalkulacja jest obarczona błędem że po kilku latach eksploatacji cena benzynowca i dizla będzie taka sama a to nieprawda. De facto ta różnica jest mniejsza czyli zwrot jest szybciej lub przy mniejszym przebiegu rocznym.
Jedyne czego się boję w dCi to zimy i problemów z odpalaniem... zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2014-09-17, 12:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-09-17, 12:35   

RamoDuster napisał/a:
piku napisał/a:
Ale też wybrałeś 4x4 (to się nigdy w trakcie eksploatacji nie zwróci w sensie finansowym)
jasne... ale zawsze chciałem mieć 4x4 nawet jeśli takie na niby... :)
piku napisał/a:
, a nie ma takiej wersji z silnikiem 1,2 TCe.
no właśnie. I nie widzę uzasadnienia dla jej braku...
piku napisał/a:
Uważam, że w przypadku tych, którzy jeżdżą co najmniej 25 tys. km rocznie w dłuższej eksploatacji jednak diesel się zwraca, a przynamniej opłaca finansowo. Moja Rumunka pali średnio 6,5/100. Sądząc z relacji kolegów, którzy jeżdżą na benzynie 1,6, różnica w spalaniu wynosi ok. 2-3 litry na 100 km (biorąc pod uwagę fakt, ze większość to jazdy na dystansie ok. 20 km, raczej 3 l), co daje 10-15 zł na 100 km. w ciągu roku zatem na paliwie oszczędzam 2,5 - 3,5 tys. zł; zapewne faktycznie ok. 3 tys. zł. Po trzech latach zwraca się zatem cena zakupu.
ta kalkulacja jest obarczona błędem że po kilku latach eksploatacji cena benzynowca i dizla będzie taka sama a to nieprawda. De facto ta różnica jest mniejsza czyli zwrot jest szybciej lub przy mniejszym przebiegu rocznym.
Jedyne czego się boję w dCi to zimy i problemów z odpalaniem... zobaczymy.



u mnie jedna zima zaliczona i problemow zero :)
ino lac dobry ON i bedzie oki a nie byle co :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-09-17, 12:41   

Jeździłem na jeździe próbnej. Może troche nie miarodajne ale mi się silniczek naprawde podobał. Fajnie się zbierał, 6 biegów, duża elastyczność. Naprawde bardzo pozytywnie byłem zaskoczony jak to jeździ. ;-)
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-17, 17:07   

Panowie, gdyby w chwili, gdy potrzebowałem kupić auto był Duster 1,2 TCe 4x4 zapewne bym go wziął. Nie widzę żadnego powodu, żeby nie było takiego silnika, ale... nie wiemy wszystkiego, co wiedzą konstruktorzy Dacii i Renault. Otóż miałem okazję jeździć Superbem w Dieslu i automacie - człowiek ze Skody poinformował mnie, że skrzynia jest 6, a nie 7 biegowa, bo ta druga nie wytrzymałaby czegoś tam (czym się charakteryzuje diesel - pewnie chodzi o moment obrotowy). Zatem i w przypadku Dacii może być jakaś nam nie znana przyczyna konstrukcyjna.
Zimą nie miałem żadnych problemów z odpalaniem. Podobno silniki common rail są na to bardziej odporne niż zwykłe staromodne diesle (z Octavia na pompowtryskiwaczach tez nie miałem problemu z odpalaniem zimą - raz, gdy mi wysiadł akumulator).
_________________
Piotrek
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-09-17, 22:47   

piku napisał/a:
bo ta druga nie wytrzymałaby czegoś tam (czym się charakteryzuje diesel - pewnie chodzi o moment obrotowy).
to jest powód dla którego w VW Sharan wersja 4Motion (czyli 4x4) była tylko z silnikami 115KM choć w ogóle były też 130 i 150KM. Podobno tylny dyfer nie wytrzymywał mocniejszych silników. Tak czy siak nie ma co biadolić nad czymś czego nie ma i cieszyć się z tego co jest.

PS: Dziś znów MLP pozwoliła mi troszkę pojeździć... chyba w końcu wywalę mojego wieśwagena... :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12